De V70 verwennen :-)

 
 
 
 
 
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

De V70 verwennen :-)

 · 
Posted: 02.10.2017 - 17:59  ·  #1
Het verwennen van de V70 gaat beginnen, eerst een grote beurt uitvoeren en dan eens lekker poetsen :-)

Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: De V70 verwennen :-)

 · 
Posted: 02.10.2017 - 18:08  ·  #2
Goed bezig! Je gaat wel meteen goed aan de slag. En die tas heb ik ook, met inhoud. Welk polijstmiddel ga je gebruiken? En goed afplakken, als de polijstrommel in het zwarte plastic zit krijg je het er moeilijk af.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4098
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: De V70 verwennen :-)

 · 
Posted: 02.10.2017 - 18:10  ·  #3
Ik hoop dat je tevreden bent met de Bosch filters. Ik had er afgelopen weekend niet zo'n goede ervaring mee.
Een Bosch pollenfilter besteld voor de V70 wat te hoog bleek (het filter zelf niet, maar de randen wel, die konden wel worden bijgeknipt, maar toch een beetje triest voor een filter van €26 in een webwinkel en normaalgezien duurder). Of het moet al een fout filter zijn geweest, de instructies die erbij zaten waren voor een S80, daar kan het ook aan liggen.
Toch, voor mijn andere auto ook een oliefilter besteld, en het leek aardig dat daar een rubber ring voor het filterdeksel, en een koper ring voor de carterplug bij zat, maar beide waren niet van de goede maat. Gelukkig had ik nog een andere carterplugring, en kon ik de oude filterdeksel seal gebruiken. Afgezien daarvan zag het filter er wel prima uit, maar ja, ik dacht: doe het goed of doe het niet (extra spul erbij).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39714
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: De V70 verwennen :-)

 · 
Posted: 02.10.2017 - 18:40  ·  #4
Goed bezig Jan-Willem.👍
René
40forum team
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 65
Homepage: volvo40forum.nl/
Berichten: 2038
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: De V70 verwennen :-)

 · 
Posted: 02.10.2017 - 19:46  ·  #5
Quote door Bolbo

Ik hoop dat je tevreden bent met de Bosch filters. Ik had er afgelopen weekend niet zo'n goede ervaring mee.
Een Bosch pollenfilter besteld voor de V70 wat te hoog bleek (het filter zelf niet, maar de randen wel, die konden wel worden bijgeknipt, maar toch een beetje triest voor een filter van €26 in een webwinkel en normaalgezien duurder). Of het moet al een fout filter zijn geweest, de instructies die erbij zaten waren voor een S80, daar kan het ook aan liggen.
Toch, voor mijn andere auto ook een oliefilter besteld, en het leek aardig dat daar een rubber ring voor het filterdeksel, en een koper ring voor de carterplug bij zat, maar beide waren niet van de goede maat. Gelukkig had ik nog een andere carterplugring, en kon ik de oude filterdeksel seal gebruiken. Afgezien daarvan zag het filter er wel prima uit, maar ja, ik dacht: doe het goed of doe het niet (extra spul erbij).

Er zijn bij de V70 2 plekken naast elkaar waar mensen zich nogal eens in vergissen.
Ik weet niet of de ene groter is dan de ander maar het zou kunnen :-/
Ook dat ze denken dat er geen filter in zit en de nieuwe plaatsen.
Blijkt dat er naast nog een vuil filter zit, heeft weinig zin dan :sleep:
René
40forum team
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 65
Homepage: volvo40forum.nl/
Berichten: 2038
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: De V70 verwennen :-)

 · 
Posted: 02.10.2017 - 19:51  ·  #6
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: De V70 verwennen :-)

 · 
Posted: 02.10.2017 - 20:08  ·  #7
Quote door Walterj

En die tas heb ik ook, met inhoud. Welk polijstmiddel ga je gebruiken? En goed afplakken, als de polijstrommel in het zwarte plastic zit krijg je het er moeilijk af.


Ik heb destijds een uitgebreide startset met een DAP900 gekocht bij Carclean DEZE om precies te zijn. Heb nog steeds de monello pasta's erbij. Wel al een hoop extra doeken erbij gekocht, een foam gun, colonitte 485 wax, extra schijven voor op de machine, special emmers enz enz enz... Mijn vriendin werd er helemaal gek van toen ik ermee begon :P

Ik moet nog even kijken wanneer ik er mee ga beginnen gaat namelijk een hoop tijd in zitten als je de auto voor de eerste keer zo grondig gaat aanpakken. Maar de V70 is het meer dan waard :-)
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: De V70 verwennen :-)

 · 
Posted: 02.10.2017 - 21:43  ·  #8
Ik ben begonnen met de dap500 kit, en vervolgens van alles bijgekocht. De 845 vind ik ook heel fijn en werkt makkelijk. En vrouwen snappen dit onderwerp maar moeilijk. ^_^

En het twee emmer systeem doe ik ook al jaren, ideaal. Ik heb ook de emmers van carclean gekocht, en zoiets doe je maar 1 keer, echt goeie kwaliteit. Die action emmers braken telkens kapot.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4098
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: De V70 verwennen :-)

 · 
Posted: 02.10.2017 - 23:59  ·  #9
Quote door René

Er zijn bij de V70 2 plekken naast elkaar waar mensen zich nogal eens in vergissen.
Ik weet niet of de ene groter is dan de ander maar het zou kunnen :-/


Jazeker is er verschil. De box van de pollenfilter heeft 2 sleuven voor 2 verschillende filters, waar je er maar 1 van gebruikt.
De schutbordzijde sleuf is dieper (38mm), die is voor koolstoffilters, die zijn dikker dan standaardfilters. De sleuf aan de stoelzijde is lager (25mm), die is voor standaardfilters.
De pollenfilters hebben 2 knikpunten in de randen om ze in de box te kunnen schuiven. Daar gaat het ook eenvoudig mee mis: als het filter/de rand iets te hoog is of niet netjes wordt aangebracht wordt hij op zo'n knikpunt opgefrommeld en dan gaat er dus lucht langs het filter.
En dan moet je, net als ik, op je rug over de dorpel gaan liggen, voor de stoel langs (die zo ver mogelijk naar achter stond) om van onderaf in die filterhouder te kunnen kijken...en zo kan een simpel klusje toch nog knap ongemakkelijk worden.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0