De V70 wil niet laden

nieuwe dynamo geplaatst en de kabelboom maar helaas

 
 
 
 
 
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

De V70 wil niet laden

 · 
Posted: 09.05.2021 - 15:45  ·  #1
Beste medeforumleden. Ik had in een ander topic beloofd de voortgang van de reparatie van mijn auto met jullie te delen. Bij deze dan. En dit is ook meteen een hulpvraag. Met dien verstande dat hoe goed bedoeld ook jullie mij geen technische vragen moeten stellen omdat ik die niet kan beantwoorden omdat ik er geen verstand van heb. Maar tips en trucks zijn van harte welkom want ik heb de auto helaas nog niet terug. De dynamo is geplaatst en ook de kabelboom, met jullie hulp gevonden zit er al in. Dan dus dan zou de auto weer moeten functioneren maar helaas is dan niet zo. Er zit een storing in en mijn garagist krijgt die er vooralsnog niet uit, Er wordt naarstig naar gezocht maar tot nu toe geen oplossing. De dynamo weigert bij te laden. Zo heb ik het althans begrepen. En er komen allemaal foutmeldingen. Nu ik dit opschrijf bedenk ik zelf dat de dynamo ook wel eens defect kan zijn ondanks dat het een nieuw geleverd exemplaar is. We gaan er maar vanuit dat het werkt maar stel dat er toch een defect in zit... Massa was het niet en de accu is slechts twee maanden oud. De hele boel ligt open tot en met de paravaan en de kofferbak ligt vol plastic onderdelen... triest maar waar. Morgen rij ik maar eens naar Oldenzaal en dan maar eens alles nog op een rijtje zetten.
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: De V70 wil niet laden

 · 
Posted: 10.05.2021 - 17:20  ·  #2
Vandaag even mijn licht opgestoken bij de garage. En waarschijnlijk heb ik zelf het probleem veroorzaakt door de auto van mijn vriendin starthulp te geven. Ik weet niet of ik wat fout heb gedaan maar waarschijnlijk is een van de twee of allebei de CEM's daardoor (door piekbelasting) overleden...wordt vervolgd.
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: De V70 wil niet laden

 · 
Posted: 10.05.2021 - 17:56  ·  #3
Met een starthulp gaat het (niet vaak maar gebeurt soms) wel eens mis.

Vaak is het probleem dat er dan te wij ig gebruikers aan staan, en de piek spanning bij het starten dan niet weg kan.

Mocht je met een auto gaan aanstarten, zorg dan dat je alles wat electronica heeft ook aan staat. Zo vlak je de piek ook af.

Beter nog is een booster gebruiken. Maar die heeft simpelweg niet iedereen staan.
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Met blijdschap geef ik kennis van..

 · 
Posted: 21.05.2021 - 13:19  ·  #4
Dat ik morgen (zaterdag) mijn V70 weer kan ophalen in Oldenzaal Met de complimenten aan monteur Sharon ( of is het monteuse?) die in de verloren uurtjes is blijven zoeken , mede geholpen door haar school , die haar een tool heeft geleend die MMTS niet had. Maar de auto is gemaakt. De kabelboom is gemonteerd en de nieuwe dynamo maar toen nog niet willde laden dus. En vanmorgen toen ik zelf er aan toe was om afscheid te nemen van de blauwe engel, kwam het verlossende bericht dat de
V 70 met een testrit bezig was en de auto weer storingsvrij is. Helaas kan ik die nu niet ophalen maar morgen rijd Tonnie naar Oldenzaal. En wat was het uiteindelijke probleem.....Relais!! Een relais door-gebrand. Tja waar kleine dingen groot in kunnen zijn. Ach ja je ziet het ook aan het virus, o zo klein maar o zo venijnig. Nou dat was het na bijna tien weken zonder is deze jongen weer on the road again! Dank voor de adviezen en ajetoo!
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: De V70 wil niet laden

 · 
Posted: 21.05.2021 - 14:20  ·  #5
Super, wat zul jij blij zijn!

Ps ik ben wel benieuwd welk relais uiteindelijk niet goed bleek te zijn.
ECS
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Aadorp (bij Almelo)
Berichten: 95
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: De V70 wil niet laden

 · 
Posted: 21.05.2021 - 14:29  ·  #6
Dag Ton,

Heb de auto gisteren al bij MMTS zien staan, wachtend op zijn " baasje ".
Veel plezier weer met de auto en hopelijk nu gevrijwaard van ongemakken.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: De V70 wil niet laden

 · 
Posted: 21.05.2021 - 14:39  ·  #7
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: De V70 wil niet laden

 · 
Posted: 21.05.2021 - 18:13  ·  #8
Blij voor je Ton.
Klinkt als weer thuiskomen.
Geniet ervan.
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

De blauwe Engel staat weer waar die hoort bij bij zijn baasje..

 · 
Posted: 26.05.2021 - 19:24  ·  #9
Klopt allemaal beste mede-Volvo -liefhebbers. Dat ik heel erg blij ben dat mijn V70 weer thuis is. Ik wilde zaterdag gaan ophalen maar helaas ik kon niemand vinden die mij naar MMTS kon rijden en dus heb ik moeten wachten tot mijn jeugdvriend Ben (als sinds 1960 jaja) mij naar Martin kon rijden. En ik heb zelf nog niet in de V gereden want ik gunde Benny die eer. Maar wat kan ik zeggen. Ten eerste dat ik er geëmotioneerd door raakte. Klinkt gek, en is ook gek maar ja, ik bleek toch meer gehecht aan de V dan ik had gedacht. Ik had de hoop nl al opgegeven. Bijna tien weken is de auto bij de dokter geweest... dus. En als ik dan lees van defecte C.E.M.'s en klonen en Canbus enz. dan denk ik hoeveel geld en tijd mag je nog in een auto van 2005 steken met bijna 4 ton op de teller...Mijn dochter ( 40) was van slag toen ze hoorde dat papa misschien niet meer Volvo zou rijden.. ja het gaat in het bloed zitten he. Maar die kan ik gerust stellen.
Maar vandaag dus naar Martin in Oldenzaal gereden met een bos bloemen ( achteraf had ik een groter boeket moeten kopen maar ja..) en helaas was Martin er zelf niet dus heb ik een goede reden om de V de sporen te geven en nogmaals te gaan met een doosje gebak. Welk relais het was.. tja verzuimd te vragen. Dennis de monteur heeft mij die wel laten zien maar ja, welke en waar die zat, geen idee. maar die vraag neem ik mee. Het is in ieder geval wel een goede ervaring geweest voor hun allen. Deze storing is niet eerder voorgekomen. Maar de kabelboom stond al op het punt om uit te vallen. Gelukkig nu gebeurd en niet ergens in Frankrijk. Ik ben meer dan tevreden met de moeite tijd en vooral geduld die men bij MMTS op de mat heeft gelegd om de V weer op de weg te krijgen. O en nog iets, die kabelbomen voor diesels van 2005 en verder? zijn net zo zeldzaam aan het worden als roze olifanten dus ....Volvo wil of kan ze niet meer leveren en zoek je ze op internet dan zijn die vaak net zo gaar als die in je eigen voiture. Nou dit was mijn verhaal. Alle goeds, Hennig an en Ajetoo!
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Bekend gevoel

 · 
Posted: 26.05.2021 - 20:54  ·  #10
Dat je eindelijk weer achter je eigen stuur kunt kruipen. Toen ik de mijne op moest halen ook geen chauffeur, maar het OV was dit keer een goede oplossing.
Ik hoop dat je er lang van kunt genieten!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: De V70 wil niet laden

 · 
Posted: 26.05.2021 - 23:24  ·  #11
Mooi dat hij weer bij je voor de deur staat Ton.
Het is je van harte gegund.
Geniet ze.👍🏻
 
Selected quotes for multi-quoting:   0