V70nn 2008 Electrische handrem

Montage nieuwe remklauw met stelmotor

 
 
 
 
 
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

V70nn 2008 Electrische handrem

 · 
Posted: 13.01.2024 - 12:42  ·  #1
Mijn remklauw rechtsachter blijft niet goed terugkomen, ook niet na meermaals schoonmaken.

Ik wil een nieuwe klauw met stelmotor monteren.

Als ik deze gemonteerd heb. Vervolgens ontlucht heb zodat de normale voetrem funktioneert. Kan ik dan zonder diagnose software de elektro motor aansluiten, bedienen en hij zoekt zijn eigen positie wel??
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4106
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: V70nn 2008 Electrische handrem

 · 
Posted: 13.01.2024 - 16:46  ·  #2
Om de klauwen in de servicestand te zetten heb je in principe vida of een andere service tool nodig. Je kan het ook doen door de stekker van het motortje te halen (beetje gefriemel met clip achterop, je moet een platte schroevendraaier of huissleutel oid net goed in het gaatje schuiven, onder of boven het lipje, dat weet ik niet meer) en met 9V (batterij) of 12V (accu) het motortje terug te draaien (kabeltjes tegen de 2 contactpunten houden, als hij vastdraait de polariteit omdraaien). Wel bij beide kanten in gelijke stand zetten (helemaal vast of helemaal los), als er 1 anders staat dan de andere komt de boel in de war en wil de auto de handrem niet aantrekken of lossen (i.i.g. zo was het bij mij, zie mijn wdb). Daarna paar keer los-vast middels de knop in het dashboard en als dat gewoon werkt, dan is het klaar. Als dat niet werkt, middels externe voeding (9/12V) beide handremmotortjes vastdraaien en dan nog eens proberen. Zorg wel dat de O-ring goed zit (evt iets invetten bij montage) want als er water inkomt gaan ze kapot - ask me how I know!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0