V70NN uit 2007 op het oog

Waar op te letten?

CrazyOne
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

V70NN uit 2007 op het oog

· 
Posted: 26.05.2025 - 05:46  ·  #1
Mijn V70 2.4 uit 2004 heeft net de 4 ton aangetikt (volgens de meesten hier net lekker ingelopen), maar heeft een zwaar leven achter de rug. Vol butsen, deukjes en krasjes gecombineerd met afbladderende blanke lak maakt dat mijn dame enigszins verweerd eruit ziet. Gelukkig heb ik hier geen problemen mee, echte schoonheid zit van binnen en het is tenslotte ook maar een gebruiksvoorwerp (een mooie comfortabele en ruime, maar toch).

De hoofdreden om uit te kijken naar een andere V70 is echter het feit dat mijn vrouw bijna haar automatenrijbewijs heeft en de huidige V70 handgeschakeld is, plus iets wat de bestuurdersstoel in hoogte kan verstellen zou ook fijn zijn.
Nou zag ik bij STB in Tynaarloo V70NN 2.5T automaat uit 2007 op, wederom, LPG. Nou weet ik dat de motor redelijk bom proof is, mits goed onderhouden uiteraard, maar dat lijkt het geval. Na alle verhalen over de automaat bakken, vroeg ik mij echter af of deze automaat ook mee kan?
trabbit
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

Re: V70NN uit 2007 op het oog

· 
Posted: 26.05.2025 - 06:07  ·  #2
Deze automaat is prima. Wel flushen om de 80k. Dan kan die heel lang mee.
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 26.05.2025 - 06:43  ·  #3
Mijn auto komt daar ook vandaan, vriendelijke kerel en weet meer dan hij doet vermoeden. Uiteindelijk bleken er flink wat dingen mis te zijn die hij heeft proberen te verdoezelen. Dicht gekitte homokineten zonder vet er in, lekkage bij de dakrails, leeglopende banden (3 dagen), achterstallig onderhoud op verschillende vlakken. Ik heb er eerst 1000 eu tegenaan moeten gooien voor hij veilig en betrouwbaar werd. Hierna is het alsnog een goede deal gebleken, want ik rijd er al ruim 5 jaar in.
Hier was de prijs naar, dus ik heb er geen kwade gevoelens bij, maar let goed op bij dergelijke handelaars..
CrazyOne
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 27.05.2025 - 09:14  ·  #4
Helaas verkocht voordat ik de geplande proefrit kon maken, kijken wanneer de volgende komt.
CrazyOne
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 15.06.2025 - 12:48  ·  #5
De volgende dient zich ook al weer aan, helemaal met het oog op de vakantierit naar het zuiden toch maar weer wezen kijken, maar ik heb even geoznd verstand nodig en een pas op de plaats, dus vandaar hier maar even.
Het gaat om een 2.0R Volvo uit 2011, met uietraard een powershift. Het goede nieuws is dat deze ondertussen al een keer is gereviseerd (recentelijk volgens advertentie) en binnen budget valt, dus een nieuwe flush zit er ook in. Even het kenteken rapport aangevraagd maar daar wordt ik dan weer iets minder enthousiast van, in 2023 gas laten inbouwen bij vermoedelijk 230k km (hij is toen verkocht), wat apk puntjes elk jaar (Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen, wat je hier ook van kan vinden). Alleen de eigenaar historie is een beetje een rode vlag, maar ja, hij ziet er zo leuk uit. Eerste eigenaar heeft er ruim 6 jaar mee gereden vanaf nieuw, 2de eigenaar minder dan een jaar, 3de eigenaar ruim 4 jaar, de 4de eigenaar net geen 2 jaar (toen is de gasinstallatie ingebouwd) en de laatste eigenaar nog geen jaar. En daar kriebelt het bij mij, waarom gas laten inbouwen als je minder dan 2 jaar later er toch weer vanaf wil, en waarom kopen en na minder dan een jaar er weer vanaf willen. Gremlins, of geschrokken van de hogere wegenbelasting.
Afijn, iemand advies?
Maartjinski
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 15.06.2025 - 17:12  ·  #6
Prachtige auto om mee gezien te worden, dat is zeker!

Ik weet niks van de powershift behalve dat dat voor sommige forumleden hetzelfde effect heeft als een rode lap voor een stier.
Dus ik wens je alvast veel sterkte en het was leuk je kortstondig gekend te hebben. :D

Ik zou trouwens gewoon eens even het forum besnuffelen op Powershift, grote kans dat je iets vindt... en dan kun je altijd nog een overweging maken. :Thumbsup:
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 15.06.2025 - 18:36  ·  #7
Ik weet niet welke 2 liter dit is, maar zowel de Ford als de Volvo varianten schijnen wel een slokje olie te lusten.
Of deze motoren geschikt zijn voor lpg weet ik ook niet, maar persoonlijk zou ik liever een 2.5FT nemen als je op lpg wilt gaan rijden.

Je zou wat kunnen bespreken op het gebied van garantie, bijvoorbeeld over het olieverbruik en evt de automaat.
Als de verkoper daar niet aan wil beginnen zou ik hem laten staan.

Genoeg rdesign uitvoeringen te koop!
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 16.06.2025 - 08:24  ·  #8
Quote door koennie

Ik weet niet welke 2 liter dit is, maar zowel de Ford als de Volvo varianten schijnen wel een slokje olie te lusten.
Of deze motoren geschikt zijn voor lpg weet ik ook niet, maar persoonlijk zou ik liever een 2.5FT nemen als je op lpg wilt gaan rijden.

Je zou wat kunnen bespreken op het gebied van garantie, bijvoorbeeld over het olieverbruik en evt de automaat.
Als de verkoper daar niet aan wil beginnen zou ik hem laten staan.

Genoeg rdesign uitvoeringen te koop!

Wss staat er in het boekje dat 1L/1000km acceptabel is, wat spreek je dan af?
CrazyOne
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 16.06.2025 - 08:38  ·  #9
Uiteindelijk toch maar besloten om er niet voor te gaan. De horrorverhalen hier zijn genoeg voor mij on te besluiten toch verder te kijken. Na overleg met mijn vrouw weet ik niet eens zeker of het weer een volvo wordt. Zij wil toch iets nieuwers met minder km's, dan vallen eigenlijk alle volvos qua budget wel af.
McGyver
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 16.06.2025 - 18:11  ·  #10
Quote door CrazyOne
Het gaat om een 2.0R Volvo uit 2011, met uietraard een powershift.

De 2.0T uit 2011 is een B4204T6 of T7 motor. Dit is een Ford EcoBoost blok. Ik heb 15 jaar in Fords gereden en die motoren stonden niet bekend om hun geschiktheid voor LPG.
Zoals Koennie al aangeeft, wil je een V70 op LPG kijk dan naar een 2.5FT. De 'F' staat voor flexfuel. Dat betekend dat de motor ook geschikt is voor E85. Dit verbrandt net als LPG veel heter dan benzine, dus daarom is de kop van deze motor aangepast met oa hardere kleppen.
Selected quotes for multi-quoting:   0