V70nn - verstand versus emotie

 
 
 
 
 
falconseville
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 54
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: V70nn - verstand versus emotie

 · 
Posted: 15.12.2020 - 20:47  ·  #16
Dank allen voor jullie reactie.

Dus als ik het goed begrijp hebben zowel de 2.0T en de T4 een Powershift automaat? Vanaf welk jaar zijn deze vervangen door een betere versie? Is dit vanaf het facelift model (2013-2016)?

@Bigdog: begrijp ik het goed dat alle r-design stoelen die stukjes witte leren bekleding hebben de "probleem" stoelen zijn? En elke andere stoel het issue met de naden niet heeft?

@Dimitri: Erg mooie wagen heb je met toffe velgen. Ben zelf ook zeker van plan om achter getinte ramen te doen en achterverlichting door te trekken met led verlichting naar boven.

@Mistique: Eveneens erg mooie auto. Ik denk alleen dat dit model iets te duur wordt aangezien dit een facelift model is (2013-2016) en ik niet gelijk voor een T4 wil gaan.

Iemand nog ervaring met zowel de 2.0T en de 3.2? Ik begrijp het verschil tussen de 3.0 T6 en de 3.2. Maar op papier heeft de 3.2 AWD helemaal geen slechte cijfers (6-cilinder, 235pk, 8,6 sec naar 100, 230km/u top). Dit komt overeen met mijn huidige 2.4T, waarvan ik de prestaties prima vind.

Jammer eigenlijk dat er geen 2.5T AWD is van de V70nn...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39719
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: V70nn - verstand versus emotie

 · 
Posted: 15.12.2020 - 21:37  ·  #17
Quote door falconseville

@Bigdog: begrijp ik het goed dat alle r-design stoelen die stukjes witte leren bekleding hebben de "probleem" stoelen zijn? En elke andere stoel het issue met de naden niet heeft?


Niet direct, maar voor mij wel.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik een aantal hernia’s heb gehad en dan merk je de verschillen in de stoelen erg goed.
Het enige alternatief voor mij was dus de “sportstoel” (zie foto).
Ik denk, dat als je geen lichamelijke problemen hebt gehad, het niet zo’n probleem is, als dat ze zeggen.

motorfietsenmaker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eersel
Leeftijd: 55
Berichten: 396
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: V70nn - verstand versus emotie

 · 
Posted: 16.12.2020 - 20:05  ·  #18
Ik heb mijn gevoel ook laten spreken.
Hier staat ook een 3.0T6 in de garage.
De fijnste auto die ik ooit heb gehad..
Verder qua kosten kan ik niet veel zeggen omdat ik alle onderhoud zelf doe.
Verbruik is inderdaad iets met als de 2.4-5cyl.. maar het genot maakt dat meer dan goed😀😃🤣🤣🤣
Gimle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Berichten: 720
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: V70nn - verstand versus emotie

 · 
Posted: 17.12.2020 - 13:39  ·  #19
@TS,
Allereerst sorry als ik je topic een beetje steel...

Quote door brinkie

De T4 tot en met MY 2014 is qua tuning al behoorlijk opgerekt, het is een 1.6 liter motor (een evolutie van de Yamaha/Ford motor van de Focus uit 1998) waar atmosferisch 100 pk vanaf komt (C30/S40/V50 1.6) en met turbo 150 pk (V40, V60 T3) of 180 pk (V70, S80 T4). Het is een erg betrouwbare motor, maar de automaat is (zoals al opgemerkt) dat bepaald niet. Zelfde geldt voor de 2.0T, dat is de direct ingespoten turbo-versie van de Mazda/Ford 2.0 motor die in het instapmodel V70 zat, waar eveneens een Powershi(f)t automaat aan is gekoppeld. Ik ben gestopt met het tellen van de horrorstories rond Powershifts die instorten, met een hele dure revisie tot gevolg.

Binnen jouw budget komen trouwens behalve 2.5T ook 3.0 T6 AWD tevoorschijn. Je hebt alle tijd, dus kijk rustig rond en sla toe als er eentje voorbij komt die binnen je smaak valt. Autoverkopers hebben het de komende 5 weken bijzonder rustig...


Als ik het goed lees dan is de 2.0T (met 203pk) automaat een Powershift en niet een Geartronic, toch?
Ik ben de laatste tijd een beetje aan het rondkijken voor mijn vrouw, die wil (begrijpelijk) ook een Volvo...
En gezien ze 95% in de stad rijdt leek me een 2.0 verstandiger dan een 2.5.
JGols8
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noordwijk, Groningen
Leeftijd: 33
Berichten: 162
Geregistreerd: 09 / 2019
Subject:

Re: V70nn - verstand versus emotie

 · 
Posted: 17.12.2020 - 19:37  ·  #20
Quote door falconseville

Iemand nog ervaring met zowel de 2.0T en de 3.2? Ik begrijp het verschil tussen de 3.0 T6 en de 3.2. Maar op papier heeft de 3.2 AWD helemaal geen slechte cijfers (6-cilinder, 235pk, 8,6 sec naar 100, 230km/u top). Dit komt overeen met mijn huidige 2.4T, waarvan ik de prestaties prima vind.


De 3.2 heeft natuurlijk geen slechte cijfers, het is ook een hele dikke motor... maar wel een zonder turbo... zonder de "duw in je rug" factor.
Met een 3,2 ben je constant toeren aan het maken om vermogen op te wekken. Toeren betekend lawaai, en wordt vaal als oncomfortabel ervaren. Met een T6 heb je vanaf laag toeren al een bak meer koppel, en dus kun je veel soepeler accelereren.

Misschien ook leuk om de vermogensgrafieken eens te vergelijken op de site van Rica.
3.0 T6: https://rica.nl/producten/chip…variant=11
3.2: https://rica.nl/producten/chip…ariant=200

Kijk maar eens hoe steil het koppelkromme van de T6 omhoog gaat, en hoe deze constant horizontaal blijft. Ook het vermogen gaat veel steiler omhoog.
Bij de turboloze motor zakt het koppel vanaf 3000toeren alweer naar beneden.

Uiteindelijk kun je het pas echt ervaren door in beiden te rijden, maar deze grafieken geven wel een beeld van het verschil tussen de prestaties.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: V70nn - verstand versus emotie

 · 
Posted: 17.12.2020 - 20:13  ·  #21
Ben ook erg te spreken over de 2.0T waar ik sinds 3 dagen in rij.
Precies wat hierboven staat geschreven; trekt m lekker door al bij een laag toerental. Dat duwtje had ik niet snel bij zn atmosferische 2.4 170pk voorganger.

Nou heb ik nog de oude 5cil 2.0T, lees nu dat het hier om nieuwere modellen gaat. Maar goed; het voordeel vd turbo gaat nog steeds op :)
falconseville
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 54
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: V70nn - verstand versus emotie

 · 
Posted: 23.02.2021 - 19:27  ·  #22
De kogel is door de spreekwoordelijke kerk.

Het is een T6 AWD geworden. Echter geen V70. Maar een XC60, full options.

Lange tijd ging mijn voorkeur uit naar een V70. Maar ook een V60 en XC60 overwogen. Uiteindelijk de V60 toch te klein bevonden. En de XC60 een goede compromis qua ruimte. Nu het lange wachten beginnen - volgende week zaterdag kan ik hem ophalen!
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: V70nn - verstand versus emotie

 · 
Posted: 23.02.2021 - 20:05  ·  #23
Proficiat - mooie auto!
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: V70nn - verstand versus emotie

 · 
Posted: 23.02.2021 - 20:14  ·  #24
Gefeliciteerd met de aanschaf van je T6. Daar ga je veel plezier aan beleven, een erg fijn blok. Die is natuurlijk gekoppeld aan een automaat en dat is ook prettig rijden.

Toen ik vorig jaar voor mijn XC70 bij Hennes ging kijken stond daar ook een heel dik aangeklede XC60 T6 Summum, ook in het wit: echt een plaatje. De leeftijd en de verkoopprijs was nagenoeg gelijk, dus daar ook verlekkerd naar gekeken en me afgevraagd of dat ook mijn wagen kon worden (mijn vrouw liet die keuze aan mij). Wel had die ruim 60k meer gedraaid.
Uiteindelijk tocht voor de XC70 gekozen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39719
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: V70nn - verstand versus emotie

 · 
Posted: 23.02.2021 - 21:57  ·  #25
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.👍🏻
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5018
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: V70nn - verstand versus emotie

 · 
Posted: 24.02.2021 - 06:51  ·  #26
Quote door falconseville

De kogel is door de spreekwoordelijke kerk.

Het is een T6 AWD geworden. Echter geen V70. Maar een XC60, full options.

Lange tijd ging mijn voorkeur uit naar een V70. Maar ook een V60 en XC60 overwogen. Uiteindelijk de V60 toch te klein bevonden. En de XC60 een goede compromis qua ruimte. Nu het lange wachten beginnen - volgende week zaterdag kan ik hem ophalen!


Foto's!!!!

Gefeliciteerd!
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2202
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: V70nn - verstand versus emotie

 · 
Posted: 24.02.2021 - 10:21  ·  #27
Een XC60 is prachtig. En om nog in te haken op de Geartronic/Powershift discussie, een AWD is altijd gekoppeld aan een Geartronic. Op de zeldzame handbak-AWD na, maar ik zie momenteel alleen XC60 automaten te koop staan, dus ik denk niet dat die überhaupt geleverd zijn.
waaie000
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostkapelle
Leeftijd: 84
Berichten: 89
Geregistreerd: 06 / 2020
Subject:

Blij !

 · 
Posted: 25.02.2021 - 00:15  ·  #28
Ik denk dat jij daar heel veel van gaat genieten 😋
falconseville
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 54
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: V70nn - verstand versus emotie

 · 
Posted: 09.03.2021 - 19:42  ·  #29
Heb er nog maar 1 foto van gemaakt, maar dit is hem!

De motor is heerlijk! Lekker krachtig, maar ook erg beschaafd. Hij had van mij wel iets meer geluid mogen maken. Wat ook opvalt is dat de XC60 op de snelweg echt een stuk stiller en rustiger is dan mijn oude V70 uit 2001.

Wel zijn er een aantal dingen die nog moet worden aangepakt:
- Stuurhuis spoelen (afgesproken dat als dit niet helpt, dat stuurhuis onder garantie wordt vervangen)
- Olielekkage op de vacuumpomp
- Tankpistool slaat constant af tijdens het tanken, terwijl de tank nog niet vol is. Iemand een idee waar dit aan ligt?
Voor deze punten gaat de XC60 volgende week naar de garage.

Wat ik overigens ook een beetje vreemd vind is dat ik tijdens het rijden het Four C wel kan aanpassen van Comfort naar Sport of Advanced. En ook van Sport naar Advanced, en weer terug. Maar ik kan niet terug van Sport/Advanced naar Comfort. En dat vind ik een beetje vreemd. Is dit iets wat bijvoorbeeld via VIDA aangepast kan worden?

Daarnaast ook al even met Obbe contact gehad om het motormanagement te laten aanpassen. Niet zozeer om hem sneller te maken, maar wel iets zuiniger en constantere gasresponse.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
wimg
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 573
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: V70nn - verstand versus emotie

 · 
Posted: 09.03.2021 - 20:09  ·  #30
Mooie wagen, proficiat!

Dat bij het tanken de pomp afslaat kan komen doordat de benzine niet snel genoeg door kan spoelen naar de tank. Dan denkt de pomp dat je tank vol zit een slaat af. Komt vaker voor, pistool iets verder terugtrekken of niet helemaal indrukken.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0