Ik heb de R vandaag aan VIDA gezet en uitgelezen. Ik kwam de volgende melding tegen die gerelateerd is:
CCM-DD01 LIN-bus 1 Signal too high/Signal too low.
Ergens op het web vond ik iemand die een soortgelijke issue heeft gehad; stoelverwarming doet het niet en de ACC regelt niet meer goed. Het volgende heb ik gedaan:
1. Groen stekker uit de stoelverwarmingsmodule onder de stoel en dan proberen de ACC via VIDA opnieuw te calibreren. Helaas weer een foutmelding en geen communicatie meer en dus geen succes
2. Ook de twee grijze stekkers eruit gehaald en opnieuw geprobeerd via VIDA met de ACC te communiceren en te calibreren. Dat lukte! De ACC deed het weer na te calibratie!
3. De stekkers van de stoelverwarming onder de stoel er weer in en alles getest. ACC ging weer mis maar nu een kant heet en de ander wel regelbaar. VIDA gaf weer de LIN-bus 1 storing weer, die weg was nadat ik de stoelverwarming had losgekoppeld
4. Weer alles los en opnieuw alles gecalibreerd met succes.
5. Weer de stekkers er in opnieuw geprobeerd. Weer mis en weer hele riedeltje opnieuw.
6. Nu maar de stekkers van de stoelverwarming eruit gelaten en een werkende ACC
Mijn conclusies:
Het probleem met de ACC en de stoelverwarming zit in de stoelverwarming van de bestuurder. Als de groene stekker uit de module is blijft de stoelverwarming tóch voor de storing in LIN-bus zorgen. Als ik de grijze stekkers verwijder heb ik dat probleem niet. Daaruit leidt ik af dat de storing NIET in de fysieke verwarming IN de stoel zit (kortsluing in de draden) maar in de module zelf of in een van de twee grijze stekkers. Volgen jullie me nog????
Vindt het een vaag verhaalen sanp niet hoe het ontstaan kan zijn. Ik weet alleen dat ik tijdens de koude periode een slechte start heb gehad waarbij er iets gebeurd zou kunnen zijn. Is zo'n stoelverwarmingsmodule los te koop en zo ja moet ie dan ingeleerd worden? Wil toch wel graag een warme kont en bovendien wil ik dat alles het doet in mijn auto... Behalve de AQ-sensor. Die is me te duur om te vervangen en gaat altijd stuk. Maar da's een ander verhaal.
CCM-DD01 LIN-bus 1 Signal too high/Signal too low.
Ergens op het web vond ik iemand die een soortgelijke issue heeft gehad; stoelverwarming doet het niet en de ACC regelt niet meer goed. Het volgende heb ik gedaan:
1. Groen stekker uit de stoelverwarmingsmodule onder de stoel en dan proberen de ACC via VIDA opnieuw te calibreren. Helaas weer een foutmelding en geen communicatie meer en dus geen succes
2. Ook de twee grijze stekkers eruit gehaald en opnieuw geprobeerd via VIDA met de ACC te communiceren en te calibreren. Dat lukte! De ACC deed het weer na te calibratie!
3. De stekkers van de stoelverwarming onder de stoel er weer in en alles getest. ACC ging weer mis maar nu een kant heet en de ander wel regelbaar. VIDA gaf weer de LIN-bus 1 storing weer, die weg was nadat ik de stoelverwarming had losgekoppeld
4. Weer alles los en opnieuw alles gecalibreerd met succes.
5. Weer de stekkers er in opnieuw geprobeerd. Weer mis en weer hele riedeltje opnieuw.
6. Nu maar de stekkers van de stoelverwarming eruit gelaten en een werkende ACC
Mijn conclusies:
Het probleem met de ACC en de stoelverwarming zit in de stoelverwarming van de bestuurder. Als de groene stekker uit de module is blijft de stoelverwarming tóch voor de storing in LIN-bus zorgen. Als ik de grijze stekkers verwijder heb ik dat probleem niet. Daaruit leidt ik af dat de storing NIET in de fysieke verwarming IN de stoel zit (kortsluing in de draden) maar in de module zelf of in een van de twee grijze stekkers. Volgen jullie me nog????
Vindt het een vaag verhaalen sanp niet hoe het ontstaan kan zijn. Ik weet alleen dat ik tijdens de koude periode een slechte start heb gehad waarbij er iets gebeurd zou kunnen zijn. Is zo'n stoelverwarmingsmodule los te koop en zo ja moet ie dan ingeleerd worden? Wil toch wel graag een warme kont en bovendien wil ik dat alles het doet in mijn auto... Behalve de AQ-sensor. Die is me te duur om te vervangen en gaat altijd stuk. Maar da's een ander verhaal.