V70R misfires?

Foutcode P0027

 
 
 
 
 
gmdejong
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Sneek
Leeftijd: 41
Berichten: 11
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

V70R misfires?

 · 
Posted: 09.05.2016 - 16:31  ·  #1
Allen,

Ik heb al een hele tijd last van misfires.

Zie hier een filmpje waarin het te horen is https://youtu.be/e3VsecJ5Hs4.

De volvo dealer heeft ondertussen 2 bobines vervangen (achteraf waarschijnlijk niet nodig, zijn ook keurig gecrediteerd) en de luchtmassameter vervangen. Hierna ging het een poosje beter. In de tussentijd heb ik een ELM aangeschaft waardoor ik met de Torque app zelf foutcodes uit kan lezen en kan verwijderen.

Na een poosje kreeg ik de P0027 foutmelding welke voor mij abracadabra was, echter voor de dealer en wellicht enkelen hier wel duidelijk is. Aan de hand van deze foutcode is de nokkenas vervangen. Na een week kwam de melding echter helaas weer terug.
Begin juni gaat de R weer naar de dealer voor zijn beurt en deze foutmelding, ze gaan nu kijken of het filter vervangen kan worden of dat de solenoid vervangen moet worden. Ik hoop dat dit het probleem gaat oplossen.

Is hier iemand die deze foutmelding kan linken aan het geluid in de video? Of zou dit wellicht een andere oorzaak kunnen hebben?

Alvast hartelijk dank :).

Groeten,

Gerard
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5836
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: V70R misfires?

 · 
Posted: 09.05.2016 - 18:53  ·  #2
Dat klinkt niet als een misfire maar eerder als het niet goed kunnen regelen van het stationair toerental. uitlezen met Vida en dice zal meer helpen. ik verwacht wel dat anderen dit gaan herkennen want volgens mij komt dit meer voor. even zoeken op forum op onregelmatige stationair loop.

wel netjes dat ze de bobines gecrediteerd hebben. vaak is het sorry maar die zijn vervangen en nemen we niet terrug. De kosten van het experimenteren draag jij dan. :thumb:
gmdejong
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Sneek
Leeftijd: 41
Berichten: 11
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: V70R misfires?

 · 
Posted: 10.05.2016 - 10:56  ·  #3
Klopt als een bus, complimenten aan de Volvo dealer in Sneek wat dat betreft. Ze zijn ook continu erg behulpzaam en de monteur verantwoordelijk voor mijn auto denkt ook continu heel erg mee. Je kan merken dat ze het toch wel leuk vinden om een R in onderhoud te hebben.
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2719
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: V70R misfires?

 · 
Posted: 10.05.2016 - 11:35  ·  #4
Laat de distributie timing goed controleren, dwz, blokkeren vd nokkenassen en krukas en de verstelbare nokkenaspoelies, als hier een paar graden verschil in zit krijg je ook misfires en motorstoring.
gmdejong
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Sneek
Leeftijd: 41
Berichten: 11
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: V70R misfires?

 · 
Posted: 10.05.2016 - 13:31  ·  #5
Quote door 1-wiel

Laat de distributie timing goed controleren, dwz, blokkeren vd nokkenassen en krukas en de verstelbare nokkenaspoelies, als hier een paar graden verschil in zit krijg je ook misfires en motorstoring.


Tegelijk met de nokkenas (of de nokkenaspoelies zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van <_< ) is de distributieriem vervangen, dit zou dus het probleem niet mogen zijn.

Al blijft het natuurlijk mensen werk, het zou dus uiteraard kunnen ^_^
 
Selected quotes for multi-quoting:   0