V70R US --> EU

 
 
 
 
 
denvro
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 12 / 2022
Subject:

V70R US --> EU

 · 
Posted: 29.12.2022 - 13:59  ·  #1
Ik ben sinds een aantal weken de trotse eigenaar van een V70R (P2 uit 2004). Deze auto is in 2019 geimporteerd vanuit de US. Nu wil ik graag de Regio/Market settings wijzigen naar EU. Zodat ik bijv. niet elke keer de radio op EU frequentie hoef te zetten.

Ik ben in het bezit van een (Chinese) DICE, een laptop met VIDA en een gratis versie van VDASH. Heb online zitten zoeken en niets kunnen vinden over de mogelijkheden hiervoor in VIDA, eerder dat het niet mogelijk is. VDASH schijnt het wel te kunnen. Ik zie de configuratie opties ook, maar die zijn 'uitgegrijsd'. Daar wordt bij aangegeven dat dit alleen kan met de Pro (Verified) versie. Is dit ook jullie beeld? Ik vind 400 euro eerlijk gezegd nogal een bedrag voor het wijzigen van alleen deze settings. Zijn er hier op het forum leden/garages met een Pro versie die dit (tegen betaling) kunnen doen?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3163
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: V70R US --> EU

 · 
Posted: 29.12.2022 - 14:31  ·  #2
Taal wijzigen kost in NL ruim 100 euro en ik Belgiƫ 40 heb ik laatst nog gelezen. Misschien dat een ritje Belgiƫ wel uti kan om de hele auto om te zetten.

Zefl doen met Vdash is ook mogelijk dacht ik, maar dan moet je wel betalen voor de software die je download uit Zweden. Ook dat is hier wel eens voorbij gekomen.
vast iemand die daar meer van weet.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3764
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: V70R US --> EU

 · 
Posted: 29.12.2022 - 15:05  ·  #3
Volgens mij kan het met VDASH, je moet dan wel je CEM kraken. Dan kan je alleen de software moeten kopen van je taal wijziging
Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: V70R US --> EU

 · 
Posted: 29.12.2022 - 17:16  ·  #4
Volgens mij kan Frans Erich dat ook doen: https://www.ets1.nl/
Dan wordt dat goed gedaan voor een keurig bedrag.
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: V70R US --> EU

 · 
Posted: 29.12.2022 - 18:52  ·  #5
Aangezien ik zelf ook sinds kort over een amerikaanse S60R beschik met hetzelfde bezig geweest. Heb de prijzen vergeleken tussen de originele VIDA manier en Vdash. Met beide is het mogelijk, in Vdash heb je een apart menu voor het omzetten van een auto van US naar EU en bij de dealer zijn het softwarepakketen.

Bij de dealer worden er 2 pakketen geladen (in mijn geval) 1x radiofrequentie 31493719 & 1x Nederlandse taal 9483159. Beide pakketten zitten inclusief flinke korting rond de 113 euro per stuk. Dit is het bedrag alleen voor de software en nog niet eens het bedrag dat de dealer normaliter rekent voor het laden van software etc.

Via Vdash kost het mij in totaal ongeveer 200 euro (ex BTW), exclusief het kraken van de pin. Dit is wel met flinke korting aangezien ik bij contacten heb bij een Vdash pro dealer. Met Vdash moet je inderdaad de pin kraken van de auto.

Het is helaas gewoon niet goedkoop om je auto te laten omzetten van US naar EU. Mocht dit ergens voor 400 euro kunnen vind ik dit nog niet eens zo'n gek bedrag aangezien het ook simpelweg tijd kost en je ook betaalt voor het gebruik van apparatuur etc (VIDA abbonement bijvoorbeeld). Het blijft wel een hoop geld , dat zal ik niet ontkennen...
En nog even voor de info voor de mensen die dit wellicht niet weten, het omzetten van de auto van US naar EU is niet simpelweg een taalpakket in Vdash, er zit veel meer bij in. Tellerstand van mijlen naar KM's, opties met betrekking tot sluiten van de deuren etc. Er zijn stiekem best wat kleine dingen anders bij een US auto.
ObbeTuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Elst (Gld) (werkplaats)
Leeftijd: 60
Homepage: obbetuning.nl
Berichten: 145
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: V70R US --> EU

 · 
Posted: 30.12.2022 - 00:43  ·  #6
Volvo origineel kan best wel veel, echter de markt van een auto wijzigen doet origineel Volvo niet.
Dat is hetgeen Vdash dus anders doet.
Vdash maakt van de markt USA markt EU, dit is een pakket waarvoor je zover ik weet je geen pro hoeft te zijn.
Pro heeft een extra knop, waarbij je alles uitgebreid kan aanpassen, ook andere motoren en bakken (whatever).
Onder car configuration heb je een aantal mappen met optie's die je als gewone gebruiker gewoon kan doen.
De map: car conversion to EU kan je als gewone gebruiker aanklikken (mits je de pin van de auto hebt) dan zet Vdash de markt naar EU inclusief mile naar km, fahrenheit naar celsius, radio oneven/even frequenties.
denvro
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 12 / 2022
Subject:

Re: V70R US --> EU

 · 
Posted: 30.12.2022 - 06:25  ·  #7
Quote

Volgens mij kan Frans Erich dat ook doen

Thanks, ik ga hem eens een belletje geven

Quote

Bij de dealer worden er 2 pakketen geladen (in mijn geval) 1x radiofrequentie 31493719 & 1x Nederlandse taal 9483159. Beide pakketten zitten inclusief flinke korting rond de 113 euro per stuk. Dit is het bedrag alleen voor de software en nog niet eens het bedrag dat de dealer normaliter rekent voor het laden van software etc.

Via Vdash kost het mij in totaal ongeveer 200 euro (ex BTW), exclusief het kraken van de pin. Dit is wel met flinke korting aangezien ik bij contacten heb bij een Vdash pro dealer. Met Vdash moet je inderdaad de pin kraken van de auto.

Heb jij het uiteindelijk via de dealer laten doen? Of zelf via Vida?

Quote

Mocht dit ergens voor 400 euro kunnen vind ik dit nog niet eens zo'n gek bedrag aangezien het ook simpelweg tijd kost en je ook betaalt voor het gebruik van apparatuur etc (VIDA abbonement bijvoorbeeld). Het blijft wel een hoop geld

Vind je het nou wel een hoop geld of niet? Ik vind het veel te duur voor het wijzingen van een paar parameters.

Quote

Onder car configuration heb je een aantal mappen met optie's die je als gewone gebruiker gewoon kan doen.
De map: car conversion to EU kan je als gewone gebruiker aanklikken (mits je de pin van de auto hebt) dan zet Vdash de markt naar EU inclusief mile naar km, fahrenheit naar celsius, radio oneven/even frequenties.

Thanks, ga ik mee aan de slag. Op Matthews Volvo site een topic gevonden waarin duidelijk uitgelegd wordt hoe je eenvoudig en gratis zelf de pin van je CEM kraakt. Ze leggen daar ook uit hoe je de configuratie uitleest naar een .bin file, en zelf kunt aanpassen en weer uploaden (tamelijk eenvoudig schijnt, als je wat van coderen/programma en hex snapt)

Dus een aantal paden die ik kan verkennen iig. Frans vragen, zelf pin kraken, en dan of via Vdash of zelf config aanpassen. Thanks!
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3163
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: V70R US --> EU

 · 
Posted: 30.12.2022 - 10:42  ·  #8
Heb je een link naar Matthews pin code kraken?
denvro
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 20
Geregistreerd: 12 / 2022
Subject:

Re: V70R US --> EU

 · 
Posted: 30.12.2022 - 11:04  ·  #9
 
Selected quotes for multi-quoting:   0