vakantiegedoe enzo/koppeling?

 
 
 
 
 
Melvin_V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zutphen
Leeftijd: 39
Berichten: 73
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: vakantiegedoe enzo/koppeling?

 · 
Posted: 04.08.2016 - 13:38  ·  #16
Mijn vorige auto (V40 uit '97) met Vialle LPI heeft dat ook gehad. Daar was het een van de inspuitnozzles van de LPI injectoren. Over deze messing hulzen die in het inlaatspruitstuk steken is al meer geschreven.

Bij mij was bij één van deze hulzen (kort daarvoor vernieuwd) het interne plastic buisje verstopt geraakt door een defecte injector. De injector was inwendig gaan roesten (te zien aan de roestkleurige aanslag bij de uitstroom opening van de injector, vooral duidelijk als je de verschillende injectoren onderling vergeleek). Nieuwe huls en tweedehands injector heeft het probleem volledig verholpen.
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeist
Leeftijd: 55
Berichten: 332
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

Re: vakantiegedoe enzo/koppeling?

 · 
Posted: 04.08.2016 - 22:30  ·  #17
Druklager/koppeling kunnen we uitsluiten.

En mooi die overige reacties, want daar had ik je als dieselrijder toch echt niet bij kunnen helpen.
Mooi zo'n forum. :thumb:
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 54
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: vakantiegedoe enzo/koppeling?

 · 
Posted: 04.08.2016 - 23:13  ·  #18
Mooi. Thanks. Moet zeggen, moet m tegenwoordig eerst goed warm rijden voor ie op gas lekker loopt dus lekke injector zou goed kunnen... zal ze eens naloopen.
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeist
Leeftijd: 55
Berichten: 332
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

Re: vakantiegedoe enzo/koppeling?

 · 
Posted: 04.08.2016 - 23:33  ·  #19
Nog ff een vraagje:
In je eerste post geef je aan laatste tijd vaker het gevoel te hebben dat je koppeling af en toe niet goed lost.
Wat geeft je dat idee?
Confus
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 42
Berichten: 338
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: vakantiegedoe enzo/koppeling?

 · 
Posted: 05.08.2016 - 08:39  ·  #20
Quote door grrroovedude
helaas is m'n dice kennelijk stuk (iemand in Almere die m even kan testen?).


Ook hier ben je welkom. Waterwijk is lang niet zo ver als Buiten... :D
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 54
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: vakantiegedoe enzo/koppeling?

 · 
Posted: 05.08.2016 - 12:59  ·  #21
Quote door Volvomannen

Nog ff een vraagje:
In je eerste post geef je aan laatste tijd vaker het gevoel te hebben dat je koppeling af en toe niet goed lost.
Wat geeft je dat idee?


Een soort 'klak' als ik van versnelling wissel. Echter; dit treedt vaak op na een remactie (dan trek je namelijk op). Plan van aanpak is om eerst de remmen maar eens te servicen, want die kunnen best wat vastzitten. Misschien is dat t gewoon. Pedaal blijft nl. niet onderin hangen oid.

Afijn. komt allemaal wel weer goed. Is ook n beessie met inmiddels 440.000 kkm achter de kiesjes dus dat t allemaal niet meer als nieuw voelt is niet heel raar.

Oh, Confus, S60Racer, wordt ergens eind volgende week op zn vroegst. thanks!
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeist
Leeftijd: 55
Berichten: 332
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

Re: vakantiegedoe enzo/koppeling?

 · 
Posted: 05.08.2016 - 23:28  ·  #22
Je zult er zelf wel aan gedacht hebben, het is gewoon te simpel, maar toch: zou de "klak" bij lastwissel kunnen komen van de bekende voorasbouten?

Remmen, ja, zou kunnen. Alles ff gangbaar maken is goed checkpunt.

Lek druklager: in eerste instantie: aangrijpingspunt komt diep te liggen, in tweede instantie: pedaal blijft op schutbord hangen. Tussen deze instanties zat bij mij maar een paar km / hand vol keren schakelen. Vreemd genoeg heb ik dan nog niet ervaren dat de koppeling echt niet los komt. Maar dan ook na blijven hangen tegen schutbord, al rijdend teen onder pedaal, omhoog getrokken, en een paar keer half intrappen om werkcylinder weer vol te pompen.
Als koppeling niet goed lost, merk je dat m.i. echt wel door (het ouderwetse) kraken bij schakelen, en niet in de versnelling kunnen krijgen etc.
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeist
Leeftijd: 55
Berichten: 332
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

Re: vakantiegedoe enzo/koppeling?

 · 
Posted: 05.08.2016 - 23:34  ·  #23
Als de "klak" die je beschrijft niet zozeer hoorbaar is, maar eerder mechanisch hakerig gevoel in de versnellingspook: zou in slijtage van een onderdeel in en afstelling van schakelmechaniek kunnen zitten.

Dit heeft Volvo specialist Mulder in Wijk bij Duurstede heel goed voor mij opgelost!
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 54
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: vakantiegedoe enzo/koppeling?

 · 
Posted: 06.08.2016 - 08:49  ·  #24
Thx. De naafbouten zitten met borgmiddel.
Melvin_V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zutphen
Leeftijd: 39
Berichten: 73
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: vakantiegedoe enzo/koppeling?

 · 
Posted: 07.08.2016 - 16:33  ·  #25
Quote door grrroovedude

Mooi. Thanks. Moet zeggen, moet m tegenwoordig eerst goed warm rijden voor ie op gas lekker loopt dus lekke injector zou goed kunnen... zal ze eens naloopen.


Het gaat niet zozeer om de injectoren zelf, maar om de buisjes die in het spruitstuk steken:



Links op de foto een nieuwe. Rechts eentje na demontage. Om ze te demonteren moet je ze stuk maken. Plastic buisje eruit trekken (deze breekt dan af aan het eind), tap 6mm erin draaien en hiermee de huls uit het spruitstuk trekken. In de twee linkse groeven zitten normaal O-ringen, waarmee de huls geklemd zit.

Als het plastic buisje verstopt zit (je hoort er gewoon doorheen te kunnen blazen), komt de lpg er niet door. Als het buisje afgebroken is, spuit de lpg in de messing huls in plaats van rechtstreeks het spruitstuk in.

Ik zou ze controleren door te kijken of het plastic buisje er niet los in zit, en of je (met behulp van een slangetje oid) door de buisjes kan blazen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0