valse lucht in interieur

forse resonantie

 
 
 
 
 
socrates
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 32
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

valse lucht in interieur

 · 
Posted: 18.02.2015 - 12:45  ·  #1
Beste forumleden,

Ik heb het hele forum doorgespit maar geen referentie kunnen vinden. Bij hogere snelheden, met name in combinatie met zijwind komt er koude lucht van buiten het interieur in. Daarnaast gaat het dashboard boven de 130 km/uur of iets minder hard bij veel tegenwind knetterhard resoneren. zo hard dat je nauwelijks nog kan praten met elkaar. Heeft iemand enig idee wat dat kan zijn en vooral hoe ik dat op kan lossen?
Mijn theorie is dat een ventilatiekanaal los is gegaan waardoor er lucht van buiten naar binnen kan lekken langs de voorruit. Deze valse luchtstroom botst dan ook met de rand van het dashboard bij de voorruit waardoor deze gaat trillen.

Ik heb dopjes geplaatst tussen de ruit en en het dashboard waardoor deze onder spanning komen te staan. Dit zorgt ervoor dat de resonantie pas bij de genoemde snelheden optreedt en niet al bij 100 km/uur
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1759
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: valse lucht in interieur

 · 
Posted: 18.02.2015 - 12:51  ·  #2
Wilde suggestie: interieurfilterbehuizing (woordwaarde veel) sluit niet af?
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: valse lucht in interieur

 · 
Posted: 18.02.2015 - 13:00  ·  #3
als je deze weet te ontcijferen kun je nagaan waar de lucht binnekomt en langsgaat. Als je meer nodig hebt meld t maar even.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
socrates
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 32
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: valse lucht in interieur

 · 
Posted: 18.02.2015 - 13:10  ·  #4
bedankt voor de snelle reacties. Wordt dus een flinke puzzle. Ga maar eens beginnen bij de interieurfilter. die heb ik ooit zelf vervangen.....
 
Selected quotes for multi-quoting:   0