van voren aangereden, controle schade?

RogerPaolo
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

van voren aangereden, controle schade?

· 
Posted: 27.08.2018 - 13:30  ·  #1
Vanmorgen kreeg ik een berichtje van mijn buurvrouw, ze heeft met haar fiat 500 achteruit tegen mijn voorkant aan gezeten. Alarm van mijn auto was afgegaan. Ik ben gaan kijken maar zie geen schade. Het is een XC dus met tupperware voorbumper. Maar dat ik het niet zie wil niet zeggen dat er geen schade is: wat moet ik controleren om schade vast te stellen?

btw: ik zie bij haar auto aan de achterkant alleen wat krasjes op haar bumper.
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

Re: van voren aangereden, controle schade?

· 
Posted: 27.08.2018 - 13:38  ·  #2
Ik ben geen expert, maar als er alleen wat krasjes te zien zijn op haar bumper en bij jou is er niets te zien zal het wel niet zo hard zijn gegaan.
Ik zou haar hartelijk danken voor haar eerlijkheid en verder gaan. Je mag blij zijn met zo'n buurvrouw.
jpandriesse
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.08.2018 - 13:53  ·  #3
Als het een Leopard tank was geweest dan had ik me zorgen gemaakt, maar als zelfs een fiasco 500 er slechts wat krasjes aan over houdt dan niet.
OttoV
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 27.08.2018 - 14:44  ·  #4
Quote door Musicus

Ik ben geen expert, maar als er alleen wat krasjes te zien zijn op haar bumper en bij jou is er niets te zien zal het wel niet zo hard zijn gegaan.
Ik zou haar hartelijk danken voor haar eerlijkheid en verder gaan. Je mag blij zijn met zo'n buurvrouw.

Eensch. En je alarm gaat al af als er een mug in de auto zit, dus zou me geen zorgen maken.
Turbodesk
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 27.08.2018 - 15:23  ·  #5
Je mag dan misschien tupperware bumpers hebben. Die zijn misschien wel ingeveerd en terug gekomen. Kan best zijn dat de bumperbeugels krom zijn.
Ik heb ook een aanrijding van voren gehad. Op de bumper alleen wat krasjes, maar ondertussen was de bumper aan de binnenkant wel gescheurd en was er een beugel krom.
Ik zou toch de bumper er af laten halen. Het is tenslotte wel verzekerd.
petervolvos60
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 27.08.2018 - 18:47  ·  #6
laten checken in de garage, heb eerder een gevalletje valt gelukkig wel mee, waarvan dus achter de voorbumper van alles mis scheen te zijn(was bij een bmw van mij) Toch nog een behoorlijke rekening geworden toen!
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 27.08.2018 - 19:05  ·  #7
Het zal wel meevallen, maar je kan natuurlijk de bumper eraf halen. De carrosserie zal nog wel strak zijn, maar dan kun je in ieder geval kijken naar bijv je binnenbumper, evt kunstofdelen voor het koelpakket etc... en als je bumper er dan toch af is, gelijk ff gaas voor de opening onderin, tegen condersor-steenslag. ;)
Piet_piraat
Subject:

· 
Posted: 28.08.2018 - 09:59  ·  #8
Je kunt het even snel laten checken, maar ik zou er niet te veel mee doen. Als de buurvrouw een paar krasjes heeft zal het wel zacht gegaan zijn. Mogelijke schade die er zit kan wel eens van een heel ander moment zijn. Als het echt een steuntje of een stuk plastic is, zou ik het lekker laten gaan en de buuf bedanken voor haar eerlijkheid.
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

· 
Posted: 02.09.2018 - 17:10  ·  #9
5 maanden terug ook mee gemaakt...s,avonds rijd de buurvr.met der audi schuin tegen me voor bumper aan.
Zaklantaarn erbij en niks te zien totdat n collega opmerkte dat de bumper aan de rechterkant van boven niet aansloot(zat n kier tussen).
Daar zat 1 1/2 week tussen dus n beetje laat om nog langs te gaan.
Kan het zijn dat er een plastic beugeltje afgebroken is van binnen??
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 02.09.2018 - 20:20  ·  #10
of losgeschoten.
Maarten-Jan
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: lanciathema.nl
Subject:

· 
Posted: 02.09.2018 - 23:13  ·  #11
Wat heet meevallen? Ik had ook een aanrijdinkje voor... bleek ruim 700 euro schade te zijn! Altijd laten checken dus.
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 02.09.2018 - 23:25  ·  #12
Ja als de schadehersteller het woord verzekering hoort, dan kost het al gauw €700.
Ooit een buurkindje met zijn fietsstuurtje langs mijn achterklep gegaan: diepe kras van 5cm. Schadehersteller maakte een rapport op voor € 800 (incl €80 voor de 3 foto's die hij van de kras gemaakt heeft). Die €720 heb ik in mijn zak gestoken. Maar hij bood aan het fixen voor 300.
OttoV
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 03.09.2018 - 09:49  ·  #13
Hier ‘tzelfde gehad: kindje met een fietsstuurtje langs de Peus. ‘Gaat u de schade maar op laten nemen bij onze vaste schadehersteller’. Die zit op zulke dikke rozen dat ‘ie op een auto met een dagwaarde van 500 euro ijskoud 900 euro reparatie offreert. Verzekering keert nog uit ook! Lakstiftje kostte precies 12 euro...
petervolvos60
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 03.09.2018 - 16:35  ·  #14
Quote door OttoV

Hier ‘tzelfde gehad: kindje met een fietsstuurtje langs de Peus. ‘Gaat u de schade maar op laten nemen bij onze vaste schadehersteller’. Die zit op zulke dikke rozen dat ‘ie op een auto met een dagwaarde van 500 euro ijskoud 900 euro reparatie offreert. Verzekering keert nog uit ook! Lakstiftje kostte precies 12 euro...

Blijft wel vreemd dat de auto verzekering steeds duurder wordt..................................hoe zou dat toch komen..........................
Blackbart
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 03.09.2018 - 21:08  ·  #15
Quote door petervolvos60

Quote door OttoV

Blijft wel vreemd dat de auto verzekering steeds duurder wordt..................................hoe zou dat toch komen..........................

Of jij.... of een overbetaalde schadehersteller het in zijn zak steekt
Dat maakt het bedrag voor de verzekering niet anders.... 🤔

Selected quotes for multi-quoting:   0