Vdash dongle/mongoose

 
 
 
 
 
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1390
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Vdash dongle/mongoose

 · 
Posted: 18.07.2023 - 10:00  ·  #1
Hoi
Vraag me af of er al leden zijn die de vdash van obbe tuning gebruiken...probeer reviews te vinden maar kan weinig tot niets vinden.
Zit erover na te denken om die aanteschaffen.
Verder las ik over een dice vervanger genaamd " mongoose" niet te verwarren met dat ander woord😉
Deze tool kwam ik ook bij een zakelijke marktplaats advertentie tegen en kreeg als reactie toen ik vroeg of het uit china moest komen:

Ja vanuit de fabriek. Alles komt daar vandaan. Wij importen al meer dan 10
jaar alles zelf en hebben vaste leveranciers, en zijn de ook verzekerd van
de goede kwaliteit, verder heeft u support en garantie, wat u niet heeft
als u het zelf besteld.

Kost 89,95 maar ben toch nieuwsgierig of die van obbe tuning die 160 kost dezelfde mongoose is...daar zit een stickertje van D5T5 op.
Zijn er leden die al zo,n mongoose tool gebruiken? Ook daar vind ik geen reviews over.

Foto van MP aanbieder.
steinenj
 
Avatar
 
Subject:

Re: Vdash dongle/mongoose

 · 
Posted: 18.07.2023 - 10:21  ·  #2
De Mongoose ken ik niet maar VDash heb ik al eens gebruikt om de taal van de boordcomputer te veranderen. Ook heb ik er al eens de ETM mee gebackupt (voordat ik 'm wisselde, voor de zekerheid) en dat werkte allemaal prima. Je betaalt bij VDash wel voor elke scheet, maar dat zijn dan weer vaak dingen waar je bij VIDA een abonnement nodig hebt (en dat kunnen we in EU als particulier niet krijgen, toch?).
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1390
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Vdash dongle/mongoose

 · 
Posted: 18.07.2023 - 10:28  ·  #3
Bedoel dus de vdash dongle die de cfe vervangt...vdash i.c.m.vida dice heb ik zelf nooit gebruikt maar da,s een andere sectie.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Vdash dongle/mongoose

 · 
Posted: 18.07.2023 - 11:03  ·  #4
Als je 'm via marktplaats besteld kan je 'm net zo goed direct vanuit China halen, dat zal wel gewoon een dropshipper zijn.
Bij Obbe 'koop' je natuurlijk een stukje zekerheid en service. Je weet zeker dat die van hem werkt (als het goed is :P) en je zult hem met een paar dagen binnen hebben.
Bij aliexpress weet je het niet. Maar aan de andere kant, tegenwoordig is de service van aliexpress ook wel goed (gewoon een dispute aanmaken en vaak krijg je je geld zonder mopperen terug). Ik heb iig goede ervaring met een Chinese aliexpress DICE.

V-DASH zelf werkt overigens prima, en is gebruiksvriendelijker dan VIDA als je alleen ff snel fouten wilt opsporen of wat kleine dingen wilt veranderen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0