Vdash free download

Uitlees/programmeer software voor Volvo

 
 
 
 
 
martijnvk
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lienden
Leeftijd: 29
Berichten: 473
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 20.05.2019 - 23:31  ·  #31
Quote door Blondegod

Quote door martijnvankalkeren

Quote door brulkjaer

Maar wat is nu het voordeel van VDash boven Vida (afgezien van het feit dat het nieuwere Volvo's kan uitlezen?


Je kunt zelf software erin laden maar ik ben zelf nog even beetje aan het prutsen hoe dat moet :)


Is dat een voordeel 🤔

Als je écht weet wat je aan het doen bent zal dat vast zo zijn. In andere gevallen weet ik niet wat de consequenties zijn.
Software laden lijkt me niet iets wat je "even uitprobeert"

Maar misschien heb ik het mis, kan zomaar 😁

Software laden is dus het enige verschil?


Gewoon lezen, lezen en nog is lezen en als je twijfelt vragen.
Maar ik ben ook niet zo bang aan gelegd en als het een keer fout ga dan zie dat ook als een uitdaging :)
joelvwestrenen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deurne, Noord-Brabant
Leeftijd: 28
Homepage: exposurelighting.n…
Berichten: 94
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 21.05.2019 - 00:30  ·  #32
Quote door Tonneke

Quote door joelvwestrenen

Helaas is dit alles wat ik zie staan, denk dat nog niet ondersteund is


Hey Joël, ik weet (bijna) zeker dat je CEM pincode nog achterhaald moet worden. Want waar bij jou bij CEM staat "Key for configuration change is required", staat er bij mij "Configuration change supported!".

Maar goed, zoals je in die link een paar post hierboven, kun je dat ook zelf thuis doen. Alleen als ik het goed begrijp, duurt het erg lang.


Dat begrijp ik. Ik krijg alleen nergens dat knopje gevonden om mijn CEM pincode te ontcijferen... waar zou dit moeten staan? Want ik mis um over het oog
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 21.05.2019 - 01:26  ·  #33
Die kun je niet zomaar ontcijferen. Dan zou VolvoTune en Volvo Tweak hun werk ook ineens kwijt zijn, want dan kan iedereen het zelf.
joelvwestrenen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deurne, Noord-Brabant
Leeftijd: 28
Homepage: exposurelighting.n…
Berichten: 94
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 21.05.2019 - 02:07  ·  #34
Quote door Doeke Dobma

Die kun je niet zomaar ontcijferen. Dan zou VolvoTune en Volvo Tweak hun werk ook ineens kwijt zijn, want dan kan iedereen het zelf.

Dan vraag ik me toch af hoe die gozer dat in het linkje heeft gedaan, een paar post terug 🤔 naja wordt dan maar een ritje naar Elst. Gelijk de bak weer eens laten spoelen 🤑
Tonneke
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geldrop
Leeftijd: 53
Berichten: 342
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 21.05.2019 - 19:46  ·  #35
Quote door joelvwestrenen

Quote door Doeke Dobma

Die kun je niet zomaar ontcijferen. Dan zou VolvoTune en Volvo Tweak hun werk ook ineens kwijt zijn, want dan kan iedereen het zelf.

Dan vraag ik me toch af hoe die gozer dat in het linkje heeft gedaan, een paar post terug 🤔 naja wordt dan maar een ritje naar Elst. Gelijk de bak weer eens laten spoelen 🤑


Inderdaad ik begreep ook dat de gozer het zelf thuis de pin heeft ontcijferd. Ik zie niet waar het zit, maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn pin al bekend is. Even het verhaal lezen en wat uitproberen. Anders desnoods een berichtje naar Obbe.

Ik heb net zelf een "succesje" behaald met Vdash. Ik heb van de week led lampen geinstaalleed op de plek van het dimlicht. En met Vdash heb ik die melding in de CCM kunnen wissen, waardoor de melding nu weg is. Ook heb ik het service interval lampje uit kunnen schakelen. Dat wat op de bekende manier met de DIM niet was gelukt. En ik heb ingegeven dat er onlangs de auxilery belt and tension spanners zijn vervangen.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 21.05.2019 - 19:56  ·  #36
Quote door joelvwestrenen

Quote door Doeke Dobma

Die kun je niet zomaar ontcijferen. Dan zou VolvoTune en Volvo Tweak hun werk ook ineens kwijt zijn, want dan kan iedereen het zelf.

Dan vraag ik me toch af hoe die gozer dat in het linkje heeft gedaan, een paar post terug 🤔 naja wordt dan maar een ritje naar Elst. Gelijk de bak weer eens laten spoelen 🤑


IDd, volgens mij was juist het hele idee toch dat je het straks zelf thuis kunt doen? Uiteindelijk betaal je nog steeds (dik) voor die software pakketten, neem aan dat die opbrengst verdeeld wordt onder de vdash ontwikkelaars :P
Tonneke
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geldrop
Leeftijd: 53
Berichten: 342
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 21.05.2019 - 19:58  ·  #37
Quote door Doeke Dobma

Die kun je niet zomaar ontcijferen. Dan zou VolvoTune en Volvo Tweak hun werk ook ineens kwijt zijn, want dan kan iedereen het zelf.


Waarom zou dat niet kunnen? Die gozer van die blog in de link had het ook via Vdash gedaan. Als je het via Vdash doet, dan staat daar toch ook gewoon een prijs voor? Voor niks gaat de zon op. ;-) Het is misschien wel zo, dat VolvoTune en VolvoTweak er werk dat hun zelf fysiek uit voeren, mee zullen verliezen. Daar staat wel tegenover dat ze wellicht extra klanten mee binnen halen. En met werk dat via VDash gedaan wordt, brengt dan nog wel gewoon geld in het laatje. En de plek in de werkplaats komt daardoor vrij, waarmee ze die plek voor andere dingen kunnen vullen. Een win, win situatie zou ik denken. Van mijn kan niks negatiefs over Vdash, maar het is gewoon een uitbreiding van de diensten (van VolvoTune), en een uitbreiding van hun verdien model.
M95
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 439
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 22.05.2019 - 00:00  ·  #38
Quote door Tonneke

Ik heb net zelf een "succesje" behaald met Vdash. Ik heb van de week led lampen geinstaalleed op de plek van het dimlicht. En met Vdash heb ik die melding in de CCM kunnen wissen, waardoor de melding nu weg is. Ook heb ik het service interval lampje uit kunnen schakelen. Dat wat op de bekende manier met de DIM niet was gelukt. En ik heb ingegeven dat er onlangs de auxilery belt and tension spanners zijn vervangen.


Dus nu heb je H7 LED zonder de melding “storing lampje dimlicht”?
Tonneke
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geldrop
Leeftijd: 53
Berichten: 342
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 22.05.2019 - 16:00  ·  #39
Quote door M95

Dus nu heb je H7 LED zonder de melding “storing lampje dimlicht”?


Helaas had ik te vroeg gejuicht.... Gisteren was inderdaad de melding weg, ook na een keer opnieuw starten. Maar ten ik vanmorgen de auto start, was de melding “storing lampje dimlicht” opeens weer zichtbaar in de display. Zucht....

Als ik het goed begrijp, heb jij die melding ook? Ik ga in ieder geval dit wel terug koppelen aan de verkoper. Ik heb ook nog z'n type lamp liggen voor mistlamp. Maar goed, dat zal wel een zelfde soort melding geven. Moest je voor het installeren niet eerst de accu los koppelen? Dat heb ik namelijk niet gedaan. Wellicht dat ik dat nog eens ga proberen.
M95
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 439
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 22.05.2019 - 16:34  ·  #40
Quote door Tonneke

Quote door M95

Dus nu heb je H7 LED zonder de melding “storing lampje dimlicht”?


Helaas had ik te vroeg gejuicht.... Gisteren was inderdaad de melding weg, ook na een keer opnieuw starten. Maar ten ik vanmorgen de auto start, was de melding “storing lampje dimlicht” opeens weer zichtbaar in de display. Zucht....

Als ik het goed begrijp, heb jij die melding ook? Ik ga in ieder geval dit wel terug koppelen aan de verkoper. Ik heb ook nog z'n type lamp liggen voor mistlamp. Maar goed, dat zal wel een zelfde soort melding geven. Moest je voor het installeren niet eerst de accu los koppelen? Dat heb ik namelijk niet gedaan. Wellicht dat ik dat nog eens ga proberen.


Welk merk heb je erin zitten? Ik heb er meerdere van AliExpress gehad en heb nu spul uit Nederland met de zelfde melding.
nd-photo.nl
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Sevenum, Limburg
Leeftijd: 41
Homepage: ducked.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 22.05.2019 - 16:54  ·  #41
M95
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 439
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 22.05.2019 - 19:58  ·  #42
Quote door nd-photo.nl

Voor zover ik weet kan je niet met LED rijden zonder de shunt weerstand aan te passen (gaatje van 1-2mm boren).

http://www.xenonvalot.com/xenonfixvolvo.html


Ook gedaan, zelfde resultaat.
Tonneke
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geldrop
Leeftijd: 53
Berichten: 342
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 23.05.2019 - 19:58  ·  #43
Quote door M95

Quote door Tonneke

Quote door M95

Dus nu heb je H7 LED zonder de melding “storing lampje dimlicht”?


Helaas had ik te vroeg gejuicht.... Gisteren was inderdaad de melding weg, ook na een keer opnieuw starten. Maar ten ik vanmorgen de auto start, was de melding “storing lampje dimlicht” opeens weer zichtbaar in de display. Zucht....

Als ik het goed begrijp, heb jij die melding ook? Ik ga in ieder geval dit wel terug koppelen aan de verkoper. Ik heb ook nog z'n type lamp liggen voor mistlamp. Maar goed, dat zal wel een zelfde soort melding geven. Moest je voor het installeren niet eerst de accu los koppelen? Dat heb ik namelijk niet gedaan. Wellicht dat ik dat nog eens ga proberen.


Welk merk heb je erin zitten? Ik heb er meerdere van AliExpress gehad en heb nu spul uit Nederland met de zelfde melding.



Ik heb deze: https://nl.aliexpress.com/item…Title=true

Jasper79
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kedichem
Leeftijd: 44
Homepage: dutch-rc.nl
Berichten: 493
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 27.05.2019 - 10:17  ·  #44
Ik heb onlangs een Dice besteld en een 2e hands laptop.

Beide moeten nog binnen komen maar wil vast wat voorbereiden.

Ik lees dat Vida het beste werkt onder Windows 7 pro 32bit, maakt het nog uit of ik 32bit of 64bit versie neem want ik wil ook eens met Vdash spelen? Ik heb namelijk een legale licentie gekocht en kan daarmee dus kiezen welke versie ik op dvd brand.

Laptop is een Dell Latitude E7240 i5 4gb ram (als het goed is bank 2 vrij voor 4gb extra) 256gb ssd waar reeds windows 10 pro op staat, echter om niet met VMware enz te moeten werken wat weer onnodig geheugen kost wil ik dus windows 7 installeren.
M95
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 439
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 27.05.2019 - 10:29  ·  #45
Quote door Jasper79

Ik heb onlangs een Dice besteld en een 2e hands laptop.

Beide moeten nog binnen komen maar wil vast wat voorbereiden.

Ik lees dat Vida het beste werkt onder Windows 7 pro 32bit, maakt het nog uit of ik 32bit of 64bit versie neem want ik wil ook eens met Vdash spelen? Ik heb namelijk een legale licentie gekocht en kan daarmee dus kiezen welke versie ik op dvd brand.

Laptop is een Dell Latitude E7240 i5 4gb ram (als het goed is bank 2 vrij voor 4gb extra) 256gb ssd waar reeds windows 10 pro op staat, echter om niet met VMware enz te moeten werken wat weer onnodig geheugen kost wil ik dus windows 7 installeren.


Als je de laptop alleen voor VIDA/VDASH gebruikt is Windows 7 geen probleem. De ondersteuning voor Windows 7 eindigt namelijk op 14 januari 2020.

Ikzelf heb een virtuele machine met Windows 7 32 bits dus daarvan kan ik zeggen dat dat in ieder geval werkt. Ook heb ik dingen gelezen dat VIDA werkend te krijgen is onder Windows 10 maar dat moet je dan even uitzoeken.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0