Vdash free download

Uitlees/programmeer software voor Volvo

 
 
 
 
 
Jasper79
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kedichem
Leeftijd: 44
Homepage: dutch-rc.nl
Berichten: 493
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 27.05.2019 - 10:39  ·  #46
Dankje, voorlopig in ieder geval alleen voor vida vdash. Ik zie dat ik de vraag ook in het verkeerde topic geplaatst had.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 29.05.2019 - 13:28  ·  #47
Ik heb de download ook werkend. Nu maar eens opzoek naar hoe ik m'n verstuivers kan inleren. Blijft mooi dat je dat nu zelf kunt doen! Iemand die ongeveer weet hoe dat werkt?
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 29.05.2019 - 14:24  ·  #48
Quote door JJM

Ik heb de download ook werkend. Nu maar eens opzoek naar hoe ik m'n verstuivers kan inleren. Blijft mooi dat je dat nu zelf kunt doen! Iemand die ongeveer weet hoe dat werkt?


Nou ja weten.... Ik heb het inmiddels een keer gedaan.

Waar ik nog geen antwoord op weet is of het klopt dat Vdash bij mijn wagen type 8 verstuivers aangeeft, terwijl de serie die in mijn auto gemonteerd zijn een 7 tallige code is die begint met 5xxxxxx. Ik heb in ieder geval de laatste 6 tekens uit de code gewijzigd en dit loste bij mij de nodige problemen op. Zo goed als direct liep het blok degelijker.

Ik zou wel een goede notitie maken van de oude setting zodat je altijd terug kan. Dat liep bij mij mis.

De actie uitzetten is zeer simpel. Druk op "add code" en je vult de verstuivercode per positie is. Zodra je op "enter" drukt staan ze er al in.
Heb je geen tegoed in het Paypal bestelmandje kan je de wijziging 24h uitproberen. Daarna vervalt de aanpassing.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 29.05.2019 - 18:16  ·  #49
Dus eigenlijk gratis proberen? Baat t niet, kost t ook niets. Ik ben nu al liefhebber👍
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 29.05.2019 - 19:20  ·  #50
t was van korte duur. de PIN van m'n CEM wordt niet herkend/is niet bekend. Heb Kevin even geappt. Wordt vervolgd.

Mijn verstuivercodes kloppen hoe dan ook niet: vier van de vijf zijn vernieuwd (zonder inleren) en de vijfde was ook nieuw. Ben dus benieuwd zeg maar.

Bijkomend nadeel: VIDA herkend de DICe nu niet meer... Komt vast wel weer goed!
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1482
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 29.05.2019 - 20:20  ·  #51
Ben benieuwd wat het je gaat opleveren. Ik heb ook ooit nieuwe verstuivers gekregen en deze zijn niet ingeleerd. Ik begreep dat het ging over de classificatie code, hebben jullie het over iets anders? Of is dit alleen iets voor Euro 4 motoren?

Ik heb het er wel eens over gehad met Dirk en met Obbe, maar die zeiden beide dat dit geen invloed kon hebben op de motorloop. Blijkbaar is dit toch niet helemaal juist?
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 29.05.2019 - 20:47  ·  #52
Quote door Musicus

Ben benieuwd wat het je gaat opleveren. Ik heb ook ooit nieuwe verstuivers gekregen en deze zijn niet ingeleerd. Ik begreep dat het ging over de classificatie code, hebben jullie het over iets anders? Of is dit alleen iets voor Euro 4 motoren?

Ik heb het er wel eens over gehad met Dirk en met Obbe, maar die zeiden beide dat dit geen invloed kon hebben op de motorloop. Blijkbaar is dit toch niet helemaal juist?


Ik heb er online naar gezocht, daar kom ik bij Bosch systemen regelmatig tegen dat inspuitmoment en timing afhankelijk is van de karakteristiek van de verstuiver. Die karakteristiek zit verwerkt in de code waarmee de inspuit computer op de juiste manier kan inspuiten.

Het heeft ermee te maken dat bij Euro 4 en hoger, er een kleine voordosis wordt ingespoten om te komen tot lagere emissie. Pas vanaf hogere toerentallen (2700 rpm) komt de inspuiting weer al “big bang”

Een monteur van mijn lokaal Bosch servicepunt claimde dat de code enkel ging over het berekenen van het retourvolume uit de verstuivers en daarmee het bereken van het verbruik. De dealer zei (uiteraard) dat inleren en originele software een pre is.

De Bosch monteur kan zeker gelijk hebben, want bij mij ben ik van (te) overdreven zuinig tot nu onzuinig gegaan qua boordcomputer.

Het reele verbruik is juist prima. (Liters aan de pomp/gereden km)

Motorisch leek mijn auto altijd te schraal of als een klein naaimachine stationair te draaien.

Nu klinkt het blok als de vertrouwde 5- cylinder. Tevens zijn mijn klachten die ik had weg.

Ik ben persoonlijk overtuigd van het nut van inleren. Toch verbaas ik mij over het verschil van inzicht bij bedrijven.

Wat ik overigens wel begreep online, is dat bij een revisie van de verstuiver er feitelijk ook een nieuwe unieke code moet komen op de verstuiver. De mechanische eigenschappen van de verstuiver kloppen dan niet meer met de code op de kop.
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1482
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 30.05.2019 - 08:27  ·  #53
Ik wil wel eens laten controleren wat er bij mij staat geprogrammeerd. Alleen heb ik een Macbook waar Vdash niet op werkt (Vida wel).
vman
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 47
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 30.05.2019 - 10:07  ·  #54
Wat kun je allemaal “gratis” met Vdash?
Kan ik dat ergens teruglezen?
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5836
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 30.05.2019 - 23:02  ·  #55
voor alle vida bezitters die via in een vm draaien : even de bijlage uitpakken op de desktop en je kunt ook vdash draaien...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Blackbart
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geesteren (o.v.)
Leeftijd: 56
Berichten: 170
Geregistreerd: 08 / 2017
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 01.06.2019 - 13:41  ·  #56
Kan het zijn dat door de driver die voor Dice/vdash geïnstalleerd moet worden, Vida de Dice niet meer herkent.....
Althans dit is wat mij nu waarschijnlijk is overkomen....
Vdash herkent de Dice nu wel...en is nu druk bezig met Decoding....dat duurt wel erg lang.....
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
joelvwestrenen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deurne, Noord-Brabant
Leeftijd: 28
Homepage: exposurelighting.n…
Berichten: 94
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 01.06.2019 - 17:04  ·  #57
Quote door Blackbart

Kan het zijn dat door de driver die voor Dice/vdash geïnstalleerd moet worden, Vida de Dice niet meer herkent.....
Althans dit is wat mij nu waarschijnlijk is overkomen....
Vdash herkent de Dice nu wel...en is nu druk bezig met Decoding....dat duurt wel erg lang.....

Dit kan wel tot 24 uur duren ligt eraan hoe snel/sterk je laptop is
Blackbart
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geesteren (o.v.)
Leeftijd: 56
Berichten: 170
Geregistreerd: 08 / 2017
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 01.06.2019 - 17:58  ·  #58
Was gelukkig met een kleine 4 uur klaar.... maar Vida herkent de Dice niet meer....weet iemand een oplossing....
Is Framework 4.5 de boosdoender?
staaf
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 553
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 01.06.2019 - 23:47  ·  #59
Bij mij had ik het zelfde probleem na de installatie van vdash, incl framework 4.5. Na de deinstallatie van de 4.5 werkt vida weer.
Nog niet geprobeerd of vdash dan nog werkt.
Wat doet die decoding? Bij werkte vdash, ik kon de serviceinterval resetten en fouten bekijken en resetten. Decoding heb ik niet gezien, of heb ik overgekeken?
Blackbart
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geesteren (o.v.)
Leeftijd: 56
Berichten: 170
Geregistreerd: 08 / 2017
Subject:

Re: Vdash free download

 · 
Posted: 02.06.2019 - 09:03  ·  #60
Na Decoding nog niet veel tijd gehad, maar wel even snel gezien dat ik mijn Sub kan activeren en de taal kan wijzigen
 
Selected quotes for multi-quoting:   0