Vdash tuning

Wie OW wie heeft er ervaring mee

 
 
 
 
 
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Vdash tuning

 · 
Posted: 21.05.2020 - 11:14  ·  #16
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Vdash tuning

 · 
Posted: 21.05.2020 - 15:18  ·  #17
Quote door Doeke Dobma

Maar zo gaan er ook verhalen dat VolvoTune echt op maat tuned. Hoe verhouden de Vdash tune files zich dan tot wat VolvoTune doet?
Persoonlijk geloof ik niet dat er écht op maat getuned wordt. Dan heb je een rollenbank nodig, moet je gaan testen etc, dat gebeurt niet. Voor dat geld kan dat ook niet denk ik.
Ik denk meer dat er maar een paar verschillende tuning files zijn, ecotune en powertune bijvoorbeeld, en dat dit verkocht wordt als ‘op maat’.

Die tuningfiles van Vdash, staan daar ook specificaties bij? Grafiek met koppelverloop etc.

Voor zover ik weet niet, lang niet bij alle tunes staat ook een voor-na getal. Ik heb toen specifiek moeten vragen hoeveel pk de v-dash tune oplevert bij een 2.5T, dat stond niet in v-dash. Zo uit mijn hoofd was dat +30pk en een sloot Nm's erbij, maar dit waren absolute getallen, er stond geen koppelkromme bij
miki24m19
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Regio Eindhoven
Leeftijd: 47
Berichten: 19
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Vdash tuning

 · 
Posted: 21.05.2020 - 16:56  ·  #18
True met verbruik mag wat ander gaan rijden klopt helemaal. Maar mijn s80 uit 99 2.9 was toch wat zuiniger in het stads verkeer. Zo wie mag mijn s60 eens deze dagen een grote beurt ontvangen. Maar gezien het tune kan beter na obbe gaan dan als zelf via vdash gezien het elkaar niet erg bijt. 249 ( plus ik heb geen dice ) en zelf hobbyisten uit hangen of 275 ex en dan professionele laten maken. Mmm maar leuk dat er zo veel mensen zijn die de zelfde gedachten hebben.
miki24m19
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Regio Eindhoven
Leeftijd: 47
Berichten: 19
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Tune er in Brabant

 · 
Posted: 25.05.2020 - 12:35  ·  #19
Wie van jullie heeft er ervaring met Tune bedrijven in de regio eindhoven ? Zo ja waar en wat waren de voordelen /nadelen ? Prijs . Kwaliteit verhouding ? En wie heeft via vdash tune gedaan en wat was werkelijk verschil?
hetschaap
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: wageningen
Leeftijd: 103
Berichten: 512
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Vdash tuning

 · 
Posted: 25.05.2020 - 13:54  ·  #20
voor zover ik heb gezien gebruikt volvotune ook gewoon vdash. meer info over wat volvotune (en dus vdash) doet kun je vinden op d5t5.com.
Correct me if im wrong maar ik heb begrepen dat er een tjech of een pool de meeste van die tuningmaps heeft gemaakt 'samen' met Obbe van volvotune. Om die tuningmaps te kunnen laden op de ecu zonder die uit de auto te nemen en er iets in te moeten solderen hebben ze een, destijds unieke (?), manier gevonden om de maps via de OBD2 poort in de ecu te laden, gebruikmakend van Vdash. Dat programma Vdash is in de basis dus niets meer en minder dan een manier om tuningfiles op je ecu te kunnen zetten. Later is dat uitgebouwd met allerlei functies en nu kun je er veel meer mee dan enkel tuning files vanaf je computer naar de ECU zetten. Zo kun je ook de taal veranderen etc. etc.
Sinds een (paar?) jaar bieden ze Vdash aan om dat als hobbyist gratis te kunnen downloaden. Ik kan me echter voorstellen dat de medeontwikkelaars (zoals Obbe van volvotune?) meer mogelijkheden hebben om bepaalde aanpassingen te kunnen doen. Bovendien weet obbe precies wat ie doet.

In bovenstaand stuk staan aardig wat vraagtekens maar het komt er volgens mij op neer dat:
1. je het zelf kunt doen met Vdash,
2. Volvotune het kunt laten doen met Vdash,
3. Een andere tuner met een ander programma en andere tuningfiles het kunt laten doen.

Ik heb er geen baat bij om het een of het ander aan te prijzen maar de tuningsopties in Vdash (en van Volvotune) zijn wat behoudender dan bij sommige andere tuners. Met een tune uit Vdash blijf je wat meer in de veilige marges en zou je zonder problemen hoge km standen moeten kunnen halen. Over andere opties kan ik je niet zoveel vertellen.

Je kunt trouwens ook gewoon even bellen met obbe van volvotune...
miki24m19
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Regio Eindhoven
Leeftijd: 47
Berichten: 19
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Vdash tuning

 · 
Posted: 25.05.2020 - 22:26  ·  #21
Quote door hetschaap

voor zover ik heb gezien gebruikt volvotune ook gewoon vdash. meer info over wat volvotune (en dus vdash) doet kun je vinden op d5t5.com.
Correct me if im wrong maar ik heb begrepen dat er een tjech of een pool de meeste van die tuningmaps heeft gemaakt 'samen' met Obbe van volvotune. Om die tuningmaps te kunnen laden op de ecu zonder die uit de auto te nemen en er iets in te moeten solderen hebben ze een, destijds unieke (?), manier gevonden om de maps via de OBD2 poort in de ecu te laden, gebruikmakend van Vdash. Dat programma Vdash is in de basis dus niets meer en minder dan een manier om tuningfiles op je ecu te kunnen zetten. Later is dat uitgebouwd met allerlei functies en nu kun je er veel meer mee dan enkel tuning files vanaf je computer naar de ECU zetten. Zo kun je ook de taal veranderen etc. etc.
Sinds een (paar?) jaar bieden ze Vdash aan om dat als hobbyist gratis te kunnen downloaden. Ik kan me echter voorstellen dat de medeontwikkelaars (zoals Obbe van volvotune?) meer mogelijkheden hebben om bepaalde aanpassingen te kunnen doen. Bovendien weet obbe precies wat ie doet.

In bovenstaand stuk staan aardig wat vraagtekens maar het komt er volgens mij op neer dat:
1. je het zelf kunt doen met Vdash,
2. Volvotune het kunt laten doen met Vdash,
3. Een andere tuner met een ander programma en andere tuningfiles het kunt laten doen.

Ik heb er geen baat bij om het een of het ander aan te prijzen maar de tuningsopties in Vdash (en van Volvotune) zijn wat behoudender dan bij sommige andere tuners. Met een tune uit Vdash blijf je wat meer in de veilige marges en zou je zonder problemen hoge km standen moeten kunnen halen. Over andere opties kan ik je niet zoveel vertellen.

Je kunt trouwens ook gewoon even bellen met obbe van volvotune...



Super open en eerlijk antwoord Thnsx
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Vdash tuning

 · 
Posted: 25.05.2020 - 22:52  ·  #22
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Vdash tuning

 · 
Posted: 26.05.2020 - 01:15  ·  #23
Quote door Doeke Dobma

Kun je de EGR ook uitschrijven met Vdash?


Ja, wel eerst de PIN decoderen.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Vdash tuning

 · 
Posted: 26.05.2020 - 09:23  ·  #24
En dat gaat volgens mij weer niet bij een P2 chassis model, althans niet door v-dash zelf (dat zegt het programma tenminste)
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Vdash tuning

 · 
Posted: 26.05.2020 - 10:53  ·  #25
Even offtopic.
Quoten doe je alleen als je niet direct antwoord geeft op de reactie. Graag leesbaar houden.
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Vdash tuning

 · 
Posted: 26.05.2020 - 19:43  ·  #26
Verdorie, krijg ik gewoon een spankje 🤣🤣

Message Check!
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Vdash tuning

 · 
Posted: 07.06.2020 - 00:48  ·  #27
Gedaan, bij de s60 (2.4 140pk) van mijn broer. Is inderdaad vrij simpel:

- Vdash copy laten maken van de huidige software, deze wordt dan geüpload.
- In ik denk Tsjechië wordt de nieuwe file voorbereid.
- Je krijgt een mail waarin staat dat de nieuwe file beschikbaar is.
- Benodigde credit betalen in V-dash
- File laden
- klaar!

Is een wereld van verschil 140pk vs 180pk
miki24m19
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Regio Eindhoven
Leeftijd: 47
Berichten: 19
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Vdash tuning

 · 
Posted: 08.06.2020 - 09:44  ·  #28
Klinkt goed .

Nu eerst even mijn gasklephuis probleempje oplossen.
J.W.Woermeijer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Raalte | Overijssel
Leeftijd: 44
Berichten: 68
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Vdash tuning

 · 
Posted: 10.10.2020 - 09:47  ·  #29
Ik heb verschillende motoren gebouwd (en gesloopt)voor oa de rally, en deze altijd afgesteld op de vermogensbank.
Deze motoren waren dan uitgerust met Weber carburateurs, DTA of K-jetronic, ik heb zo'n mijn twijfels over een "standaard file laden"

Mijn mening is dat iedere motor anders is, dus een standaard file hoe veilig is deze?
Ik rijd met een grotere Föhn met billet wieltjes en 3" uitlaat op de S60, deze turbo zorgt sowieso voor meer lucht..
Leuk dat ik er dan een standaard file in pomp, maar verhoogt deze de turbodruk, omdat dit een makkelijke toename van PK's is, wat is de turbodruk dan bij lage toerentallen waarbij een te hoge turbodruk het gevaar is voor de drijfstangen, wat doet het met de boostspikes, de dutycycle (max70%) van de injectoren enz enz.

De lamdasensoren meten de uitlaatgassen welke de motor verlaten, en of de verbranding in de motor goed is, maar wat als de injectoren te klein zijn en de motor te schraal gaat lopen op hogere toerentallen en onder druk, gaat de standaard file dan de ontsteking bijregelen omdat de klopsensoren een KNOCK detecteren? en hoe vlot doet hij dit?
(lees dus dat je motor dan met de tune op z'n tenen loopt)

Ben laatst nog bij een standaard S60T5 geweest, deze was getuned door een tuner die ook een vermogensbank heeft, echter is dat wat duurder, de eigenaar koos voor een standaard file, lekker goedkoop maar helaas liep zijn motor stuk (gat in de zuiger).
Leuk dat er standaard files geladen kunnen worden, maar als de metingen niet kloppen doordat de lambda sensoren de metingen niet goed uitvoeren omdat deze nooit vervangen zijn kan het maar zo zijn dat de motor in de soep loopt.


Ik heb zo mijn twijfels over zo'n standaard file laden, ik zou er in mijn situatie ondanks dat het niet veel geld is niet voor keizen.

Ik betaal dan liever €700,- voor een chip op maat waarbij ik de metingen kan zien wat er gebeurd in mijn motor.
Gero
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 491
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Vdash tuning

 · 
Posted: 10.10.2020 - 13:16  ·  #30
Quote door J.W.Woermeijer

Ik heb verschillende motoren gebouwd (en gesloopt)voor oa de rally, en deze altijd afgesteld op de vermogensbank.
Deze motoren waren dan uitgerust met Weber carburateurs, DTA of K-jetronic, ik heb zo'n mijn twijfels over een "standaard file laden"

Mijn mening is dat iedere motor anders is, dus een standaard file hoe veilig is deze?
Ik rijd met een grotere Föhn met billet wieltjes en 3" uitlaat op de S60, deze turbo zorgt sowieso voor meer lucht..
Leuk dat ik er dan een standaard file in pomp, maar verhoogt deze de turbodruk, omdat dit een makkelijke toename van PK's is, wat is de turbodruk dan bij lage toerentallen waarbij een te hoge turbodruk het gevaar is voor de drijfstangen, wat doet het met de boostspikes, de dutycycle (max70%) van de injectoren enz enz.

De lamdasensoren meten de uitlaatgassen welke de motor verlaten, en of de verbranding in de motor goed is, maar wat als de injectoren te klein zijn en de motor te schraal gaat lopen op hogere toerentallen en onder druk, gaat de standaard file dan de ontsteking bijregelen omdat de klopsensoren een KNOCK detecteren? en hoe vlot doet hij dit?
(lees dus dat je motor dan met de tune op z'n tenen loopt)

Ben laatst nog bij een standaard S60T5 geweest, deze was getuned door een tuner die ook een vermogensbank heeft, echter is dat wat duurder, de eigenaar koos voor een standaard file, lekker goedkoop maar helaas liep zijn motor stuk (gat in de zuiger).
Leuk dat er standaard files geladen kunnen worden, maar als de metingen niet kloppen doordat de lambda sensoren de metingen niet goed uitvoeren omdat deze nooit vervangen zijn kan het maar zo zijn dat de motor in de soep loopt.


Ik heb zo mijn twijfels over zo'n standaard file laden, ik zou er in mijn situatie ondanks dat het niet veel geld is niet voor keizen.

Ik betaal dan liever €700,- voor een chip op maat waarbij ik de metingen kan zien wat er gebeurd in mijn motor.


even hierop reageren, Ik heb begin dit jaar een V70 R gekocht met een een B5244T5 (uit een V70T5)ruilmotor erin, gekocht van Brambo67, Ik ben van plan om een grotere down icm een (IPD) + IPD uitlaat te laten monteren, bij ET tuning.
mijn vraag is moet je het weer opnieuw laten chippen.
volgens is die R getuned door Schutten tuning.

groet

Audy
 
Selected quotes for multi-quoting:   0