Mijn veerpoten voor zijn na 260k km op het lijstje gekomen voor vervanging. Aangezien de rest van de voorkant ook losgaat maar besloten die dempers en een aantal rubbers mee te nemen.
In VIDA heb ik eea qua nummers gevonden, ook de demper, nr14. Waar ik over twijfel zijn de isolatoren. Op mijn veerpoten zitten ze er niet op. ( dat zou ook het geklepper op slecht wegdek kunnen verklaren en soms de draaiingen van de veer.)
Aan de onderzijde van de veer zouden volgens vida twee rubberen isolatoren moeten zitten en aan de bovenkant 1 dunne en die dikke waar dan het toplager op komt, de veerzitting.
#6 veerzitting 30683637
#32 isolator boven 30666314
#34 isolator 31329206
#35 isolator onder 30666315
#32 zit op de bovenkant van de veer en gaat vervolgens #6 in, de dikke rubberen veerzitting ( #32 heb ik nu niet)
#34 zit direct aan de onderkant van de veer. heb ik wel, (soort van verrot)
#35 zou tussen de veerschotel en isolator #34 moeten zitten, heb ik niet.
als ik naar #34 kijk, dan zit daar een soort rubber puntje aan dat in gaatje van de veerschotel moet vallen. Echter, volgens VIDA moet #35 daar als eerste op de veerschotel...
Vragen:
1: welke isolatoren horen er daadwerkelijk op de demper, alle 3 of een combinatie? Wil dit eigenlijk maar 1 keer en dan ook graag op de juiste manier aangezien alles bij elkaar het lekker aantikt
2: De dikke veerzittingen heb ik reeds nieuw liggen. Nu lees ik op Skandix dat de toplagers gelijktijdig met deze veerzitting vervangen zouden moeten worden ?
3: wat zijn de betere toplagers?, ik doe even de aanname dat ik nr 30714968 maar die heb je natuurlijk van diverse merken en prijzen...
4: Ik kan nergens iets vinden over de aanhaalmomenten. Niet van de 3 toplager moeren die door de carrosie steken maar ook niet van die aparte vleugelmoer en de topmoer. Iemand ENIG idee?
Oh ja,, niet veerpoot gerelateerd, maar als ik de steekas weer terug door het fusee lager doe, doet iemand daar dan nog iets van (speciaal) vet tussen ?
Tussen het stalen lager en het alu fusee doe ik iig wat vet om eventueel de corrosie op die manier wat tegen te gaan.
In VIDA heb ik eea qua nummers gevonden, ook de demper, nr14. Waar ik over twijfel zijn de isolatoren. Op mijn veerpoten zitten ze er niet op. ( dat zou ook het geklepper op slecht wegdek kunnen verklaren en soms de draaiingen van de veer.)
Aan de onderzijde van de veer zouden volgens vida twee rubberen isolatoren moeten zitten en aan de bovenkant 1 dunne en die dikke waar dan het toplager op komt, de veerzitting.
#6 veerzitting 30683637
#32 isolator boven 30666314
#34 isolator 31329206
#35 isolator onder 30666315
#32 zit op de bovenkant van de veer en gaat vervolgens #6 in, de dikke rubberen veerzitting ( #32 heb ik nu niet)
#34 zit direct aan de onderkant van de veer. heb ik wel, (soort van verrot)
#35 zou tussen de veerschotel en isolator #34 moeten zitten, heb ik niet.
als ik naar #34 kijk, dan zit daar een soort rubber puntje aan dat in gaatje van de veerschotel moet vallen. Echter, volgens VIDA moet #35 daar als eerste op de veerschotel...
Vragen:
1: welke isolatoren horen er daadwerkelijk op de demper, alle 3 of een combinatie? Wil dit eigenlijk maar 1 keer en dan ook graag op de juiste manier aangezien alles bij elkaar het lekker aantikt

2: De dikke veerzittingen heb ik reeds nieuw liggen. Nu lees ik op Skandix dat de toplagers gelijktijdig met deze veerzitting vervangen zouden moeten worden ?
3: wat zijn de betere toplagers?, ik doe even de aanname dat ik nr 30714968 maar die heb je natuurlijk van diverse merken en prijzen...
4: Ik kan nergens iets vinden over de aanhaalmomenten. Niet van de 3 toplager moeren die door de carrosie steken maar ook niet van die aparte vleugelmoer en de topmoer. Iemand ENIG idee?
Oh ja,, niet veerpoot gerelateerd, maar als ik de steekas weer terug door het fusee lager doe, doet iemand daar dan nog iets van (speciaal) vet tussen ?
Tussen het stalen lager en het alu fusee doe ik iig wat vet om eventueel de corrosie op die manier wat tegen te gaan.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).