Veerpootlager of veerpootrubber?

 
 
 
 
 
yogi42
 
Avatar
 
Subject:

Veerpootlager of veerpootrubber?

 · 
Posted: 15.10.2013 - 22:26  ·  #1
Hallo met yogi om gelijk met de deur in huis te vallen ik heb een probleem met mijn demper rechts voor.Als ik over een drempel rij hoor je hem zeg maar schuiven ook onder kap als je de auto indrukt zie je hem omhoogkomen terwijl de andere kant mooi stabiel blijft,maar als ik siliconen spray spuit is het geluid nagenoeg weg.Wat is de boosdoener??Veerpootlager of de veerpootrubber??Wie heeft voor mij de oplossing?Alvast bedankt.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Veerpootlager of veerpootrubber?

 · 
Posted: 15.10.2013 - 22:37  ·  #2
In dat geval zal ik niet doorrijden en beiden vervangen. Voordat de hele veerpoot door de motorkap naar buiten komt. P.S. Wie ben je en welke auto heb je? Met andere woorden ff-kes een voorstelrondje! ;)
yogi42
 
Avatar
 
Subject:

Re: Veerpootlager of veerpootrubber?

 · 
Posted: 15.10.2013 - 23:09  ·  #3
Hallo ik ben Yogi uit Almere en ik rij een S60 2.4 Turbo.Automaat.Maar alleen het rubber of ook de veerpootlager??
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Veerpootlager of veerpootrubber?

 · 
Posted: 15.10.2013 - 23:12  ·  #4
Ik had voor een maand of drie terug hetzelfde. Hier bleek een veerpootrubber alleen niet afdoende dus zou voor de zekerheid beiden even vervangen. Het is niet veel werk als je weet wat je doet. Als je dan toch bezig bent.... Vernieuw je End-links maar! Je kent de auto werkelijk niet terug! :love: Na de reparatie wel even laten uitlijnen! ;)

Groetjes,

Tristan
yogi42
 
Avatar
 
Subject:

Re: Veerpootlager of veerpootrubber?

 · 
Posted: 15.10.2013 - 23:24  ·  #5
Ok bedankt dus toch beide??Maarre wat zijn end-links???
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Veerpootlager of veerpootrubber?

 · 
Posted: 15.10.2013 - 23:30  ·  #6
Dat zijn de stabilisatorstangetjes. Vaak willen deze door gebruik ook niet meer los en het kan maar zo zijn dat je ze dan moet bewerken met de flex! Bij mij was dit echter niet het geval maar je kan ze maar beter vernieuwen. Die van mij waren ook echt gaar. Je merkt deze aanpassing direct terug in het rijden! Schokdempers nog wel goed dan?
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Veerpootlager of veerpootrubber?

 · 
Posted: 16.10.2013 - 11:10  ·  #7
ter info: voor het demonteren van een toplager heb je veerspanners nodig. Dus de klus is niet helemaal super eenvoudig.
letop: probeer vooral niet de boel los te halen zonder veerspanners want er staat zeer veel kracht op de veer als deze onder spanning staat! Genoeg om je serieus aan te verwonden...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Veerpootlager of veerpootrubber?

 · 
Posted: 16.10.2013 - 15:48  ·  #8
Quote door TeeFive

Genoeg om je serieus aan te verwonden...


Waarheid als een koe, hier kun je niet voorzichtig genoeg zijn.
Er zijn er meerderen welke zich hierbij serieus verwond hebben.
Als ik me niet vergis, loopt er hier ook iemand rond.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Veerpootlager of veerpootrubber?

 · 
Posted: 16.10.2013 - 17:04  ·  #9
Ohwja, dat was ik vergeten... Echter met die verenspanners is het echt niet heel veel werk. Ik heb het in iets minder dan 1,5 uur gedaan! ;)
yogi42
 
Avatar
 
Subject:

Re: Veerpootlager of veerpootrubber?

 · 
Posted: 16.10.2013 - 19:36  ·  #10
Ok bedankt voor de info heb inmiddels de veerpootlager plus rubber besteld en breng de auto vrijdag weg.Ik hou jullie op de hoogte.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Veerpootlager of veerpootrubber?

 · 
Posted: 16.10.2013 - 19:53  ·  #11
Ik ben benieuwd naar hoe je vind dat de auto straks rijd. Ik merkte bij mij echt veel verschil! :love: Kijk tot die tijd wel uit met rijden want het is niet echt raadzaam om mee door te blijven rijden. ;)
yogi42
 
Avatar
 
Subject:

Re: Veerpootlager of veerpootrubber?

 · 
Posted: 16.10.2013 - 20:23  ·  #12
Ok zal ik doen ,nog een kort vraagje ik wil koelvloeistof bijvullen die van mij is groen moet ik er dezelfde kleur bij doen?Zoja waar kan ik die groene koelvloeistof kopen?Brezan,Halfords?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Veerpootlager of veerpootrubber?

 · 
Posted: 16.10.2013 - 20:28  ·  #13
Groen??? Die zal ik er maar heel snel aflaten voor de winter. Deze vervangen door rode koelvloeistof. Deze hoort origineel op de auto en is inderdaad bij een Brezan of Halffords verkrijgbaar. ;) Succes man!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Veerpootlager of veerpootrubber?

 · 
Posted: 16.10.2013 - 20:53  ·  #14
Wat is er mis met een andere kleur ?
Als deze voldoet mag dit toch geen probleem vormen ?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Veerpootlager of veerpootrubber?

 · 
Posted: 16.10.2013 - 21:00  ·  #15
Jawel. Er schijnt wel degelijk onderscheid tussen te zijn. Er wordt ook door dealers heel hard geroepen uitsluitend voor rood te kiezen. Heeft iets te maken een corrosievorming in je systeem maar weet dit niet heel precies.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0