Veerpootrubbers en lager vervangen,nog steeds bonken

 
 
 
 
 
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4126
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Veerpootrubbers en lager vervangen,nog steeds bonken

 · 
Posted: 10.02.2020 - 16:27  ·  #46
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1690
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Veerpootrubbers en lager vervangen,nog steeds bonken

 · 
Posted: 10.02.2020 - 17:21  ·  #47
Hierom, Misschien moet ik troep vervangen door rotzooi

Quote door eric27

Dat waren volgens mij ABS fuseekogels. Naar ze verkopen daar geen rotzooi daar hoef je niet bang voor te zijn het is geen autodoc.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Veerpootrubbers en lager vervangen,nog steeds bonken

 · 
Posted: 10.02.2020 - 17:25  ·  #48
Lieve mensen, ik bedoelde dit niet.... Alleen idd dat Lemforder OE-Supplier is. En misschien dat ik een wat mindere ervaring heb met een remklauw van ABS. Maar schroef er vooral onder wat je zelf wilt!

Wat Autodoc betreft: prima bedrijf met prima spullen, maar qua levertijd en retour/garantie niet de simpelste.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1690
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Veerpootrubbers en lager vervangen,nog steeds bonken

 · 
Posted: 10.02.2020 - 17:33  ·  #49
Quote door JJM

Lieve mensen, ik bedoelde dit niet.... Alleen idd dat Lemforder OE-Supplier is. En misschien dat ik een wat mindere ervaring heb met een remklauw van ABS. Maar schroef er vooral onder wat je zelf wilt!

Wat Autodoc betreft: prima bedrijf met prima spullen, maar qua levertijd en retour/garantie niet de simpelste.


Jan, helemaal mee eens, ik heb tot dus ver ook alleen maar goede ervaring met Autodoc, maar Eric probeert Autodoc toch echt in een verdom hoekje te duwen, door toch wel te noemen dat je voor rotzooi bij Autodoc moet zijn.
eric27
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dedemsvaart
Leeftijd: 61
Homepage: autorijschooletimm…
Berichten: 509
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Veerpootrubbers en lager vervangen,nog steeds bonken

 · 
Posted: 10.02.2020 - 17:40  ·  #50
Nou ja je besteld daar een onderdeel bijvoorbeeld een Lemforder en krijgt dan een Stark toegestuurd.
En met garantie is het een heel gedoe om het voor elkaar te krijgen. Nu ook een defecte luchtmassameter van Denso garantie voordat het zover is dat het is opgelost ben je maanden verder.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1690
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Veerpootrubbers en lager vervangen,nog steeds bonken

 · 
Posted: 10.02.2020 - 17:47  ·  #51
Quote door eric27

Nou ja je besteld daar een onderdeel bijvoorbeeld een Lemforder en krijgt dan een Stark toegestuurd.
En met garantie is het een heel gedoe om het voor elkaar te krijgen. Nu ook een defecte luchtmassameter van Denso garantie voordat het zover is dat het is opgelost ben je maanden verder.


Ik ga hier geen winkel bespreking, van dit draadje maken ( van mij mag het zelfs ook verwijderd worden.
Maar als je je ergens scherp over uitlaat kun je scherp antwoord terug verwachten.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3776
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Veerpootrubbers en lager vervangen,nog steeds bonken

 · 
Posted: 10.02.2020 - 18:36  ·  #52
Wat Eric27 post heb ik ook meegemaakt, zonder bericht ineens een ander merk onderdelen krijgen, dus zijn opmerking komt niet uit de lucht vallen (ik bestel overigens de laatste tijd alleen nog maar op motointegrator.de, daar heb ik betere ervaringen mee uiteindelijk)
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3223
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Veerpootrubbers en lager vervangen,nog steeds bonken

 · 
Posted: 29.02.2020 - 18:54  ·  #53
Ik ga onderdelen bestellen, willen jullie meekijken of ik de goede heb?

Draagarmen rechts en links, staal, Meyle HD
Stuuruitslag begrenzers kan ik gewoon over zetten lijkt me.

Fuseekogels, Lemforder (toch weer leverbaar), voor stalen draagarmen als ik het goed heb.

Stabilisatorstang voor en stabilisatorstang achter.


Optioneel?

Stuurkogel rechts en links.

Welke is dan voor de binnenste, en moet die er bij?
https://www.motointegrator.de/produkte/lenksysteme-117/


Zijn dit de NGK bougies waar hier op het forum vaak over gesproken wordt? Las iets over NGK Iridium maar die staan er niet tussen.

Monroe schokdempers voor en achter
peter71
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 53
Berichten: 851
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Veerpootrubbers en lager vervangen,nog steeds bonken

 · 
Posted: 01.03.2020 - 10:47  ·  #54
Die "spurstangen" zijn de binnenste. Voor het geld hoef je het niet te doen en dan heb je alles nieuw. En je moet toch al uitlijnen. Maar goed bezig👍
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3223
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Veerpootrubbers en lager vervangen,nog steeds bonken

 · 
Posted: 01.03.2020 - 21:20  ·  #55
Oh.. Dacht dat er 2 waren per kant. Laatst had iemand hier een link naar een video of handleiding waar ze 2 dingen vervangen hadden leek het, kan hem natuurlijk niet zo snel terug vinden.
Even een foto gejat uit een ander topic, de korte gebogen stang met kogel aan het eind is de enige die vervangen hoeft te worden?
peter71
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 53
Berichten: 851
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Veerpootrubbers en lager vervangen,nog steeds bonken

 · 
Posted: 02.03.2020 - 12:07  ·  #56
Aan die korte gebogen stang zit nog een stang die het hoesje ingaat. De binnenste suurkogel. Deze zou ik ook vervangen nu je toch bezig bent kost niet veel en dan weet je zeker dat alles nieuw is. Ook daar kan speling in ontstaan.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3223
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Veerpootrubbers en lager vervangen,nog steeds bonken

 · 
Posted: 02.03.2020 - 14:05  ·  #57
Heb vanmorgen de bestelling geplaatst zonder die binnenste, helaas.
R-P
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 53
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Veerpootrubbers en lager vervangen,nog steeds bonken

 · 
Posted: 02.03.2020 - 22:52  ·  #58
Ik moest de binnenste loshalen om de buitenste er af te krijgen (borgmoer zo vast dat ik hem er af heb moeten slijpen in de bankschroef). Dus toen had ik wel spijt dat ik ze niet gewoon compleet besteld had (binnen + buiten + stofhoes is ook vaak als set verkrijgbaar).

Nu te laat maar voor mijn V70 D5 begin 2004 hadden ze de foute fusee geleverd ondanks uitgebreide controles. Heeft dit ook met de draagarm te maken? Ik heb volgens mij aluminium draagarmen en een 12mm fusee kogel met conische moer. Is de stalen draagarm uitwisselbaar en heb je dan een 14mm fusee met platte moer?

Onderstaande foto van de net losgedraaide conische moer links onder en de nieuwe moer van de net uit de verpakking gehaalde fuseekogel rechts boven.

En toch even de opmerking dat ik met Autodoc dezelfde ervaring heb als anderen: zonder bericht een ander merk (zogenaamd beter...) en garantie op niet passende rommel (4 afzonderlijke maten en hoeken van een condensor klopten niet) vertikken ze te geven, ondanks dat de vervanger daarvan OOK bij hen gekocht is en op alle punten wel naadloos past.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3223
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Veerpootrubbers en lager vervangen,nog steeds bonken

 · 
Posted: 03.03.2020 - 01:33  ·  #59
Als ik het goed heb hoort de conische bij aluminum draagarmen, en hebben de stalen die dunne hoge (lijkt hoog) aansluiting.

Hopen dat die stuurstangetjes een beetje los willen komen met kruipolie. Anders alsnog bestellen, hoesjes zag ik ook los te koop op de website.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3223
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Veerpootrubbers en lager vervangen,nog steeds bonken

 · 
Posted: 12.03.2020 - 10:13  ·  #60
De draagarmen, fuseekogels en stabilisatorstangetjes voor zijn inmiddels vervangen. Schokdemper heb ik uit de D5 gehaald (die waren nog niet zo oud) en overgezet.
Stabilisatorstangetjes en schokdempers achter liggen hier, moeten er nog onder.
Stuurstang buiten kreeg ik niet los. Auto stond bij Frank op de brug en kon veel doen maar na 9 uur was ik er wel klaar mee. Sleutel 8 bovenop de stuurkogel en losdraaien met een grote sleutel, maar hij draaide het bovenste puntje door mijn sleutel 8 heen.
Geprobeerd met een sleutel 8 van Frank maar die brak gewoon doormidden zo vast zaten ze aan beide kanten.
Frank gevraagd, met warm stoken zou het moeten lukken denken we.

En de stuuruitslagbegrenzers, die zitten gewoon geklikt lijkt het? Eruit slaan en in de nieuwe armen klikken?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0