Velgen opknappen

 
 
 
 
 
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Velgen opknappen

 · 
Posted: 21.08.2012 - 19:56  ·  #16
Quote door ijsbeer

Voor plastidip hoef je je velgen niet te schuren. Ontvetten is voldoende.

Mijn velgen hadden lichte stoeprandschade en nadat ik plastidip op had gespoten zie je dat bijna niet meer.
Velen hebben dat tijdens de meeting kunnen zien. Het resultaat is echt niet slecht voor 64 euro (totaal).
Plastidip is ook in vele kleuren te krijgen overigens. Echt een aanradder!
Het mooiste is als je het zat bent trek je het er zo vanaf en heb je je oude, originele velg terug.


Heb even wat filmpjes bekeken over plastidip en ook wat topics gelezen, moet zeggen dat het een leuk alternatief is, maar ik ga toch liever voor de duurzame oplossing.
Mijn velgen moeten echt gestraald worden, omdat het aluminium is aangetast. Als het nou lakschade was geweest, dan viel het wellicht nog mee, maar geloof me, die velgen zien er echt niet meer uit. Ik denk dat je met plastidip de oneffenheden nog door het rubber gaat zien.

Ik heb al wat offertes binnen, liggen allemaal rond de 75,= per velg.
Dat is dan gewone lak op gewenste kleur (3 lagen) en afgelakt met een harde krasvaste transparante lak.

Ben er inmiddels ook achter welke kleurcode de velgen hebben, dat is 936 (Silver Bright). Volgens mij moet ik dan aardig in de richting kunnen komen van het origineel, al is het dan misschien geen Diamond Cut.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Velgen opknappen

 · 
Posted: 21.08.2012 - 21:35  ·  #17
Quote door arnold_w

Quote door ijsbeer

Voor plastidip hoef je je velgen niet te schuren. Ontvetten is voldoende.

Mijn velgen hadden lichte stoeprandschade en nadat ik plastidip op had gespoten zie je dat bijna niet meer.
Velen hebben dat tijdens de meeting kunnen zien. Het resultaat is echt niet slecht voor 64 euro (totaal).
Plastidip is ook in vele kleuren te krijgen overigens. Echt een aanradder!
Het mooiste is als je het zat bent trek je het er zo vanaf en heb je je oude, originele velg terug.


Heb even wat filmpjes bekeken over plastidip en ook wat topics gelezen, moet zeggen dat het een leuk alternatief is, maar ik ga toch liever voor de duurzame oplossing.
Mijn velgen moeten echt gestraald worden, omdat het aluminium is aangetast. Als het nou lakschade was geweest, dan viel het wellicht nog mee, maar geloof me, die velgen zien er echt niet meer uit. Ik denk dat je met plastidip de oneffenheden nog door het rubber gaat zien.

Ik heb al wat offertes binnen, liggen allemaal rond de 75,= per velg.
Dat is dan gewone lak op gewenste kleur (3 lagen) en afgelakt met een harde krasvaste transparante lak.

Ben er inmiddels ook achter welke kleurcode de velgen hebben, dat is 936 (Silver Bright). Volgens mij moet ik dan aardig in de richting kunnen komen van het origineel, al is het dan misschien geen Diamond Cut.


Klinkt goed.
Zou je ons eens op de hoogte willen houden ?
Alvast succes.
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Velgen opknappen

 · 
Posted: 21.08.2012 - 22:02  ·  #18
Zal ik zeker doen, al zal het niet direct op korte termijn zijn. Wil eerst de wintervelgen/banden van de V40 verkocht hebben en van de opbrengst laat ik deze velgen weer opknappen. Zal dus mogelijk nog wel een paar maandjes duren, maar als het zover is, laat ik het hier weer weten met uiteraard een aantal foto's.

Iedereen iig vast bedankt voor het meedenken.
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Velgen opknappen

 · 
Posted: 12.09.2012 - 07:34  ·  #19
die plastidip, trekt dat spul wel glad als je het erop spuit? omdat het een rubber achtige substantie is?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Velgen opknappen

 · 
Posted: 12.09.2012 - 21:08  ·  #20
Quote door arnold_w

Zal dus mogelijk nog wel een paar maandjes duren,....


Mooi project voor de winter. ;-)
Alvast succes.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0