Velgen opknappen

 
 
 
 
 
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Velgen opknappen

 · 
Posted: 20.08.2012 - 15:14  ·  #1
Of zeg maar rustig restaureren, want ze zien er uit....

Enfin, afgelopen vrijdag zijn de originele Cassiopeia velgen door de vorige eigenaar afgeleverd. Ik wist al dat deze behoorlijk waren aangetast, maar op een foto lijkt het soms minder dramatisch dan in het echt. Was dus best even schrikken, twee velgen zien er echt niet meer uit, de andere twee vallen nog mee.

Nu ben ik her en der wat aan het rondmailen geweest bij verschillende velgen herstelbedrijven, maar ik ben nog geen bedrijf tegengekomen die ze ook in originele staat kan herstellen.

De velgen noemen ze blijkbaar "Diamond Cut" en dat is een procedé dat kostbaar is en wat niet iedereen kan. Aanbiedingen die ik tot nu toe heb gehad schommelen zo ergens rond de 300,= voor een enkele kleur.

Weet iemand een goed bedrijf die de velg in oorspronkelijke staat kan herstellen en anders een betaalbaar bedrijf die ze in een standaard kleur spuit?

Even voor het idee, een foto van hoe ze er uit horen te zien en een foto van de huidige staat (van ontbinding).
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Velgen opknappen

 · 
Posted: 20.08.2012 - 16:40  ·  #2
... ja dat is niet zo fraai, kun je niet beter op zoek gaan naar een setje demo-velgen, bijvoorbeeld bij WWW.VOLVOVELGEN.COM
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Velgen opknappen

 · 
Posted: 20.08.2012 - 20:22  ·  #3
Quote door Greyline

... ja dat is niet zo fraai, kun je niet beter op zoek gaan naar een setje demo-velgen, bijvoorbeeld bij WWW.VOLVOVELGEN.COM


Inruilen doen ze ook.
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Velgen opknappen

 · 
Posted: 20.08.2012 - 20:51  ·  #4
Ik heb ook wel naar andere velgen gekeken, maar wil het liefst originele Volvo velgen en het allerliefst de velgen waar de Chrono uitvoering destijds mee werd geleverd.

Ik heb al wel een bericht terug gekregen van Wheeltrim, zij zijn in staat de velg weer helemaal origineel te maken. Daarvoor moet de velg op een speciale draaibank met een diamandbeitel worden afgedraaid, gepolijst en gelakt.
Dat afdraaien zorgt voor dat mooie metalbrush achtige effect dat ze "Diamond Cut" noemen. Dit is een kostbare aangelegenheid, nml € 190,= per velg en dat heb ik er dan weer net niet voor over.

Andere optie is het gewoon in 1 kleur laten spuiten en lakken voor 75,= per velg, wat denk ik ook niet misstaat.
Voor 30,= extra kunnen ze in twee kleuren spuiten, dan krijg je de tussenruimte in grijs, zoals bij het origineel.

Zal ook eens bij volvovelgen.com kijken wat de mogelijkheden zijn.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Velgen opknappen

 · 
Posted: 20.08.2012 - 21:16  ·  #5
Jammer dat dat "Diamond Cut" zo duur moet zijn.
Af en toe zie je ook nog wel voorbij komen op MP, met de komende winter voor de deur misschien ook nog een optie.
Spuiten is wel veiliger i.v.m. bijwerken.
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Velgen opknappen

 · 
Posted: 20.08.2012 - 21:22  ·  #6
Zie het niet zo zitten om voor bijna 800,= de velgen op de laten knappen en dat ze er over een paar jaar opnieuw verweerd uitzien.
Blijkbaar toch een zwak punt van deze Diamond Cut methode. Waarschijnlijk doe ik er verstandig aan ze gewoon in velgengrijs te laten spuiten en te laten finishen met een keiharde lak, dan kunnen ze waarschijnlijk langer mee.
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Velgen opknappen

 · 
Posted: 20.08.2012 - 21:52  ·  #7
Vond hier trouwens nog de uitgebreide info van de velg.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Velgen opknappen

 · 
Posted: 20.08.2012 - 21:55  ·  #8
Quote door arnold_w

Zie het niet zo zitten om voor bijna 800,= de velgen op de laten knappen en dat ze er over een paar jaar opnieuw verweerd uitzien.
Blijkbaar toch een zwak punt van deze Diamond Cut methode. Waarschijnlijk doe ik er verstandig aan ze gewoon in velgengrijs te laten spuiten en te laten finishen met een keiharde lak, dan kunnen ze waarschijnlijk langer mee.


Groot gelijk. ;-)
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Velgen opknappen

 · 
Posted: 20.08.2012 - 22:22  ·  #9
Quote door Bigdog
Quote door Greyline

... ja dat is niet zo fraai, kun je niet beter op zoek gaan naar een setje demo-velgen, bijvoorbeeld bij WWW.VOLVOVELGEN.COM

Inruilen doen ze ook.

... klopt, maar alleen in (zeer) goede staat en dan moet je ze komen brengen in Friesland waar ze eerst beoordeeld en op de testbank gezet worden.
Dat was mij te veel van het goede :sick:
Maar ze hebben de gekochte velgen wel netjes hier in de Zuiden laten bezorgen :love:
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Velgen opknappen

 · 
Posted: 20.08.2012 - 22:41  ·  #10
Voor de prijs van een opknapbeurt (lees laten afdraaien volgens Diamond Cut methode) koop je in Duitsland via ebay een set nieuwe velgen. klik
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Velgen opknappen

 · 
Posted: 20.08.2012 - 23:17  ·  #11
Je kan ze ook lekker zelf schuren en dan bijvoorbeeld met plastidip weer lakken.
arnold_w
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Leeftijd: 57
Homepage: avanwijk.nl
Berichten: 221
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Velgen opknappen

 · 
Posted: 21.08.2012 - 07:01  ·  #12
Quote door blastaway

Je kan ze ook lekker zelf schuren en dan bijvoorbeeld met plastidip weer lakken.


Nee, gaat 'm niet worden. Er zit zoveel oxidatie op de velg, aluminium aangetast enzo, dat krijg je met schuren niet weg. Zand/glas stralen is de enige optie om goed kaal te krijgen. De laatste stap laat ik dan liever ook professioneel doen, voor 75,= per velg ga ik zelf niet lopen klooien.
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Velgen opknappen

 · 
Posted: 21.08.2012 - 08:29  ·  #13
Informeer eens bij Supervelg in Drunen die zijn niet zo heel duur is mijn ervaring! http://www.supervelg.nl/
Ik had het trouwens ook bij mijn Lexus velgen die gaan echt allemaal oxideren, ziet er niet uit!
Die heb ik gewoon bij een beurt laten stralen en spuiten, geen idee waar ze het hebben laten doen maar ik was € 500 kwijt!
ijsbeer
 
Avatar
 
Subject:

Re: Velgen opknappen

 · 
Posted: 21.08.2012 - 09:15  ·  #14
Voor plastidip hoef je je velgen niet te schuren. Ontvetten is voldoende.

Mijn velgen hadden lichte stoeprandschade en nadat ik plastidip op had gespoten zie je dat bijna niet meer.
Velen hebben dat tijdens de meeting kunnen zien. Het resultaat is echt niet slecht voor 64 euro (totaal).
Plastidip is ook in vele kleuren te krijgen overigens. Echt een aanradder!
Het mooiste is als je het zat bent trek je het er zo vanaf en heb je je oude, originele velg terug.
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Velgen opknappen

 · 
Posted: 21.08.2012 - 14:05  ·  #15
Quote door Arjanmijnster
Ik had het trouwens ook bij mijn Lexus velgen die gaan echt allemaal oxideren, ziet er niet uit!
Die heb ik gewoon bij een beurt laten stralen en spuiten, geen idee waar ze het hebben laten doen maar ik was € 500 kwijt!

... ja, ja dat jij een Lexus hebt gereden en daarom niet op een eurootje meer of minder kijkt, is voor ons arme Volvo zielen niet haalbaar :sick:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0