R-velgen

Even voorstellen

 
 
 
 
 
ricks
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

R-velgen

 · 
Posted: 22.05.2013 - 18:40  ·  #1
Hallo allemaal,

Even voorstellen:
Ik ben nieuw hier, maar wellicht kennen personen mij van andere forums. Na een v40 en een 850 is het tijd voor een v70. Nu de v40 is verkocht, heb ik nog een 760 uit '83 en een Saab cabrio uit '88 (project). Dit zijn leuke auto's, maar niet bedoeld voor veel kilometers. Vandaar de zoektocht naar weer wat nieuws :D .

Verder hou ik mij bezig met nog 3 slopertjes: 740 sedan; 740 estate; volvo v70 2.5tdi classic. Door deze laatste ben ik mijn zoektocht vooral gaan richten op een v70. De sloper viel helaas niet meer te redden ivm een kapotte automaatbak, maar los hiervan; deze auto is alweer vele malen fijner om in te rijden dan de 850 die ik gehad heb.

Ik heb mijn oog laten vallen op een mooie v70 uit 1999. Mooie auto, maar de velgen zijn mijn inziens wat simpel. Nu heb ik zelf nog een setje columba velgen, maar het liefst wil ik er R-velgen onder hebben.

En nu mijn vraag:
Ik kan via mijn baas aan een setje 18inch R-velgen komen, voor een schappelijke prijs. Echter komen deze van een v70 uit 2008. Internet weet mij te vertellen dat de ET waarde en het naafgat van deze auto anders is dan een v70 classic. Nu vraag ik mij af: gaat dit passen?

Met vriendelijke groet,

Rick
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: R-velgen

 · 
Posted: 22.05.2013 - 18:47  ·  #2
Hoi Rick,

Welkom hier.
Inderdaad oppassen met de ET waarde, deze is afwijkend.
Ik denk dat je hier wel iets mee kunt.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: R-velgen

 · 
Posted: 22.05.2013 - 18:55  ·  #3
Rick,

Van harte welkom hier op ons mooie forum! :) Wat betreft de vragen sluit ik mij bij mijn vorige spreker aan. ;) Veel plezier hier en met de auto's! ;)
Groetjes,

Tristan
ricks
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: R-velgen

 · 
Posted: 22.05.2013 - 20:26  ·  #4
Bedankt!

Volgens de site zou het moeten passen, maar ik zie net dat het naafgat van de v70(2007-..) kleiner is dan die van de v70 classic.. Denk dat het dus sowieso niet gaat passen. Iemand misschien nog een leuk R-setje liggen? Ik hou me aanbevolen =)

Met vriendelijke groet,

Rick
 
Selected quotes for multi-quoting:   0