Ventiel remvloeistof zit muurvast

 
 
 
 
 
Vee70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 62
Geregistreerd: 11 / 2023
Subject:

Re: Ventiel remvloeistof zit muurvast

 · 
Posted: 14.02.2024 - 16:20  ·  #16
Quote door GRUNNS60

vast in de imal(kruipolie) zetten. WD40 is geen kruipolie. heb dit laatst ook gehad met de C3. uiteindelijk brak het gewoon af, gebruikte een goede griptang Het uitdraaien met een tooltje na er een gat in geboord te hhevbben wilde ook niet. ik denk zelf dat sterk verhitten zeker een van de betere opties is.
Ik heb maar twee nieuwe remcilinders dr ingezet.
herken wel het even laatste nippel losdraaien k.t effect . en ja weer 3 dagen verder bestellen en monteren.


Oké, dank voor je tip. Ik heb het verwarmd met een hete luchtpistool. Wat adviseer jij om mee te verhitten?
Vee70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 62
Geregistreerd: 11 / 2023
Subject:

Re: Ventiel remvloeistof zit muurvast

 · 
Posted: 14.02.2024 - 16:31  ·  #17
Ik dank even de rest met hun adviezen via dit bericht… dank allemaal!

https://www.youtube.com/watch?v=BsbnByi-fBE

Hier zag ik al hoe de klauwen gedemonteerd en gemonteerd worden.

Is het wel echt nodig om ook de slang voor de remvloeistof te vervangen? Ik snap dat het geen kwaad kan maar ik heb het gevoel dat ik aan de gang blijf gaan op deze manier, haha.

Hoe heet trouwens het gedeelte waar de remschijf in zit? Dus achter de remschijf? Deze is ook aardig verroest en aan de bovenkant wat verbuigingen in. En hoe vervang je deze mocht het nodig zijn?
Vee70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 62
Geregistreerd: 11 / 2023
Subject:

Re: Ventiel remvloeistof zit muurvast

 · 
Posted: 14.02.2024 - 16:36  ·  #18
Quote door Bolbo

Zo, jouw remklauw is ook wel behoorlijk volgekoekt met dikke roest... verbaast ook niet echt dat ze dan eens vast komen te zitten. Inderdaad heetstoken is de enige optie die nu nog rest denk ik. Al vond ik die tip met afvijlen naar volgende kleinere maat ook wel een mooie!
De mijne zien er een stuk schoner uit (maar wij zien hier ook bijna nooit pekel), maar dan nog, als ik de remvloeistof doe (eens in de 2-3 jaar) dan maak ik eerst de nippel schoon (staalborsteltje), vooral op de rand waar de nippel in de klauw steekt, dan kruipolie erin, dan klein tikkie losdraaien met een zeskant dopje, dan weer vast, en dan de normale procedure met een ringsleuteltje en een slangetje op de nippel.
Open zeskant wordt bij mijn weten met name gebruikt voor de remslang, omdat daar geen ringsleutel omheen kan en de open zeskant betere grip geeft dan een standaard steeksleutel.
Trouwens, teruggaand naar die foto in de openingspost, het lijkt erop dat je flinke roest op je remvlak hebt, met putten zelfs? Wordt er uberhaupt nog wel geremd door dat remblok aan de buitenzijde? Kan zijn dat dat enkel zo lijkt op de foto, maar dat ziet er niet heel fris uit... (icm die remklauw zou ik ook eens een nieuw setje overwegen).


Dank voor je reactie.

Even refererend naar jouw vraag over de remschijven… de auto staat alweer een tijdje stil, misschien dat het daar aan ligt?

Ik heb zelf de remschijven en blokken nog niet vervangen, dat had de vorige eigenaar al een keer gedaan maar wanneer en met welk merk is mij niet meer bekend.

Afgelopen januari is de auto nog door de APK gekomen. Ik weet niet of dit veel garantie geeft voor de komende tijd?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3200
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Ventiel remvloeistof zit muurvast

 · 
Posted: 14.02.2024 - 19:03  ·  #19
Quote door Vee70
Hoe heet trouwens het gedeelte waar de remschijf in zit? Dus achter de remschijf? Deze is ook aardig verroest en aan de bovenkant wat verbuigingen in. En hoe vervang je deze mocht het nodig zijn?


Wiellager?
Zit met 4 bouten vast in de fusee, vervangen viel wel mee vond ik. Maar als die vast zit heb je wat om op te slaan.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3189
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Ventiel remvloeistof zit muurvast

 · 
Posted: 14.02.2024 - 19:34  ·  #20
Quote door Jeroen

Quote door Vee70
Hoe heet trouwens het gedeelte waar de remschijf in zit? Dus achter de remschijf? Deze is ook aardig verroest en aan de bovenkant wat verbuigingen in. En hoe vervang je deze mocht het nodig zijn?


Wiellager?
Zit met 4 bouten vast in de fusee, vervangen viel wel mee vond ik. Maar als die vast zit heb je wat om op te slaan.


Ik denk dat hier de stofplaat wordt bedoeld. Deze zit met drie boutjes vast.
Beter eerst goed met kruipolie inspuiten, anders heb je er nog een probleem bij.
kjiratsiekoedel
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 541
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Ventiel remvloeistof zit muurvast

 · 
Posted: 14.02.2024 - 21:54  ·  #21
Quote door Vee70

Quote door GRUNNS60

vast in de imal(kruipolie) zetten. WD40 is geen kruipolie. heb dit laatst ook gehad met de C3. uiteindelijk brak het gewoon af, gebruikte een goede griptang Het uitdraaien met een tooltje na er een gat in geboord te hhevbben wilde ook niet. ik denk zelf dat sterk verhitten zeker een van de betere opties is.
Ik heb maar twee nieuwe remcilinders dr ingezet.
herken wel het even laatste nippel losdraaien k.t effect . en ja weer 3 dagen verder bestellen en monteren.


Oké, dank voor je tip. Ik heb het verwarmd met een hete luchtpistool. Wat adviseer jij om mee te verhitten?


een verfföhn bedoel je? Dat doet niet veel. Dat doe je normaal met een gasbrander :).
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5835
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Ventiel remvloeistof zit muurvast

 · 
Posted: 14.02.2024 - 23:16  ·  #22
Ik heb een gasbrander en zon kiein gaskookbrandertje idd fohn niet voor dit soort werk. soms gebruik ik zelfs mn co2 lasser, even aanpikken en dan is ie meteen goed heet :-) maar dat hangt dus wel af van plek. kan soms daarmee dr ook iets oplassen voor grip, maar dat is hier denk ik wat lastig :-)
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5835
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Ventiel remvloeistof zit muurvast

 · 
Posted: 14.02.2024 - 23:24  ·  #23
Heb foto nog eens goed bekeken, maar ik denk ook dat nieuwe klauwen me geen overbodige luxe lijkt. kosten vallen wel mee voor zon 100 euro ben je klaar mogelijk wat extra om ook de slangen( paar tientjes) te vervangen (ga daar maar vanuit)
Ervaringen van het forum laten zien dat deze ooit vastlopen(vooral in deze conditie met lang geen vloeistof gespoeld en dat is niet fijn onderweg.
maar deze tip had je al gekregen.. :-)
Vee70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 62
Geregistreerd: 11 / 2023
Subject:

Re: Ventiel remvloeistof zit muurvast

 · 
Posted: 15.02.2024 - 10:14  ·  #24
Quote door ohz274

Quote door Jeroen

Quote door Vee70
Hoe heet trouwens het gedeelte waar de remschijf in zit? Dus achter de remschijf? Deze is ook aardig verroest en aan de bovenkant wat verbuigingen in. En hoe vervang je deze mocht het nodig zijn?


Wiellager?
Zit met 4 bouten vast in de fusee, vervangen viel wel mee vond ik. Maar als die vast zit heb je wat om op te slaan.


Ik denk dat hier de stofplaat wordt bedoeld. Deze zit met drie boutjes vast.
Beter eerst goed met kruipolie inspuiten, anders heb je er nog een probleem bij.


Die bedoelde ik inderdaad!
Vee70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 62
Geregistreerd: 11 / 2023
Subject:

Re: Ventiel remvloeistof zit muurvast

 · 
Posted: 15.02.2024 - 10:16  ·  #25
Quote door GRUNNS60

Heb foto nog eens goed bekeken, maar ik denk ook dat nieuwe klauwen me geen overbodige luxe lijkt. kosten vallen wel mee voor zon 100 euro ben je klaar mogelijk wat extra om ook de slangen( paar tientjes) te vervangen (ga daar maar vanuit)
Ervaringen van het forum laten zien dat deze ooit vastlopen(vooral in deze conditie met lang geen vloeistof gespoeld en dat is niet fijn onderweg.
maar deze tip had je al gekregen.. :-)


https://www.youtube.com/watch?v=2mEAKg6xLkk

Vervang je de achterste remleiding zoals op deze manier? In dit filmpje betreft het namelijk de voorzijde.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5835
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Ventiel remvloeistof zit muurvast

 · 
Posted: 15.02.2024 - 10:31  ·  #26
Ja is ongeveer hetzelfde. koppeling naar remleiding van tevoren(dagen?) goed inspuiten met kruipolie(imal) en met goed passend gereedschap anders krijg je losmaak/herstelprobleem weer daar. (zie opmerking WillemV) en ja het klinkt een beetje als ik kan zolangzamerhand alles vervangen,) :-)
Vee70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 62
Geregistreerd: 11 / 2023
Subject:

Re: Ventiel remvloeistof zit muurvast

 · 
Posted: 15.02.2024 - 14:33  ·  #27
Oké dank GRUNN.

Ik ga eens kijken hoe ik dit allemaal ga oplossen.

Inmiddels bezorgt de V70 mij meer kopzorgen en uitgaven dan plezier.

Ook mijn vrouw roept inmiddels dat zij alleen nog maar aandacht krijgt als zij V70 op haar voorhoofd schrijft 🤣

Ach ja, hoe eet je een olifant? Stukje voor stukje…
kjiratsiekoedel
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 541
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Ventiel remvloeistof zit muurvast

 · 
Posted: 15.02.2024 - 14:36  ·  #28
En als je toch bezig bent... wat is de staat van je blokken en schijven? Op de foto ziet je schijf er ook aardig roestig uit
Vee70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 62
Geregistreerd: 11 / 2023
Subject:

Re: Ventiel remvloeistof zit muurvast

 · 
Posted: 15.02.2024 - 18:13  ·  #29
Quote door kjiratsiekoedel

En als je toch bezig bent... wat is de staat van je blokken en schijven? Op de foto ziet je schijf er ook aardig roestig uit


Komt dat niet gewoon door het lang stil staan met het huidige, regenachtige weer?
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Ventiel remvloeistof zit muurvast

 · 
Posted: 15.02.2024 - 19:08  ·  #30
Quote door Vee70

Quote door kjiratsiekoedel

En als je toch bezig bent... wat is de staat van je blokken en schijven? Op de foto ziet je schijf er ook aardig roestig uit


Komt dat niet gewoon door het lang stil staan met het huidige, regenachtige weer?


Ja, de roest van jouw foto is erg oppervlakkig, dat heb je na 1 dag regen op elke wagen, dst is nog lang niet ingevroten.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0