Ventilator knop ECC hapert

amazonv70
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Ventilator knop ECC hapert

· 
Posted: 14.02.2020 - 15:04  ·  #1
De draaiknop (met de groene ledjes) voor de ventilator op manuele stand doet het meestal niet meer in mijn v70 NN. Ik kan dan niet meer zelf de ventilator snelheid controleren. Als ik hem op automatisch zet pas de ventilator zich wel aan aan als ik de temperatuur verander op de automatische climate control.
Het gekke is dat hij soms tijdens het rijden wel in een keer weer werkt. Maar in 80% van de tijd werkt hij niet. Niets wat ik doe lijkt invloed te hebben wanneer hij wel/niet werkt.

Heeft iemand toevallig het zelfde gehad, of is iemand bekend met een oplossing. Ik ben bang dat ik mijn gehele ECC moet vervangen (wat lastig is een juiste te vinden die er net zo goed uitziet).
PepijnZ
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

Re: Ventilator knop ECC hapert

· 
Posted: 14.02.2020 - 15:56  ·  #2
Werkt de regeling helemaal niet meer, of alleen of de laagste/hoogste stand? En als deze via de automatische stand werkt, werkt deze dan alleen voluit of ook in gereduceerde luchtstanden?

De vraag vanuit de volgende mogelijkheid: als de vermogensregeling kapot is, werkt de ventilator vaak alleen op de hoogste stand => dan wordt de weerstand omzeilt, in alle overige gevallen "knijpt" de weerstand de stroom/spanning naar/over de aanjagermotor. Die vermogensregelaars gaan nog wel eens kapot en zijn op zich best goed zelf te vervangen.
amazonv70
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 14.02.2020 - 16:48  ·  #3
De gereduceerde standen doen het nog gewoon in de automatische stand. Ook wanneer ik de voorruit stand aanzet werkt gewoon.
De enkele keren dat ik wel de knop kan gebruiken werkt ook elke stand gewoon.
PepijnZ
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.02.2020 - 18:30  ·  #4
Dan klinkt het als een fout in de printplaat o.i.d. Kun je achterhalen wanneer het ding het wel en niet doet? Bijv. als alles nog koud is, of juist warm. Of als het erg vochtig is bijv. Maar ik schat de kans reƫel in dat je aan een nieuwe printplaat zit (2e hands zou prima moeten voldoen). De knoppen kun je prima overzetten, evenals het front. Het zal puur gaan om de elektronische aansturing van het geheel. Alleen, of je hiervoor een specifieke variant (nummer?) moet hebben weet ik niet.
Hopelijk kan iemand anders van het forum je daar bij helpen.

https://www.marktplaats.nl/a/a…ousPage=lr
Selected quotes for multi-quoting:   0