Ventilator start soms wel soms niet S80

 
 
 
 
 
Peter Jansen
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 43
Geregistreerd: 10 / 2022
Subject:

Ventilator start soms wel soms niet S80

 · 
Posted: 27.11.2022 - 14:32  ·  #1
Hallo allen,

In onze pas aangeschafte S80 uit 2000 hebben we een probleem met de interieur ventilator. Soms doet deze het prima, andere keren doet hij het niet of start hij veel later zo maar op. Net terug van een ritje waarbij mijn vrouw ook probeerde om te verbinden met de Grom audio. Lukte ook niet direct. Ik had het gevoel dat deze 2 zaken met elkaar te maken kunnen hebben. Weet iemand of de inbouw van een grom ook problemen geeft op het netwerk in de auto zelf op de canbus ofzo? Ik heb de stekker van de ventilator al gemeten en daar lijken de spanningen in orde.
Jelle den reijer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Staphorst
Leeftijd: 25
Berichten: 66
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: Ventilator start soms wel soms niet S80

 · 
Posted: 27.11.2022 - 15:50  ·  #2
Als het alleen om de ventilator ging was de kans groot dat het motortje gewoon bijna af was en toe aan vervanging maar de link naar grom audio kan ik niet leggen.
Peter Jansen
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 43
Geregistreerd: 10 / 2022
Subject:

Re: Ventilator start soms wel soms niet S80

 · 
Posted: 27.11.2022 - 16:21  ·  #3
Bedankt jelle voor je reactie, ik zal de ventilator eens gaan uitbouwen. Zit op een mooie plek haha.
wimg
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 573
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Ventilator start soms wel soms niet S80

 · 
Posted: 27.11.2022 - 16:56  ·  #4
Quote door Peter Jansen

Hallo allen,

In onze pas aangeschafte S80 uit 2000 hebben we een probleem met de interieur ventilator. Soms doet deze het prima, andere keren doet hij het niet of start hij veel later zo maar op. Net terug van een ritje waarbij mijn vrouw ook probeerde om te verbinden met de Grom audio. Lukte ook niet direct. Ik had het gevoel dat deze 2 zaken met elkaar te maken kunnen hebben. Weet iemand of de inbouw van een grom ook problemen geeft op het netwerk in de auto zelf op de canbus ofzo? Ik heb de stekker van de ventilator al gemeten en daar lijken de spanningen in orde.


Link met de grom lijkt me ook sterk. Je zegt lukte niet direct, uiteindelijk dus wel?
Peter Jansen
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 43
Geregistreerd: 10 / 2022
Subject:

Re: Ventilator start soms wel soms niet S80

 · 
Posted: 27.11.2022 - 17:24  ·  #5
Pakte mijn telefoon erbij en kon meteen verbinden, daarna zag mijn vrouw hem ook in haar Bluetooth lijst op komen. Toen merkte ik op dat de ventilator het ook weer deed. Toeval lijkt hier dus het geval......
Jelle den reijer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Staphorst
Leeftijd: 25
Berichten: 66
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: Ventilator start soms wel soms niet S80

 · 
Posted: 29.11.2022 - 11:15  ·  #6
Als je hem dan hebt uit gebouwd kun je de stekker er weer aan doen en zien wat hij doet, als hij dan stil blijft staan kun je hem eens een slinger geven om te zien of hij hem dan wel op pakt.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0