Ventilator verwarming wil niet uit

Zelfs niet met contact uit...

T_I
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Subject:

Ventilator verwarming wil niet uit

· 
Posted: Gisteren om 15:01  ·  #1
Gisterochtend naar het werk gereden en de fan draaide nauwelijks (laagste stand), want er was weinig te koelen of verwarmen. Ik doe het contact uit en verwijder de sleutel en dat ding blijft in de laagste stand piepend draaien.

Accu even afgekoppeld en weer aangekoppeld, nop, draait weer (valt stil bij starten). Accu wat langer (1-2 minuten) afgekoppeld en hij was uit.

Op de terugweg was de ventilatit op vol vermogen aan het draaien. Wat ik ook instelde qua temperatuur, dat deed de unit prima, maar 0.0 reactie op de fan snelheid knop. Thuis op volvermoegen draaien met de sleutel in de broekzak. Accu afgekoppeld, wagen uitgeladen, na 3-4 min weer aangekoppeld en de ventilator ging weer op vol vermogen draaien. Afgekoppeldn, honden uitgelaten, 15 min later aangekoppeld en uit.

Waar zou ik dit moeten zoeken om dit permanent op te lossen. Zekering trekken zou morgen kunnen helpen voor de 2 korte ritjes die ik moet doen, maar op het werk 10+ min onafgesloten laten staan om die ventilator stil te krijgen vind ik wel wat minder.
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

Re: Ventilator verwarming wil niet uit

· 
Posted: Gisteren om 16:16  ·  #2
Je hebt een cfe toch?
Ik heb daar wel eens mee gehad dat de ramen nergens meer op reageerden, Lampen bleven branden etc. Misschien is dat iets om te proberen.

Anders de inkopper.. Wat zegt Vida?
meijer
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 78
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 16:57  ·  #3
Hallo T-I

De kans is groot dat het koelwater te heet is dan draad de ventilator tot dat de gewenste temperatuur bereikt is.

Groeten BUM
T_I
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 20:23  ·  #4
CFE heb ik ook verwijderd, zelfs dan blijft de ventilator van de verwarming aan met contact uit. Knop om 'm te regelen laat wel de stand zien aan de hand van de leds erbij, maar de ventilator reageerd nergens op (anders dan 10m+ stroomloos maken).

Meijer: dat is de fan van de radiator, niet die van de acc.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 64
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 21:00  ·  #5
Das ook precies wat BUM bedoeld. Of sensor geeft hoge temp aan dus ventilator blijft draaien

oeps nog een keer gelezen je bedoeld de blower van de interieurverwarming. Helder
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 21:25  ·  #6
In Vida kun je ook de verdamper temperatuur uitlezen, net als de koelvloeistof en interieur temperatuur. Ben benieuwd of die allemaal ok zijn.
Wel een vreemd probleem!
T_I
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Gisteren om 21:51  ·  #7
Interieur temp is netjes de ingestelde 20 graden. Normaal gaat die fan ook langzamer draaien als ie dichter bij de ingestelde temp komt, doet ie nu ook niet. Morgen weer een paar korte ritjes, eens zien wat ie dan doet. Hopelijk was 10-15 min stroomloos voldoende om alles goed te resetten.

Vida loslaten op de wagen wordt 'm niet voor het weekend.
Selected quotes for multi-quoting:   0