verborgen stekker naast AUX in opbergvak

 
 
 
 
 
thijs13
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 5
Geregistreerd: 05 / 2010
Subject:

verborgen stekker naast AUX in opbergvak

 · 
Posted: 26.07.2011 - 20:23  ·  #1
Dag,

ik ben benieuwd wat de verborgen stekker in mijn opbergvak in de middenconsole is.
Er zit een aux aansluiting in en er naast zit een kunststof kap. als je weg haalt zit er een kabel in de kunststof kap geplugged. Hier kan duidelijk iets anders op gemonteerd worden. Het heeft een klein beetje iets weg van een USB achtige stekker.
Weet iemand wat dit is? Kan ik dit gebruiken om USB van te maken en daarmee mijn telefoon op te laden terwijl deze op de AUX zijn muziek af speelt?
Om reacties over de 12V stekker tegen te gaan: daar heb ik juist last van: er gaat in dat geval een kabel naar de 12V aansteker plug met als gevolg draadbreuk door de deksel van het opbergvak.

Ik heb een V70 modeljaar 2009


Alvast dank.
Matthijs
ijsbeer
 
Avatar
 
Subject:

Re: verborgen stekker naast AUX in opbergvak

 · 
Posted: 26.07.2011 - 22:22  ·  #2
Kan dat niet de aansluiting zijn voor de telefoon?
rifwachter
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Epse
Leeftijd: 53
Berichten: 450
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: verborgen stekker naast AUX in opbergvak

 · 
Posted: 26.07.2011 - 22:33  ·  #3
Kun je een foto plaatsen ?
thijs13
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 5
Geregistreerd: 05 / 2010
Subject:

Re: verborgen stekker naast AUX in opbergvak

 · 
Posted: 27.07.2011 - 08:52  ·  #4
Gelukt: foto zit er bij
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ijsbeer
 
Avatar
 
Subject:

Re: verborgen stekker naast AUX in opbergvak

 · 
Posted: 27.07.2011 - 10:31  ·  #5
Ik heb een telefoon in de auto zitten en in de midden console zit dus een extra telefoonhoorn. Ik denk dat dit de telefoon voorbereiding is om die hoorn op die aansluiting aan te sluiten.
thijs13
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 5
Geregistreerd: 05 / 2010
Subject:

Re: verborgen stekker naast AUX in opbergvak

 · 
Posted: 27.07.2011 - 14:36  ·  #6
Via de accessoire site van Volvo kun je zien dat de USB / iPod Music Interface over die positie wordt getrokken. http://accessories.volvocars.c…?query=usb
Het rare is dat deze kabel er al ligt. . .

Ondertussen naar de dealer geweest:
In de auto's met de high performance audio is dit idd een USB / iPod Music interface kabel.
Volgens de dealer zou dit een loze kabel zijn. Ik heb de spanning er over gemeten en kan in ieder geval zo geen 5 of 12V verschil ontdekken.
In de modeljaren later zit op deze positie idd een USB aansluiting.

Nu vervaagt de hoop al een beetje dat ik hier een USB aansluiting van zou kunnen maken die slechts 5V levert. . .
Iemand nog suggesties?

Matthijs
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: verborgen stekker naast AUX in opbergvak

 · 
Posted: 28.07.2011 - 10:54  ·  #7
Quote door thijs13

Via de accessoire site van Volvo kun je zien dat de USB / iPod Music Interface over die positie wordt getrokken. http://accessories.volvocars.c…?query=usb
Het rare is dat deze kabel er al ligt. . .

Ondertussen naar de dealer geweest:
In de auto's met de high performance audio is dit idd een USB / iPod Music interface kabel.
Volgens de dealer zou dit een loze kabel zijn. Ik heb de spanning er over gemeten en kan in ieder geval zo geen 5 of 12V verschil ontdekken.
In de modeljaren later zit op deze positie idd een USB aansluiting.

Nu vervaagt de hoop al een beetje dat ik hier een USB aansluiting van zou kunnen maken die slechts 5V levert. . .
Iemand nog suggesties?

Matthijs


Dat is mogelijk... alleen moet je even weten waar het andere eind van de kabel uitkomt..Als het idd een loze kabel is.
Er zijn legio USB voedingen op de markt voor weinig geld... maar wat wil je er mee... je Ipod of MP3 speler opladen...?? Je moet je afvragen of je al die moeite zou willen nemen.

Frans
 
Selected quotes for multi-quoting:   0