Vergrendelingsproblematiek

 
 
 
 
 
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Vergrendelingsproblematiek

 · 
Posted: 26.03.2024 - 09:44  ·  #1
Hallo allen,

Kleine uiteenzetting van het probleem waar ik tegenaan kijk; het begon met de achterklep die niet meer op de ab reageert of het interne open/sluiten knopje. Die zit op slot en blijft op slot. Nu kwam daar onlangs achteraan dat de achterdeuren wel openen op de de ab maar niet willen sluiten. Daarvoor moet ook het interne knopje gebruikt worden, daar reageren ze nog wel op. Allemaal zeer vervelend en wil kijken of dat aan te pakken is. Daarom gister de auto dan eindelijk eens aan de computer gehangen om te te kijken wat hij ervan denkt en die kwam met:



Maar dat zegt mij nog niet zoveel eerlijk gezegd. Of iig niet wat nu wijsheid is. Wellicht kan iemand hier daar z'n licht over laten schijnen. Alle zinvolle input wordt zeer gewaardeerd.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4104
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Vergrendelingsproblematiek

 · 
Posted: 26.03.2024 - 10:41  ·  #2
Je moet op tab Aflevering kijken, wordt hier veel gezegd (ook door Blade = professional), dus dat zou ik je zeker aanraden.

Gaat de achterklep nog wel open met de hendel bij de nummerplaat? Zo ja, dan zou ik eerst beginnen met controle van de bedrading bij de doorvoer van klep naar carrosserie, daar gaat het meestal fout (slijtage door knikbeweging en aanlopen op randje van doorvoer carrosserie). Als daar een canbus draadje door is dan verstoort dat ook andere delen van het netwerk (zoals ook wordt aangegeven bij de een-na-laatste bullet in vida) en kan dat dus ook invloed hebben op bijv je achterdeuren.

Heb je al dubbelgeklikt op die foutmeldingen (bijv. REM-6A03) om te kijken of VIDA je richting / zoekprocedure geeft? In mijn ervaring werkt dat soms wel, soms niet, afhankelijk van het scherm waar je in zit (ik gebruik het te weinig om precies te herinneren hoe en wat). Zo niet, dan foutcode kopiƫren / onthouden / opschrijven en in de zoekfunctie intypen. Via die weg kan je wel meer info vinden over welke stappen je moet doorlopen om de mogelijke oorzaken van de foutcode uit te sluiten.
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Vergrendelingsproblematiek

 · 
Posted: 26.03.2024 - 17:47  ·  #3
thx voor je reactie, bij gelegenheid hang ik VIDA er morgen even opnieuw aan om door te klikken naar ander tab en de meldingen zelf. Kijken wat ie dan zegt... Je schrijft 'de hendel bij de nummerplaat', moet ik daarvoor achter de bekleding van de achterklep zijn?
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4104
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Vergrendelingsproblematiek

 · 
Posted: 26.03.2024 - 18:07  ·  #4
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Vergrendelingsproblematiek

 · 
Posted: 26.03.2024 - 18:33  ·  #5
Die aanvoelt als een tiptoets? Die doet helemaal niks.
Marcel classic v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 284
Geregistreerd: 01 / 2022
Subject:

Re: Vergrendelingsproblematiek

 · 
Posted: 27.03.2024 - 08:53  ·  #6
Dan zou ik eerst even meteen of er wel spanning op komt
v70n2.4t
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 233
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Vergrendelingsproblematiek

 · 
Posted: 27.03.2024 - 15:41  ·  #7
Dat staat op het lijstje, dank.

Vandaag nog even doorgeklikt naar de door Bolbo geadviseerde tabs. Kon niet heel veel meer vinden over de achterklep dan onderstaande, maar ik weet niet precies hoe ik dat moet lezen, is dat een van de mogelijke storingen voortvloeiend uit 6A03?





Dit was de tab die zichtbaar werd bij doorklikken op REM-6A03;

 
Selected quotes for multi-quoting:   0