T4 of D3 verkopen?

-

 
 
 
 
 
Niels Rh
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Arnhem
Leeftijd: 41
Berichten: 52
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 14.03.2019 - 22:23  ·  #16
Thanks! Denk dat ik dat maar doe. De T4 ben ik denk ik idd een stuk sneller kwijt.

Quote door joriz

Ja en de T4 kun je nog voor een leuke prijs verkopen.Dus lekker een paar jaar in de D3 blijven rijden en dan zien wat de toekomst brengt.
VolvoBart
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: België
Leeftijd: 38
Berichten: 220
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 15.03.2019 - 11:11  ·  #17
is die D3 een 5cyl? ik dath dat dat het doorontwikkeld ford/PSA-blok was?
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2202
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 15.03.2019 - 14:39  ·  #18
Lekker verwarrend hé. Dat dacht ik in eerste ook, maar in MY2012 is het weer een vijfcilinder.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 15.03.2019 - 15:56  ·  #19
De VEA motoren zijn pas per mj 2015.
Niels Rh
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Arnhem
Leeftijd: 41
Berichten: 52
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 15.03.2019 - 17:35  ·  #20
Nee, het is echt een 5 cilinder, zonder twijfel

Quote door VolvoBart

is die D3 een 5cyl? ik dath dat dat het doorontwikkeld ford/PSA-blok was?
ZWV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Overijssel
Leeftijd: 52
Berichten: 13
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 15.03.2019 - 17:52  ·  #21
Hier hetzelfde issue een V70 D4 met handbak, mei 2016, 1ste eigenaar, 25.000 km. op mijn V90 van 2017, prima bedrag toe gehad en dacht die D4 is zo verkocht vergeet het maar. Heel weinig animo voor en bedrag dat men bied al helemaal niet interessant.
Diesel ligt helemaal op zijn gat, wel gekeken naar wat anders bij een dealer maar qua inruil niet interessant.
Ik rij er mooi mee verder, auto bevalt overigens prima en lekker zuinig.

Mijn advies de benzine versie verkopen en diesel houden.
Niels Rh
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Arnhem
Leeftijd: 41
Berichten: 52
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 16.03.2019 - 12:31  ·  #22
Dat klinkt ongeveer hetzelfde dan inderdaad. Ik heb besloten dat ik ook in mijn diesel blijf rijden. Ben bij een garage geweest en die geven ook aan dat de T4 aardig populair is en dat ze zelf ook nauwelijks diesels verkopen. Dus dan is de keuze nu toch maar gemaakt. Hij is nog geen maandje in NL, maar dan moet ik er toch maar gelijk afscheid van nemen.

Overigens wel bijzonder dat de D3 op Marktplaats staat en al 11x als favoriet is aangevinkt. Staat nu nog voor 15.995 euro en is ooit 14.000 voor geboden, wat ik vrolijk heb afgewimpeld. Kennelijk vinden mensen hem mooi, maar als het op betalen aankomt....



Quote door ZWV70

Hier hetzelfde issue een V70 D4 met handbak, mei 2016, 1ste eigenaar, 25.000 km. op mijn V90 van 2017, prima bedrag toe gehad en dacht die D4 is zo verkocht vergeet het maar. Heel weinig animo voor en bedrag dat men bied al helemaal niet interessant.
Diesel ligt helemaal op zijn gat, wel gekeken naar wat anders bij een dealer maar qua inruil niet interessant.
Ik rij er mooi mee verder, auto bevalt overigens prima en lekker zuinig.

Mijn advies de benzine versie verkopen en diesel houden.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 16.03.2019 - 13:39  ·  #23
ach, kijken kijken niet kopen hoort erbij. Maak ik mezelf ook met enige regelmaat schuldig aan, toevallig heb ik ook al een tijdje een D3 in mn favorieten op mp. (evenals en kreidler haha), maar mn vestand krijgt op een gegeven moment de overhand en dan wis ik ze weer. Kijken blijft leuk.
Niels Rh
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Arnhem
Leeftijd: 41
Berichten: 52
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 17.03.2019 - 15:13  ·  #24
Haha ja snap ik. dat doet ook iedereen natuurlijk. Vrijdag gaat de D3 van Marktplaats af en dan gaat de T4 de verkoop in.


Quote door joriz

ach, kijken kijken niet kopen hoort erbij. Maak ik mezelf ook met enige regelmaat schuldig aan, toevallig heb ik ook al een tijdje een D3 in mn favorieten op mp. (evenals en kreidler haha), maar mn vestand krijgt op een gegeven moment de overhand en dan wis ik ze weer. Kijken blijft leuk.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2202
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 17.03.2019 - 15:42  ·  #25
Quote door Niels Rh

Haha ja snap ik. dat doet ook iedereen natuurlijk. Vrijdag gaat de D3 van Marktplaats af en dan gaat de T4 de verkoop in.

Ik heb hele slechte ervaringen met het verkopen van auto's op marktplaats, kostte me een hoop tijd en gedoe. In jouw geval had ik die 14k gepakt, weg is weg.

Overigens is het handiger als je onder de quote antwoordt, ik lees nu eerst je antwoord en dan pas de context, dat leest erg raar. (al valt dit nog mee in vergelijking met de werk e-mails die ik krijg, dan staat er soms een enkel woord als reactie met een kilometer nutteloze quote eronder, met een hoop signatures en "denk aan het milieu voordat u deze mail print", grmbl...)
Niels Rh
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Arnhem
Leeftijd: 41
Berichten: 52
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 17.03.2019 - 21:32  ·  #26
Quote door brinkie

Quote door Niels Rh

Haha ja snap ik. dat doet ook iedereen natuurlijk. Vrijdag gaat de D3 van Marktplaats af en dan gaat de T4 de verkoop in.

Ik heb hele slechte ervaringen met het verkopen van auto's op marktplaats, kostte me een hoop tijd en gedoe. In jouw geval had ik die 14k gepakt, weg is weg.

Overigens is het handiger als je onder de quote antwoordt, ik lees nu eerst je antwoord en dan pas de context, dat leest erg raar. (al valt dit nog mee in vergelijking met de werk e-mails die ik krijg, dan staat er soms een enkel woord als reactie met een kilometer nutteloze quote eronder, met een hoop signatures en "denk aan het milieu voordat u deze mail print", grmbl...)


Thanks voor de tip, je hebt helemaal gelijk. Tja, ik verkoop normaal sowieso weinig via marktplaats dus het is al niet echt mijn ding. Maar goed, ik ga nu een T4 verkopen met maar 96.500km op de teller, ook van de Volvo dealer in Zweden. Komt te koop voor 17.995 euro dus ik neem wel een beetje aan dat er ook bedrijven op af komen, aangezien de concurrentie echt pas begint bij 19.000. Bovendien heb ik nog een bedrijf achter de hand die voor mij de Volvo wil verkopen. Kost me alleen iets om hen dat te laten doen. Hoe acht jij de kans het grootst om hem succesvol en snel van de hand te doen?

Niels
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 17.03.2019 - 22:09  ·  #27
Als je het snel wil, dan kun je hem op ikwilvanmijnautoaf.nl aanbieden.

Dan krijg je de prijzen die dealers willen geven ervoor, en zit er een leuke prijs tussen, dan ben je hem in een week kwijd.

Mp en particulier verkopen, dat is in die prijsklasse toch wel iets lastiger, voor die prijs kopen de meeste mensen liever een auto via een garage met de garantie er bij
Niels Rh
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Arnhem
Leeftijd: 41
Berichten: 52
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 17.03.2019 - 22:24  ·  #28
Quote door ikbat

Als je het snel wil, dan kun je hem op ikwilvanmijnautoaf.nl aanbieden.

Dan krijg je de prijzen die dealers willen geven ervoor, en zit er een leuke prijs tussen, dan ben je hem in een week kwijd.

Mp en particulier verkopen, dat is in die prijsklasse toch wel iets lastiger, voor die prijs kopen de meeste mensen liever een auto via een garage met de garantie er bij


Ja dat laatste denk ik ook wel. Heb alleen slechte ervaringen met ikwilvanmijnautoaf.nl. Heb de diesel daar aangeboden en daar kwam echt een schandalig lage prijs uit. Volgens mij kun je dan nog beter gewoon op een zaterdag wat garages langsrijden. Ik ga het wel eerst even proberen via MP denk ik en dan kijken we daarna wel verder mocht het niet lukken. Of via deze liefhebberssite natuurlijk. Weet niet precies hoe hier de ervaringen zijn?
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2202
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 17.03.2019 - 22:32  ·  #29
Mijn vader is met een Audi A5 1.8 TFSI langs een paar dealers gegaan, hij was 'm zo kwijt ondanks de bedenkelijke reputatie van de TFSI-motor. Want benzine.

Kijk maar eens wat Volvodealers te koop hebben staan qua V70, echt vrijwel niks in de categorie tussen 15 en 20k op benzine met km.stand onder de 100.000. Wie weet hebben ze wel belangstelling. Ik zou even wachten met Marktplaats en eens bellen met de dealers rondom Ernum, van Henk Scholten weet ik dat ze zelf V70's hebben geïmporteerd omdat er veel vraag was naar benzine, Harrie Arendsen in Zevenaar zou je ook eens kunnen benaderen. Mocht dat niet werken dan is inderdaad consignatieverkoop een optie. Kost je iets aan commissie maar je bent wel van een hoop gezeik af.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 17.03.2019 - 23:42  ·  #30
Het verbaast me hoe enorm de prijzen voor diesel versies zijn gedaald. Ik rij mijn benzine Volvo’s door tot ca. 16 jaar oud / 4 ton op de teller. En als ik nu kijk naar de prijzen voor een volgende V70 dan heb ik voor 12 tot 14 duizend euro een super de luxe V70 diesel van 2012 tot 2014 met ca. 150k op de teller.
Voor datzelfde geld is er amper aanbod voor een benzine model van na 2010 met minder dan 225k op de teller.
En dan zou mijn volgende V70 zo maar een diesel kunnen worden, ik kom zelden in de grote steden en verwacht niet dat een diesel zo maar ineens in de ban wordt gedaan om in te mogen rijden. Maar de milieu mensen hebben wel veel beslecht voor de diesel versies.

Mijn advies is dus gewoon zelf met de diesel doorrijden.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0