T4 of D3 verkopen?

-

 
 
 
 
 
Niels Rh
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Arnhem
Leeftijd: 41
Berichten: 52
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 19.03.2019 - 19:56  ·  #31
Quote door brinkie

Mijn vader is met een Audi A5 1.8 TFSI langs een paar dealers gegaan, hij was 'm zo kwijt ondanks de bedenkelijke reputatie van de TFSI-motor. Want benzine.

Kijk maar eens wat Volvodealers te koop hebben staan qua V70, echt vrijwel niks in de categorie tussen 15 en 20k op benzine met km.stand onder de 100.000. Wie weet hebben ze wel belangstelling. Ik zou even wachten met Marktplaats en eens bellen met de dealers rondom Ernum, van Henk Scholten weet ik dat ze zelf V70's hebben geïmporteerd omdat er veel vraag was naar benzine, Harrie Arendsen in Zevenaar zou je ook eens kunnen benaderen. Mocht dat niet werken dan is inderdaad consignatieverkoop een optie. Kost je iets aan commissie maar je bent wel van een hoop gezeik af.


Thanks voor je advies! Ik ben afgelopen vrijdag al bij Volvo Scholten in Arnhem langs geweest. Wat denk je....de verkoper vond het nog teveel moeite om mee te lopen naar buiten: het was een importauto en hij had geen navi. Nog aangegeven dat hij bij de officiele Volvo merkdealer vandaan komt, inclusief volledige onderhoudshistorie, maar ook dat mocht niet baten. Heel bijzonder vond ik. Harry Arendsen is misschien wel een goede optie inderdaad. Maar dan voor henzelf qua inkoop. Qua verkoop kun je ook naar automakelaaraanhuis.nl. Dan betaal je eenmalig 450 euro na de verkoop en daar zit heel veel bij in. Alleen even die kant op voor een proefrit. Ik denk dat ik maar een dag pak en zoveel mogelijk bedrijven afrij om hem van mij over te kopen. Lukt dat niet, dan kan ik naar automakelaaraanhuis. Ben idd bang dat Marktplaats geen succes wordt.
Niels Rh
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Arnhem
Leeftijd: 41
Berichten: 52
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 19.03.2019 - 19:58  ·  #32
Quote door ProVolvo

Het verbaast me hoe enorm de prijzen voor diesel versies zijn gedaald. Ik rij mijn benzine Volvo’s door tot ca. 16 jaar oud / 4 ton op de teller. En als ik nu kijk naar de prijzen voor een volgende V70 dan heb ik voor 12 tot 14 duizend euro een super de luxe V70 diesel van 2012 tot 2014 met ca. 150k op de teller.
Voor datzelfde geld is er amper aanbod voor een benzine model van na 2010 met minder dan 225k op de teller.
En dan zou mijn volgende V70 zo maar een diesel kunnen worden, ik kom zelden in de grote steden en verwacht niet dat een diesel zo maar ineens in de ban wordt gedaan om in te mogen rijden. Maar de milieu mensen hebben wel veel beslecht voor de diesel versies.

Mijn advies is dus gewoon zelf met de diesel doorrijden.


Dank voor je advies! Ik heb inmiddels ook besloten mijn benzine van de hand te doen. Ben benieuwd hoe snel het gaat...
henry classic v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: N/O Veluwe
Leeftijd: 61
Berichten: 692
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 20.03.2019 - 08:21  ·  #33
Een V60 Plug-in Hybrid (met 2.4ltr 5cil. diesel), is zoiets niet aantrekkelijk gezien de gunstige MRB?
Ik heb er eens een kostenplaatje op los gelaten, bij 15000 km/jr is het verschil best heel groot met gewone diesel/lpg/benzine
...hoe minder km's er op diesel wordt gereden hoe lager de brandstof kosten en geen problemen met milieuzones



De aanschafprijs van een Plug-in Hybrid '13 - > ligt ongeveer gelijk (of net iets hoger) met een V70 benzine van '08 - '12
De kmstanden zijn ongeveer gelijk...
Opladen gaat vrij makkelijk, kan vanuit het stopcontact uit huis

Is het verschil nou werkelijk zo groot of zie ik iets over het hoofd?
Zijn de onderhoudskosten veel hoger bijvoorbeeld of is de elektronica kwetsbaar van het elektrische gedeelte...?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 20.03.2019 - 08:40  ·  #34
Nu is het nog voordelig. Het is maar te hopen dat de gunstige MRB regels zo blijven (wss niet). Dan zit je namelijk met een diesel van dik 2000kg..
Verder schijnt het ding ook niet zo heel betrouwbaar te zijn, en dan net het gedeelte waarvoor je 'm koopt; het elektrische gedeelte.
Overigens zie ik in je tabel dat je de kosten voor elektriciteit niet hebt meegerekend, dat moet je natuurlijk wel doen. Verder vraag ik mij af of je daadwerkelijk 1:24 haalt?
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2202
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 20.03.2019 - 09:11  ·  #35
Half tarief mrb is vanaf 2021 niet meer van toepassing (lees hier) en de V60 PHEV schijnt inderdaad niet zo best te zijn qua betrouwbaarheid. Je kunt ze daarom voor een prikkie kopen.
henry classic v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: N/O Veluwe
Leeftijd: 61
Berichten: 692
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 20.03.2019 - 09:24  ·  #36
Quote door brinkie

Half tarief mrb is vanaf 2021 niet meer van toepassing (lees hier) en de V60 PHEV schijnt inderdaad niet zo best te zijn qua betrouwbaarheid. Je kunt ze daarom voor een prikkie kopen.


Oke, dat over het hoofd gezien dus.... niet aantrekkelijk
Inderdaad in de tabel de kosten voor stroom niet vermeld
Herberekening komt uit op €2098,= p/jr

Maar is niet meer van belang gezien het hoge gewicht met bijbehorende MRB
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 20.03.2019 - 10:07  ·  #37
In onderhoud is er ook 1 kostenpost die vaak vergeten word bij electro auto’s

En dat is de accu pack,

Die heeft een gemiddelde verwachte levensfuur van 7 jaar. En een nieuwe zit dit in de 5 cijfers ex montage.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2202
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 20.03.2019 - 10:26  ·  #38
Dat van 5 cijfers is overdreven, dat zijn bedragen die gelden voor het vervangen van het accupakket van volledig elektrische auto's. Ik heb cijfers van reparatie aan Volvo accu's niet kunnen vinden, wel van de Prius, waarvan er veel meer rondrijden. Bij de Toyotadealer kost totaalvervanging zo rond de 1750 euro, en deelreparaties (alleen de defecte accu's vervangen) is nog veel goedkoper. Omdat de V60 Hybrid niet zoveel verkocht is, denk ik dat het wel duurder is om te vervangen, maar dat komt niet in de buurt van 10.000 euro.

De V60 hybride heeft trouwens vooral problemen met de airco compressor, en de eerste de beste advertentie van een V60 die ik vond, had behalve 2 nieuwe aircopompen ook al een onder garantie vervangen accupakket...

Advertentie: https://www.autowereld.nl/volv…tails.html
Quote

Het volgende onderhoud is allemaal uitgevoerd:
Op 11 april 2014 bij 30.475 kleine beurt
Op 14 april 2014 bij 30.476 ruit reparatie
Op 04 april 2015 bij 61.624 grote beurt en remklauw gangbaar maken + software updates
Op 15 augustus 2015 bij 72.979 km zijn er 2 banden vervangen
Op 24 maart 2016 bij 92.643 km is de aircopomp vervangen, kleine beurt, multiriem vervangen en ruitenwissers vervangen
Op 20 maart 2017 bij 121.880 km is de aircopomp weer vervangen onder garantie en is er een kleine beurt uitgevoerd
Op 17 september 2017 bij 135.530 km zijn er 2 banden vervangen
Op 07 maart 2018 bij 152.652 km heeft de auto een grote beurt gehad met software updates
Op 17 mei 2018 bij 158.148 km is er een nieuwe start accu in gekomen en is de navigatie geupdate
Bij binnenkomst bij ons met 177.198 km is de distributieriem met waterpomp vernieuwd
Op 11 september 2017 is het accupakket onder garantie vervangen bij mobility center in Rotterdam

Voor nog geen 15.000 euro koop je dus een 5 jaar oude V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Summum met nog geen 180k op de teller en verse distributieriem. Vanaf 2021 loop je behalve op het onderhoud ook leeg op de belasting. :(
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 20.03.2019 - 11:41  ·  #39
De D6 heeft inderdaad problemen met de airco compressor. Inmiddels schijnt er een bulletproof exemplaar te worden gemonteerd door Volvo. Men is iig coulant met deze reparatie. Verder zijn er problemen met de ISG (startmotor/dynamo combi). Meestal ook bomvolle auto's. Maar zodra het MRB voordeel wegvalt, wordt het zwaar dokken inderdaad.
Niels Rh
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Arnhem
Leeftijd: 41
Berichten: 52
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 19.05.2019 - 20:19  ·  #40
Nog even een afloopberichtje, wel zo netjes. De T4 is inmiddels verkocht dus de D3 blijf ik lekker mee doorrijden. Is qua kosten ook de meest verstandige keuze toch uiteindelijk
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: T4 of D3 verkopen?

 · 
Posted: 19.05.2019 - 21:52  ·  #41
Gefeliciteerd met de verkoop. Een hele zorg minder !!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0