Verlaagde V70

 
 
 
 
 
jjeronimus
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Weeze
Leeftijd: 42
Berichten: 165
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Verlaagde V70

 · 
Posted: 25.12.2015 - 19:23  ·  #16
Quote door VolvoS60Racer

Heel goed @volvo355 @ bigdog

Dit is ook precies wat ik bedoelde. Gelukkig ben ik niet de enige die dit zo had uitgezocht. Aan de hand van de cijfer/letter reeks rechts onder op het typeplaatje kun je alles terugvinden.

Dan kom je uiteindelijk op typenummers, en kun je herleiden of er af fabriek bijv. een Sachs Advantage of een Sachs Super touring onder heeft gezeten. Ook kom je er dan achter waarom de ene Volvo veel strakker rijdt als de andere.


Maar.... geen garantie kan ik je vertellen, de mijne heeft volgens dat plaatje een normaal onderstel, maar de stand van de auto na het wisselen van de voorpoten en het type-nummer van de Nivomats vertelde mij wat anders...
De vorige eigenaar heeft hem dus door Volvo laten verlagen na aankoop.

Als je Nivomats hebt kun je het makkelijk uitvinden door het nummer wat op de dempers staat door VIDA te trekken. Er bestaan 2 types: standaard en verlaagd.

De voor-dempers zijn identiek voor de verlaagde of het normale onderstel.
Voor mijn MY '06, Volvo partnr. 8667252, maar met veren partnr. 9492226.

De verlaagde Nivomats zijn partnr. 30639387
De bijbehorende veren partnr. 9492148

De veren kan ik voor je nazoeken, maar heb ik zo even niet bij de hand. Done
jjeronimus
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Weeze
Leeftijd: 42
Berichten: 165
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Verlaagde V70

 · 
Posted: 25.12.2015 - 20:09  ·  #17
Quote door jjeronimus

Quote door VolvoS60Racer

Heel goed @volvo355 @ bigdog

Dit is ook precies wat ik bedoelde. Gelukkig ben ik niet de enige die dit zo had uitgezocht. Aan de hand van de cijfer/letter reeks rechts onder op het typeplaatje kun je alles terugvinden.

Dan kom je uiteindelijk op typenummers, en kun je herleiden of er af fabriek bijv. een Sachs Advantage of een Sachs Super touring onder heeft gezeten. Ook kom je er dan achter waarom de ene Volvo veel strakker rijdt als de andere.

Als je Nivomats hebt kun je het makkelijk uitvinden door het nummer wat op de dempers staat door VIDA te trekken. Er bestaan 2 types: standaard en verlaagd.



dat slaat op de Nivomats... je hebt de standaard Nivomats en de verlaagde Nivomats. Die hebben een ander nummer in tegenstelling tot de voordempers.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0