Verlagen V70, benieuwd naar jullie mening

 
 
 
 
 
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: @home in Zuid Limburg (Gelaen) :)
Leeftijd: 58
Berichten: 1024
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Verlagen V70, benieuwd naar jullie mening

 · 
Posted: 13.03.2019 - 21:40  ·  #16
Mijn V70 (D5 summum 2006) is "af fabriek" verlaagd.
Ik heb al serieus overwogen om originele veren terug te plaatsen omdat ik het eigenlijk te stug vindt rijden. Als ik weer eens met een origineel geveerde V70 rijd, krijg ik het gevoel behoorlijk wat te missen aan comfort.

Ja, het is wel zo dat het allemaal strakker stuurt en behoorlijk snel de bocht in kan, maar dat soort rijstijl hoort niet bij mij. Daar heb ik een trouwe 2-wieler voor.
Het comfort is echt wel minder.
Verder met bandenwissel op de oprit moet ik altijd onder de voorwielen links en rechts een blok hout leggen, anders past de garagekrik er niet onder.... Ik wilde de auto niet laten staan vanwege de verlaging (bij koop) maar zou het nu toch echt wel anders willen met die veren.
Voor het aanzien van de auto is het wel een heel mooie optie.
HarryB
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 62
Berichten: 412
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Verlagen V70, benieuwd naar jullie mening

 · 
Posted: 13.03.2019 - 22:21  ·  #17
Ik heb af fabriek het sportonderstel met nivomats. Deze zijn dus aangepast op de verlaging die daarbij hoort. 3cm geloof ik. Ik ga deze verwisselen met een Bilstein set. Voor is dit al gebeurt en achter moet nog. De nivomats zijn niet slecht en lekdicht. De veren zijn stijver dan standaard, maar alleen te gebruiken icm nivomats. Mss kun je hier wat mee V70D5leeuw?
Ik zit alleen nog met het probleem dat ik zogauw niet weet hoe je he gemakkelijkst deze veren kunt verwisselen...schijnt nogal een rotklus te zijn. Iemand hier ervaring?
HarryB
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 62
Berichten: 412
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Verlagen V70, benieuwd naar jullie mening

 · 
Posted: 13.03.2019 - 22:33  ·  #18
Quote door Walterj

Lammert is idd een goed adres. Probleem alleen met de volvo is dat de achterkant maar 1 stelmogelijkheid heeft, een gecombineerde camber/sporing instelling en die is ook nog vrij beperkt. Als de auto ouder wordt zakt hij door, door slijtage vd rubbers, dan wordt het camber al meer negatief. Dat zal 1.5 graad zijn. Door het verlagen wordt het nog meer negatief. Dan zal t 2.5 graad zijn. Ideaal is 0.5-1 graad negatief. De stelmogeljkjeid heeft niet genoeg bereik om dit te corrigeren. Dus dan heb je een compromis tussen juiste sporing, camber en bandenslijtage. Er is een oplossing hiervoor en dat is een verstelbare trekstang van ipd. Dan heb je twee stelmogelijkheden achter en krijg je het wel goed. De voorkant verandert niet of bijna niet door het verlagen, dus die krijg je wel goed.


Ik kan bevestigen dat de verstelling aan de krappe kant is. Ik heb aan een kant van de trekstang het buitenste vaste bevestigings punt een beetje verschoven dmv slobgat naken, waardoor ik de negatieve sporing iets meer kon corrigeren. Met uitlijnen was die niet goed te krijgen. Dus bandenslijtage en trekken naar rechts.
Nu zelf het wiel zelf op het oog uitgelijnd naar het voorwiel...( ik weet het...maar voorlopig even goed genoeg) en nu loopt ie weer mooi rechtuit.

Jouw stelling dat je met die spoorstangen van IPD twee stelmogelijkheden krijgt snap ik niet. Vlgs mij veranderd er niks buiten dat je een veel groter stelbereik hebt. Ik heb deze overwogen, maar wilde dit eerst ff zo proberen om te kijken of de slijtage hiermee verdwijnt.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Verlagen V70, benieuwd naar jullie mening

 · 
Posted: 14.03.2019 - 09:56  ·  #19
Heb voor m'n v70 classic tdi destijds een setje verlagingsveren gekocht. Merk weet ik niet meer.
Maar bij nader inzien niet gedaan en de set weer te koop gezet.
Niet lang daarna met gezin op vakantie naar de provence, op de hobbelige onverharde bergweggetjes was ik erg blij dat ik m niet verlaagd had.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Verlagen V70, benieuwd naar jullie mening

 · 
Posted: 14.03.2019 - 10:11  ·  #20
@harry; klopt je hebt gelijk, ik was in de war met een andere auto. Ik heb bij de mijne ooit een aanpassing gemaakt aan de stelmogelijkheid, dus het is niet origineel meer. En ik dacht dat de ipd bar de bovenste trekarm ging vervangen, maar het is de onderste.
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Verlagen V70, benieuwd naar jullie mening

 · 
Posted: 14.03.2019 - 10:18  ·  #21
Mijn mening? Ik vind het er een beetje wanabee uitzien, een verlaagde auto
HarryB
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 62
Berichten: 412
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Verlagen V70, benieuwd naar jullie mening

 · 
Posted: 14.03.2019 - 12:28  ·  #22
Je hebt verlaagd en verlaagd...3 cm verlaging ziet er echt niet Sjonny uit. Als je dat bedoeld ben ik het wel met je eens.
Zeker als ze dan met gangetje 90 op de rechter rijstrook vooruit hobbelen met koppie net boven de raamlijst uit.
nd-photo.nl
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Sevenum, Limburg
Leeftijd: 41
Homepage: ducked.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Verlagen V70, benieuwd naar jullie mening

 · 
Posted: 15.03.2019 - 19:35  ·  #23
Ieder zn eigen ding, ik ga de S80 ook nog verlagen. Vind ik persoonlijk veel mooier staan dan OEM. Belangrijk woordje in mn vorige zin: persoonlijk

Iedereen vind iets anders mooi, daarom lekker doen met jouw auto wat je zelf mooi vind!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0