verlichting aan contact uit geen alarm

 
 
 
 
 
jan01
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 38
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

verlichting aan contact uit geen alarm

 · 
Posted: 01.06.2013 - 01:09  ·  #1
hallo
hoe zit dit als je de auto verlichting aan laat staan en sleutel uit het contactslot haalt gaat er geen alarm omdat de verlichting nog aan staat .ik heb een v70 van 2000 zit dat er niet op of is het stuk .
mvg jan01
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: verlichting aan contact uit geen alarm

 · 
Posted: 01.06.2013 - 02:02  ·  #2
Beetje weinig info Jan, V70 classic of V70N. Overigens helpt het erg om jezelf en je auto even voor te stellen. Levert wat meer antwoorden op.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: verlichting aan contact uit geen alarm

 · 
Posted: 01.06.2013 - 03:05  ·  #3
Quote door Bert69

Beetje weinig info Jan, V70 classic of V70N. Overigens helpt het erg om jezelf en je auto even voor te stellen. Levert wat meer antwoorden op.


Dat is precies waarom ik niet reageer! De moderator is er happig op! ;)
jan01
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 38
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: verlichting aan contact uit geen alarm

 · 
Posted: 01.06.2013 - 07:32  ·  #4
heb ik al gedaan in een vorig topic,dat was een vraagje over een handrem .het is een v70n
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: verlichting aan contact uit geen alarm

 · 
Posted: 01.06.2013 - 14:03  ·  #5
Quote door jan01

heb ik al gedaan in een vorig topic,dat was een vraagje over een handrem .het is een v70n


Sorry Jan, gemist. V70N....op zich is dan nog wel de vraag hoe luxe deze is uitgevoerd.
Ik zelf heb ook een V70N uit 2000, ik kan mijn lichtschakelaar gewoon aan laten staan (op dimlicht).
Zodra ik de sleutel uit het contact haal gaat deze uit, dus ik heb ook geen "licht nog aan signaal" maar dit is dan ook niet nodig.

Je zou het beste even bij een dealer kunnen laten kijken wat er bij jouw auto op zit.
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: verlichting aan contact uit geen alarm

 · 
Posted: 01.06.2013 - 15:21  ·  #6
De bekende Zweedse stand. Contact aan-licht aan. Contact uit - licht uit. Simpel.

Als dat bij jouw auto anders is, even om laten zetten bij de dealer.
Op de classic zit een "schroefje" naast de verlichtingsknop en kun je het zelf aanpassen. Bij de V70n en de S60 zit dat geloof ik niet meer.

Vorige eigenaar is waarschijnlijk een zuinigheidsrijder geweest en probeerde zo het verbruik te drukken. Zal allicht schelen hoor, geen licht overdag. Ik koop liever een liter diesel per tank extra en rij er vervolgens veilig bij overdag... ;-) .

Een Volvo hoort overdag verlichting te hebben. Gewoon, omdat dat hoort (PUNT).

:whistle:
jan01
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 38
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: verlichting aan contact uit geen alarm

 · 
Posted: 01.06.2013 - 22:08  ·  #7
Er zit inderdaad z,on klein schroefje naast de lichtschakelaar dus die ga ik de stand veranderen dan is het opgelost bedamkt voor de reactie,s
gr jan
 
Selected quotes for multi-quoting:   0