Verlichting ECC paneel en CD error HU-801

 
 
 
 
 
patrickkoning
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 33
Berichten: 614
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Verlichting ECC paneel en CD error HU-801

 · 
Posted: 20.11.2012 - 21:43  ·  #1
Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen maar de verlichting van m'n ECC paneel is kapot onder de AC en recirculatieknoppen, en de andere verlichting is nogal bruin ten opzichte van m'n radio en telefoonpaneel. Is dit gewoon een kwestie van andere lampjes erin draaien of komt er meer bij kijken?

Nu ik dan toch het ECC paneel eraf haal, wil ik ook iets aan m'n radio doen. Hij geeft 6/10 keer CD error en af en toe slaat 'ie over. Zou het een kwestie van de lens schoonmaken zijn of is er daadwerkelijk iets stuk?
lennard
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 117
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Verlichting ECC paneel en CD error HU-801

 · 
Posted: 20.11.2012 - 23:31  ·  #2
De lampjes vervangen is 15 minuten werk. Enige probleem s dat ze niuw bij de deler 6,25 per stuk ksten. Je kunt beter op de loop een rondje lopen en dan 50 lampjes voor een tientje kopen. Dan mogen er w el wat stuk zijn. Let op dat ze wel het blauwe condoompje hebben, die mag nue zilverkleurig, bruin of weg zijn.

Je radio ken ik, die van mij staat zo nu n dan eens ver. Ik heb ooit eens voorzichtg de. Stofzuiger op de gleuf gezet om stof weg te zuign. Dit heeft wl gholpen maar hlemal weg s het niet.
De hu openmaken s volgns mij lastig, ik hb er geen ervingen mee.

Succes.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Verlichting ECC paneel en CD error HU-801

 · 
Posted: 21.11.2012 - 00:48  ·  #3
Quote door patrickkoning

Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen maar de verlichting van m'n ECC paneel is kapot onder de AC en recirculatieknoppen, en de andere verlichting is nogal bruin ten opzichte van m'n radio en telefoonpaneel. Is dit gewoon een kwestie van andere lampjes erin draaien of komt er meer bij kijken?

Nu ik dan toch het ECC paneel eraf haal, wil ik ook iets aan m'n radio doen. Hij geeft 6/10 keer CD error en af en toe slaat 'ie over. Zou het een kwestie van de lens schoonmaken zijn of is er daadwerkelijk iets stuk?


Bij mijn vorige Volvo, een 850 kon je zelf makkelijk de lampjes van het EEC paneel vervangen. In de 14 jaar dat ik de wagen had diverse keren zelf gedaan.
Bij de V60/70/80 heb ik nog geen ervaring omdat ik mijn V70 "pas" 8 maanden heb en alle lampjes het nog doen.
Bij de dubbel din SC805 die in de 850 zat was de verlichting van het display stuk en ben daarmee naar Verotronics, Kruburg 19 in Eindhoven gereden,omdat de display niet meer verlicht was en je 's avonds hierop dus niks meer zag. Dit display is met ca. 16 puntjes dicht gesoldeerd. Voor ca.35 euro hebben zij daar nieuwe lampjes in gemonteerd inclusief overige lampjes met de gekleurde sokjes /condoompjes die me over het mini lampje doet (anders is alles wit ipv groen of blauw). Klaar terwijl u wacht, echt een aanraden.
Terwijl ik wachtte vernam ik dat ze ook de lasers van DVD en CD spelers repareren / vervangen. Wellicht een adres dat ook interessant is voor overige forumleden.
patrickkoning
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 33
Berichten: 614
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Verlichting ECC paneel en CD error HU-801

 · 
Posted: 21.11.2012 - 10:17  ·  #4
Quote door lennard

De lampjes vervangen is 15 minuten werk. Enige probleem s dat ze niuw bij de deler 6,25 per stuk ksten. Je kunt beter op de loop een rondje lopen en dan 50 lampjes voor een tientje kopen. Dan mogen er w el wat stuk zijn. Let op dat ze wel het blauwe condoompje hebben, die mag nue zilverkleurig, bruin of weg zijn.

Je radio ken ik, die van mij staat zo nu n dan eens ver. Ik heb ooit eens voorzichtg de. Stofzuiger op de gleuf gezet om stof weg te zuign. Dit heeft wl gholpen maar hlemal weg s het niet.
De hu openmaken s volgns mij lastig, ik hb er geen ervingen mee.

Succes.


Zitten deze gesoldeerd of kun je deze er zo uit draaien? Weet je toevallig wat voor type het is? Dan bestel ik ze bij Condrad o.i.d.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Verlichting ECC paneel en CD error HU-801

 · 
Posted: 21.11.2012 - 17:58  ·  #5
De lampjes kun je er zo uitdraaien.
Niet vergeten de accu los te koppelen, dit om problemen te voorkomen.
Vermoedelijk is bij de cd speler de lasergeleiding smerig, of is het vet uitgehard.
Schoonmaken en opnieuw smeren doet vaak wonderen.
Succes.
lennard
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 117
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Verlichting ECC paneel en CD error HU-801

 · 
Posted: 21.11.2012 - 19:07  ·  #6
Je mot ze met een dunne platte schroevendraaier eruit draaien. Ik heb toen ik ze nodig ook bij conrad gkekn maar ie hadden niet deze kleine maat.

Succes
huskvarna
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harderwijk
Leeftijd: 58
Berichten: 98
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Verlichting ECC paneel en CD error HU-801

 · 
Posted: 21.11.2012 - 19:13  ·  #7
Quote

Niet vergeten de accu los te koppelen, dit om problemen te voorkomen

Als je dit niet doet is de kans groot dat je je lampjes niet hoeft te vervangen, maar een hele nieuwe ECC unit kunt aanschaffen. <_< En bij het aansluiten van de accu je contact op stand 2 i.v.m. piekspanning.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Verlichting ECC paneel en CD error HU-801

 · 
Posted: 21.11.2012 - 20:05  ·  #8
Quote door Bigdog

Niet vergeten de accu los te koppelen, dit om problemen te voorkomen.


Welke problemen dan zoal?

Ik weet dat als je het contact aanzet met losgekoppelde stekkers van je ECC paneel dat je dan een brandend SRS lampje krijgt.

Echter je kunt met contact uit het paneel er wel uit halen en de stekkers dus los, om dan op je dooie gemak binnen de lampjes 1 voor 1 te vervangen.

De grote uitdaging zit 'm in het weer aansluiten en terugplaatsen zonder dat stekkers los schieten o.i.d. Doe je dit echter voorzichtig, dan kun je prima je ECC paneel demonteren zonder de accu er af te halen. Echter wel opletten met het op contact zetten van je wagen.
huskvarna
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harderwijk
Leeftijd: 58
Berichten: 98
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Verlichting ECC paneel en CD error HU-801

 · 
Posted: 21.11.2012 - 21:06  ·  #9
Quote

De grote uitdaging zit 'm in het weer aansluiten en terugplaatsen zonder dat stekkers los schieten o.i.d. Doe je dit echter voorzichtig, dan kun je prima je ECC paneel demonteren zonder de accu er af te halen. Echter wel opletten met het op contact zetten van je wagen.

Als je het op die manier doet is de kans z,n 75% dat je je ECC naar de andere wereld helpt.
Heb je het al eens op die manier gedaan, dan heb je mazzel gehad dat de boel heel bleef.
patrickkoning
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 33
Berichten: 614
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Verlichting ECC paneel en CD error HU-801

 · 
Posted: 22.11.2012 - 08:13  ·  #10
Bedankt voor jullie tips allemaal! Weet iemand wat voor type lampjes het zijn en wat een beetje courante prijs is? Een snelle zoekactie op ECC lights V70 zie ik ze voornamelijk voor 6 - 11€ per stuk. Is dit een courante prijs? Hoe heet het lampje?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Verlichting ECC paneel en CD error HU-801

 · 
Posted: 22.11.2012 - 10:27  ·  #11
Lampjes zijn redelijk prijzig idd.

Maar wel de moeite waard om ze te vervangen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Verlichting ECC paneel en CD error HU-801

 · 
Posted: 22.11.2012 - 19:00  ·  #12
Als ik het me goed herinner, waren ze bij de dealer rond de €7,- per stuk.
In het donker schittert je ECC paneel weer als nieuw, het witte mannetje wordt weer groen en zo hoort het ook te zijn.
Succes
patrickkoning
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 33
Berichten: 614
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Verlichting ECC paneel en CD error HU-801

 · 
Posted: 22.11.2012 - 21:45  ·  #13
Heeft er iemand een partnummer uit VIDA? Dan bel ik de dealer morgen even :bandit: Misschien ook handig om te weten hoeveel het er zijn. Ik las ergens 6, klopt dit?

Heb ze besteld, ga ze morgen halen, volgens de magazijnmedewerker zitten er 5 in. 6,03 € /stuk
lennard
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 117
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Verlichting ECC paneel en CD error HU-801

 · 
Posted: 23.11.2012 - 19:43  ·  #14
Hoezo zou je ecc unit naar z'n grootje gan als je de accu niet losgkoppeld hebt? Dat je de contactsleutel eruit hebt is logisch.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Verlichting ECC paneel en CD error HU-801

 · 
Posted: 23.11.2012 - 20:00  ·  #15
Hetzelfde nog steeds mijn vraag.....

Airbag uit het stuur loshalen bij mijn vorige auto ging ook prima zonder de accu los te halen. Alleen moet je zorgen dat er geen sleutel in het contact zit....

Maar misschien is een CANBUS systeem complexer dan de oudere wagens.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0