Verlichting ecc paneel

peter71
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Verlichting ecc paneel

· 
Posted: 31.01.2020 - 18:19  ·  #1
Nadat mijn eerste ecc paneel er niet meer fris uitzag heb ik eentje gescoord bij een demontage bedrijf.
Binnenwerk overgezet en de knopjes schoon gekrabt.
Dat had ik beter niet kunnen doen. Na een tijdje begon ik met te ergeren aan de knopjes en het was me ook al opgevallen dat er een functie minder was dan de vorige.
Het manual en auto knopje was anders. Nu dus mijn derde paneel gevonden, ziet er zeer netjes uit en alle knopjes die ik wil zitten er op. Binnenwerk overgezet en tevreden. Nu in het donker viel me op dat er twee lampje defect waren. Weer uitbouwen en lampjes vervangen.
Nu viel me ook op dat de schakelaar van de dstc en het alarm niet verlicht zijn maar nu weet ik niet of dat altijd al zo was, heb de auto ook maar pas 6 jaar.
Mijn vraag is dus, zijn die schakelaars verlicht?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Verlichting ecc paneel

· 
Posted: 31.01.2020 - 19:39  ·  #2
Het makkelijkste is het om de originele print weer te gebruiken, aangezien de aansturing in de computer zit en niet in het paneel.
Zo ben je ervan verzekerd dat ook alles werkt, dus ook de fan voor de aanzuiging (temperatuurmeter) en de regeling van de verlichting.
Het front van het donorpaneel kun je aanpassen, zoals jij dat wil.
Is deze print defect, dan heb je een andere print nodig.
Let dan goed op dat beide nummers op de achterkant overeenkomen met de originele print !

De huidige situatie;
Ik neem aan dat je er wel op hebt gelet dat beide nummers op de achterkant overeenkomen met het originele paneel ?
Zo nee, dan kun je afwijkingen verwachten.
Enige oplossing is dus de originele print naar het nieuwe paneel over te zetten.
peter71
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.01.2020 - 19:45  ·  #3
Heb binnenwerk overgezet dus binnenwerk die bij de auto hoort. Het paneel zelf, het buitenwerk dus, komt van een andere wagen. De drukschakelaars, DTC en Alarmbewegingsschakelaar ook vannde donor.
De vraag is zijn de schakelaars verlicht of alleen aan/uit indicatie
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.01.2020 - 19:58  ·  #4
Als het goed is zijn alle aanwezige schakelaars verlicht.
De enige lampen die je kunt wisselen (zonder soldeerbout) zijn de lampjes in de schakelaars onderin het paneel.
Alternatief is een paneel met 2 overeenkomende codes als de jouwe, 2 (zelfde unit =1e nummer en galaden software = 2e nummer).
Die werkt namelijk gelijk aan de originele.
peter71
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.02.2020 - 18:22  ·  #5
Vanavond de schakelaars gecontroleerd van welke er wel een lampje brande. Had tenslotte twee demontage panelen dus schakelaars voldoende.
Met ingebouwde paneel het paneeltje voor de schakelaars verwijderd en toen de reserve schakelaars naast elkaar geplaatst. Plaats voor zeven schakelaars en om te controleren of het lampje brand moet kunnen denk ik. Twee van de zes schakelaars brandt en dat is precies genoeg. Heb er maar twee nodig. De twee goede op de juist plek geplaatst, paneeltje terug geklikt en klaar.
Tenminste dat dacht ik. Nu wil STC niet aan/uit en de alarm sensor schakelaar reageert niet in het display.
Van de week VIDA er maar even aan.
Of zekering?
Zal toch niet tijdens ombouwen panelen verwisseld hebben?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.02.2020 - 21:43  ·  #6
Als de nieuwe een ander nummer heeft, dan werkt o.a. de dimfunctie van de verlichting niet meer ( 1 stand ).
Het zelfde geld ook voor de regelaar voor de aanjager....
peter71
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.02.2020 - 14:23  ·  #7
Vanochtend sleutel in contact en de knopjes werken weer.
Zat echt te twijfelen of ik nu de verkeerde printplaat in het paneel gedaan had en niet de originele.
Maar alles werkt en ik heb weer nette draaiknoppen.Voortaan maar markeren met dikke stift
peter71
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.02.2020 - 15:12  ·  #8

Ok dan, knopje van de spiegel werkt niet omdat ik dat niet heb maar vond het leuker staan dan een dummy
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.02.2020 - 16:31  ·  #9
Mooi dat het gelukt is Peter.
Ziet er weer spik en span uit.👍🏻
Selected quotes for multi-quoting:   0