Verlichting radio valt na enkele seconden uit

 
 
 
 
 
Joepiec
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Purmerend
Leeftijd: 76
Berichten: 462
Geregistreerd: 10 / 2009
Subject:

Verlichting radio valt na enkele seconden uit

 · 
Posted: 14.06.2011 - 00:16  ·  #1
Hallo Volvo vrienden,

Ik ga nu toch ook maar eens gebruik maken van jullie kennis.
Mijn radio verlichting (HU603) valt na 3sec uit terwijl de radio/cd speler het normaal blijven doen.
In de garage hebben ze geprobeerd om de bijpassende software te laden, echter zonder resultaat.
Mij werd gezegd dat de radio vemoedelijk niet bij het type auto hoort (XC 70 Cross Country bj. 2001), wat mij wat onwaarschijnlijk lijkt. Een radio is volgens mij een radio. (ik zal dus wel te simpel denken)
Is er een oplossing voor het weer verlicht krijgen van de knoppen?
Alvast mijn dank voor het mee denken/oplossingen

Joepiec
rifwachter
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Epse
Leeftijd: 53
Berichten: 450
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Verlichting radio valt na enkele seconden uit

 · 
Posted: 14.06.2011 - 00:29  ·  #2
Hallo,

De HU-603 kan zeker geschikt zijn voor je XC, heeft deze er altijd al in gezeten of heb je deze pas gemonteerd?

De dealer moet bij verandering van radio als ik het goed heb 3 software paketjes laden, zodat de auto met toebehoren kan communiceren met de radio.

Zo maar even alleen een andere HU plaatsen gaat meestal niet lukken.

Gr. Rene
Joepiec
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Purmerend
Leeftijd: 76
Berichten: 462
Geregistreerd: 10 / 2009
Subject:

Re: Verlichting radio valt na enkele seconden uit

 · 
Posted: 14.06.2011 - 10:20  ·  #3
Of deze radio er altijd heeft ingezeten is mij niet bekend, echter ik heb het idee dat deze is omgewisseld door de vorige eigenaar. Vandaar.
Thijssie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem, Noord-Holland
Leeftijd: 44
Homepage: sport-advies.nl
Berichten: 65
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Verlichting radio valt na enkele seconden uit

 · 
Posted: 14.06.2011 - 12:52  ·  #4
dat klinkt bekend, alleen dan met de ECC unit. Uiteindelijk bleken de lampjes stuk.6 x nieuw lampje á €5,20 deed wonderen.....
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Verlichting radio valt na enkele seconden uit

 · 
Posted: 15.06.2011 - 01:35  ·  #5
Verhaal van de dealer, en Rifwachter, klopt wel. Weet dat als de radio met nummers niet matched met het bouwjaar van de auto (ongeveer, gaat nl. om verschillende canbus protocollen) de radio wel eens geheel niet- of niet geheel naar behoren werkt. Dit is dan ook niet softwarematig in te leren (kunt geen twee verschillende canbus protocollen mixen). Maar in die gevallen doet meestal de radio/CD het wel (geluid) maar geen verlichting van knoppen en/of display.
Dat lijkt op wat jij omschrijft, met dit verschil dat die van jou het eerst wel doen en dat bij een verkeerde match niet het geval is. Althans, wat ik aan problemen heb gelezen/gezien, doet de verlichting het dan helemaal niet.

Zou in jouw geval dus zomaar kunnen Thijssie een punt heeft en dat de lampjes kapot zijn of een breukje in de print (of onderdeeltje/soldeerpunt o.i.d.) die bij stijgende temp uitzet en contact verliest. Is toch even de moeite waard om ze te wisselen, toch goedkoper als een reparatie of vervanging van het toestel lijkt me.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0