Verlies stuurbekrachtingsolie

MB1983
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

Re: Verlies stuurbekrachtingsolie

· 
Posted: 19.08.2017 - 16:21  ·  #16
Ik heb met mijn S80 uit '99 ook een gelijkaardig probleem gehad. Zingend stuurhuis en toen ik ging peilen was het ver onder minimum.
Heb toen het reservoir inclusief slangen vervangen+klemmetjes. Ik weet niet wat voor stuurhuis jij hebt maar de oudere die kunnen volgens mij met een bepaald slijtage patroon heel erg oud worden. De mijne had ook soms een dood punt in het sturen,maar heb er heel lang mee doorgereden. Dit in tegenstelling tot de nieuwe ZF stuurhuizen die dus het bekende pendelprobleem gaan krijgen,daar was ik snel klaar mee (lees nieuw stuurhuis)
Bert69
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 21.08.2017 - 16:03  ·  #17
Volvo is een van de eerste van het model V70N, mei 2000 - MY 2001
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 21.08.2017 - 16:10  ·  #18

Ik dacht dat vanaf week 27 het volgende modeljaar werd gehanteerd. Dat zou betekenen dat je een MY2000 hebt.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 21.08.2017 - 17:11  ·  #19
Is de pomp en poeli wel droog?
de uitgaande as wil nog wel eens gaan lekken.
Bert69
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.08.2017 - 14:34  ·  #20
Quote door Steve

Ik dacht dat vanaf week 27 het volgende modeljaar werd gehanteerd. Dat zou betekenen dat je een MY2000 hebt.

Dacht dat de V70N sowieso MY 2001 was en de MY 2000 de V70 was
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Rik Tuin
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

lekkende stuurbekrachtiging

· 
Posted: 27.08.2017 - 21:04  ·  #21
Heb je al gecheckt of je een koeler hebt op de stuurbekrachtiging? Zo ja, deze zit bovenin voor de radiator gemonteerd. Deze was bij mij gaan lekken, afgelopen maand mei met als gevolg eveneens een natte plaats onder de motor. Ik heb er een topic over geopend met hoe ik het opgelost. Kan deze alleen niet terugvinden.
Bert69
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.08.2017 - 14:50  ·  #22
Weet niet of ik een koeler heb. Vandaag na precies 2 weken na het bijvullen het oliepeil gecheckt.
Niet goed, stond deze 2 weken geleden bij het bovenste streepje van hot, haalt deze nu net het lagere streepje bij cold (na een rit van 10 minuten). Duidelijk is dat in dit tempo het peil over een week bij bijvullen staat helemaal onderaan het peilstokje.

Ook zie ik een toename van olievlekken op de parkeerplaats waar ik 9 van de 10 keer sta. Dacht eerst dat dit van een andere auto was maar het is mij duidelijk dat dit van mijn auto is.

Gezien gebrek aan technische kennis en een lichamelijke beperking zal ik morgen toch naar de garage moeten, zal ze dit topiclaten lezen en hopen dat het een van deze door jullie beschreven problemen is en niet een lekkage uit het stuurhuis.
Bert69
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.08.2017 - 16:43  ·  #23
Morgen naar de garage voor een goede analyse van het probleem. Daarna kijken wat de mogelijkheden zijn betreft reparatie.
Ik houd jullie in de "loop" mocht iemand met dit probleem te maken krijgen.
Bert69
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.09.2017 - 13:17  ·  #24
Vanochtend heeft de auto een uitgebreide inspectie gehad betreft het olie lekkende stuurhuis. Olie komt rechtstreeks uit het stuurhuis waarbij geconstateerd is dat de keringen op zijn. Bij rond bellen voor revisie blijkt dat dit eigenlijk niet gedaan wordt.

In dat geval zal er een nieuw stuurhuis in moet (imitatie) gezien er redelijk veel uitgebouwd moet worden om hierbij te komen gaan hier veel arbeidsuren in zitten en komt het bedrag op "slechts" € 1.200,= uit.

Nu heb ik de laatste anderhalf jaar redelijk wat geld gestopt in de Volvo (bijna 2K) maar ik begin me nu toch af te vragen of ik deze investering nog moet doen.

17 jaar oud en ca. 270K op de teller maar als ik deze reparatie gehad heb, heb ik de grote dingen wel gehad m.u.v. de automaatbak maar die heb ik 3 jaar geleden al 2 keer laten flushen door GS.

Wat denken jullie?
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 01.09.2017 - 13:24  ·  #25
Altijd lastig dit.

Je weet nu wat je hebt en ik zou kijken waar het goedkoper kan.

Of proberen zelf doen desnoods met behulp van dit forum.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.09.2017 - 14:04  ·  #26
Het schijnt inderdaad een beste kluif werk te zijn het wisselen van het stuurhuis.

Naar mijn weten reviseren ze stuurhuizen wel. Probleem is alleen dat je een garagehouder moet zien te vinden die het geen probleem vindt om je auto zolang op de brug te laten staan. Dan zou je voor revisie kunnen kiezen.
Wellicht helpt het als je iets LeakLock aan je stuurbekrachtigingsolie toevoegt. Dan worden de keeringen weer wat soepeler en mogelijk sluiten ze dan weer af.
Probeer je het niet, weet je het ook niet.

Deze auto wegdoen en voor een andere gaan kan je doen maar zoals al geschreven staat nu weet je wat je hebt, dan niet.
Hoe is je automaat? Schakelt ie vlekkeloos en niet merkbaar? Hoe is de auto er verder aan toe?
Als het antwoord "ja" en "goed" is dan wist ik het wel.

succes
Bert69
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.09.2017 - 14:28  ·  #27
Merk wel dat de bak slijtage gehad heeft met name voor het flushen maar op zich, buiten het een keer voelen dat deze schakelt, doet hij het verder goed. Prijs van stuurhuis t.o.v. een revisie is nog niet de grootste kostenpost. Dit zit hem echt in het werk.
Schijnt echt veel werk te zijn, er moet veel uitgebouwd worden om er bij te komen en daarna weer inbouwen natuurlijk.

Auto is verder in goede staat en ziet er nog steeds prachtig uit, afgelopen anderhalf jaar een nieuwe distributieriem, nieuwe remmen rondom, achterdemper en nog een aantal kleine dingen zoals nieuwe verlichting/3e remlicht etc.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 01.09.2017 - 14:31  ·  #28
Quote door Bert69

Merk wel dat de bak slijtage gehad heeft met name voor het flushen maar op zich, buiten het een keer voelen dat deze schakelt, doet hij het verder goed. Prijs van stuurhuis t.o.v. een revisie is nog niet de grootste kostenpost. Dit zit hem echt in het werk.
Schijnt echt veel werk te zijn, er moet veel uitgebouwd worden om er bij te komen en daarna weer inbouwen natuurlijk.

Auto is verder in goede staat en ziet er nog steeds prachtig uit, afgelopen anderhalf jaar een nieuwe distributieriem, nieuwe remmen rondom, achterdemper en nog een aantal kleine dingen zoals nieuwe verlichting/3e remlicht etc.

Gezien bovenstaande investeerde ik in een goede reparatie.
Ik zou naar Martin gaan.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.09.2017 - 15:06  ·  #29
Yep. MMTS is waar je goed terecht kunt.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 01.09.2017 - 15:09  ·  #30
inderdaad eens rondkijken prijzen verschillen links en rechts nogal..
waarschijnlijk een SMi : Volvo S60 V70 II: until model year 07/2003 the car has installed the steering rack type SMI. If the steering rack has not been changed, this steering rack is compatible to the car.

het staat op het huis maar wel lastig te vinden.

bv. maar het is wel een klus idd met uiteindelijk ook uitlijnen etc..
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).

Selected quotes for multi-quoting:   0