Verschil Bifuel blok en Benzine blok

 
 
 
 
 
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Aalten
Leeftijd: 31
Berichten: 334
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Verschil Bifuel blok en Benzine blok

 · 
Posted: 17.10.2017 - 16:43  ·  #1
Heren,

Wat is het fysieke verschil tussen origineel bifuel blok en een origineel benzine blok van een volvo s60 2002. Dan Praat ik over de B5244SG2. Is het mogelijk een Bezine blok om te bouwen naar bifuel? Je kan zonder veel problemen benzine naar lpg ombouwen dus wat zal het probleem zijn om te proberen het blok om te zetten naar het Bifuel systeem van volvo.

Ik denk zelf dat als we alle sensoren omzetten het spruitstuk enz dat we al een heel eind moeten komen. Is er iemand die dat al keer gedaan heeft of ervaring heeft met de verschillend etussen de blokken. Heeft de 1 een andere krukas?? Of is alles hetzelfde behalve op het spruitstuk en sensoren deel na

alvast bedankt voor de info
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: Verschil Bifuel blok en Benzine blok

 · 
Posted: 17.10.2017 - 19:00  ·  #2
...
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Aalten
Leeftijd: 31
Berichten: 334
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Verschil Bifuel blok en Benzine blok

 · 
Posted: 17.10.2017 - 19:04  ·  #3
Heb origineel bifuel, nu in de auto zitten.Maar die blokken zijn wat zeldzaam om te vinden mocht ik een vervangende willen hebben (Op dit moment kunnen wij er geen vinden en die 1 die erop staat is geen bifuel maar benzine verkeerd aangeduid).

Afhankelijk wat de uitslag word van mijn koelvloeistof lekkage zijn we aan het duppen over mogelijk oplossingen. 1 daarvan is bekijken of we een benzine blok zonder problemen om kunnen bouwen met onderdelen van het blok wat we nu hebben naar bifuel ander spruitstuk, sensoren omzetten enz. In onze gedachte moet dit gewoon kunnen al weten wij niet of er verder fysiek nog anders is aan deze 2 blokken.

In onze ogen lijkt het sterk dat volvo deze twee blokken erg veel laat afwijken van elkaar puur productie technische gezien

update: Heb nu info dat de basis van het blok hetzelfde is, dus als ik alles van mijn SG2 blok zal over zetten naar een S2 blok dan zal dit moeten werken. Het SG2 blok heeft dan wel extra geharde onderdelen omdat die gelijk al voor LPG gemaakt was.
Herr Willem
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Antwerpen
Leeftijd: 42
Berichten: 73
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Verschil Bifuel blok en Benzine blok

 · 
Posted: 31.10.2017 - 20:03  ·  #4
even op en neer naar zweden heb ik ook gedaan
 
Selected quotes for multi-quoting:   0