Verschillende foutcodes bij uitlezen

 
 
 
 
 
V70D5Leeuw
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 30
Berichten: 31
Geregistreerd: 01 / 2019
Subject:

Verschillende foutcodes bij uitlezen

 · 
Posted: 09.04.2019 - 15:51  ·  #1
Bij het uitlezen met Vida kwamen er verscheidene foutcodes omhoog van de V70. Een aantal bekend, een aantal niet. Vandaar dit topic in de hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Twee weken terug heb ik de auto laten tunen bij Eric van der Veen in Burgum, sofware van Volvotune. Toen heb ik verder niks over codes gehoord, weet dus niet of ze er toen ook al waren. Maar ik ga er vanuit dat de codes van de motorregeleenheid daardoor komen.

Hoop dan ook dat nu na het wissen van de codes (monteur vertelde dat hij het aan had gesloten om een aantal weg te halen i.v.m. stuurwissel) de tuning niet is verdwenen! Dat gebeurt niet zomaar toch?

Codes zijn als volgt:

CEM-1F00 - Motorregeleenheid, sofware onjuist signaal. Ik neem aan dat dit te maken heeft met de tune die in de auto zit.

ECM-500F - Airconditioning - Onjuist signaal. Betekend dit dat de airco dan niet werkt? Waar heeft dit mee te maken? Kan het zijn dat het bijgevuld moet worden?
Ik heb de V70 in de winterperiode gekocht en er nooit bij stil gestaan om dat te controleren. Tot nu toe ook nog niks van gemerkt.

PDM - 0025 - Spiegelmotor signaal ontbreekt. Waarschijnlijk een los stekkertje, was bekend bij aankoop dat de rechter spiegel niet omhoog of naar beneden wou, alleen naar links of rechts.

ECM - 26B0 - Injector vermogen per trap, cil. 5 - Signaal te hoog. Deze vind ik verontrustend. Kapotte of slechte injector? Ik merk echt niks aan de motor tijdens het rijden, loopt super.

ECM - 7700 - Motorregeleenheid (ECM) - Onjuiste controlesom. Ik ga er vanuit dat dat ook te maken heeft met de tuning.

Verder waren er nog een aantal codes m.b.t. de stuuruitslagsensor, die kwamen door de wissel van het stuurwiel en waren ook de reden dat Vida aangesloten werd.

Vooral de code van de injector maak ik mij zorgen om. Ik merk niks aan de auto tijdens het rijden, dus heel erg zal het (hopelijk) niet zijn, maar ideaal lijkt het me niet.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Verschillende foutcodes bij uitlezen

 · 
Posted: 09.04.2019 - 16:49  ·  #2
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Verschillende foutcodes bij uitlezen

 · 
Posted: 09.04.2019 - 16:52  ·  #3
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Verschillende foutcodes bij uitlezen

 · 
Posted: 09.04.2019 - 17:02  ·  #4
Ik zou de codes even opschrijven.
Daarna alles wissen.
Vervolgens na een paar dagen weer uitlezen.
Vaak staan er oude foutcodes in die niet meer relevant zijn.
Komt vaak ook doordat er stekkers worden los getrokken.
Als er bepaalde codes terug komen weet je meteen dat er er nog wat probleempjes zijn.
V70D5Leeuw
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 30
Berichten: 31
Geregistreerd: 01 / 2019
Subject:

Re: Verschillende foutcodes bij uitlezen

 · 
Posted: 09.04.2019 - 17:18  ·  #5
Quote door Blade

Airco zal inderdaad leeg zijn. Bekende code. Die werkt dan inderdaad niet.

Injector foutcode moet je dit draadje even opvolgen:

https://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=46297&page=1


Interessant draadje, typisch dat het verschillende oorzaken kan hebben/niet te herleiden kan zijn. Mijne start ook niet heel erg makkelijk, dacht dat dat een diesel dingetje was. Startspanning is makkelijk te meten dus dat zal ik meteen even doen. Daarna de rest maar.

Zal dan ook meteen de airco vol aan zetten, kijken wat er gebeurt.


Volgende week maar weer even checken of de codes terug komen ja of nee.
qawsedrf57
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scheemda
Leeftijd: 31
Berichten: 284
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Verschillende foutcodes bij uitlezen

 · 
Posted: 09.04.2019 - 18:05  ·  #6
CEM-1F00 - Motorregeleenheid, sofware onjuist signaal. Ik neem aan dat dit te maken heeft met de tune die in de auto zit. 


Een vergelijkbare code heb ik ook sinds het chippen
Bij mij heet hij: CEM-1D04 motorregeleenheid, software onjuist signaal.
Ik trek mij er niet zoveel van, eigelijk nooit problemen dat hij het niet goed doet. Behalve als ik in de hoogste versnelling rij(automaat) en het gaspedaal helemaal intrap dan wil hij wel eens in de noodloop schieten. Conclusie, boven de 140 voet klein beetje liften, gaat het optrekken niet eens langzamer om.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0