Versnellingsbak laten vervangen

 
 
 
 
 
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Versnellingsbak laten vervangen

 · 
Posted: 07.03.2023 - 15:59  ·  #16
Niet echt eigenlijk. Altijd wat met een gebruikte bak. Ik raad je autrans aan. Of een partij zoeken die een gebruikte bak levert incl garantie dat die goed is. Zo niet, kosteloos wederom in en uitbouw.
Joscha
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Muiderberg
Berichten: 26
Geregistreerd: 03 / 2023
Subject:

Re: Versnellingsbak laten vervangen

 · 
Posted: 07.03.2023 - 16:03  ·  #17
Thanks en dan bedoel je denk ik dat ik de bak daar het best gewoon helemaal kan laten reviseren?
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Versnellingsbak laten vervangen

 · 
Posted: 07.03.2023 - 16:06  ·  #18
Ja dat is het mooiste natuurlijk, maar of de auto dat waard is..
MacToob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Stedum
Leeftijd: 38
Berichten: 33
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: Versnellingsbak laten vervangen

 · 
Posted: 07.03.2023 - 17:03  ·  #19
Niet om nou je topic te kapen, maar ik zit een beetje op hetzelfde punt in het proces: @Blade, zou je Autrans adviseren boven Ganzeboom? Ik hoor over beide geen slechte dingen hoor, maar ik vroeg me af waarom je Autrans aanbeveelt :)
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Versnellingsbak laten vervangen

 · 
Posted: 07.03.2023 - 18:59  ·  #20
Omdat ik enkel gereviseerde bakken van Autrans heb gezien. Prima in orde, ook bij evt garantie dingetjes.
S80 Kinetic
 
Avatar
 
Subject:

Re: Versnellingsbak laten vervangen

 · 
Posted: 07.03.2023 - 19:41  ·  #21
Als je de bak gaat vervangen, zou dit dan niet iets voor je kunnen zijn: https://autorima.nl/nl/onderde…k/O25643/1
Rima heeft ze in alle soorten en maten liggen. En zoals deze heeft nog geen 1,5 ton gelopen. Lijkt me sterk dat die dan al stuk is. En zo wel, dan doet Rima niet zo moeilijk is mijn ervaring.
Maar èh, flaring bij opschakelen van 2 naar 3 en bonken? Was daar destijds niet ook het probleem met de B4 servo cover? Misschien geen gek idee om eens te beginnen met die te vervangen. Kost ook niet alles en zo kan je dat in ieder geval uitsluiten.
https://www.ipdusa.com/product…262-107960
Stel je voor dat dit het probleem oplost, dan ben je voor een appel en een ei klaar.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1535
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Versnellingsbak laten vervangen

 · 
Posted: 07.03.2023 - 21:10  ·  #22
Rima is iig een adres waar je eens kunt informeren, maar het zal ook daar een gok blijven.

Wat betreft je opmerking over je ervaringen vwb het inbouwen, das best rottig.
Dat garage bedrijven marge willen maken op uren EN materiaal is op zich wel logisch. Een bak die ze niet zelf aanleveren, daar missen ze hun marge op.

Alleen… daar kun je toch gewoon afspraken over maken , desnoods ff kort op papier en klaar. Als de klant dat gemis en de uren betaald, waar zit dan het probleem van inbouw ??
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2036
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Versnellingsbak laten vervangen

 · 
Posted: 07.03.2023 - 21:24  ·  #23
Ik overweeg mijn wagen naar handgeschakeld om te bouwen, echter heb ik er net een nieuwe automaat in zitten á €3250,-..

Eventueel spreken we af dat jij die over mag nemen, dat kan ik voor je regelen inclusief. inbouw en alles en dan kan ik eens gaan puzzelen hoe ik een V8 met handbak bij mij onder de kap ga passen..
Joscha
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Muiderberg
Berichten: 26
Geregistreerd: 03 / 2023
Subject:

Re: Versnellingsbak laten vervangen

 · 
Posted: 07.03.2023 - 21:42  ·  #24
Ha V70R^2, dat klinkt heel goed! Ik heb zeker interesse.

Gaat het hier om een bak met nummer 8636763?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3775
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Versnellingsbak laten vervangen

 · 
Posted: 07.03.2023 - 21:45  ·  #25
Quote door MTE

Rima is iig een adres waar je eens kunt informeren, maar het zal ook daar een gok blijven.

Wat betreft je opmerking over je ervaringen vwb het inbouwen, das best rottig.
Dat garage bedrijven marge willen maken op uren EN materiaal is op zich wel logisch. Een bak die ze niet zelf aanleveren, daar missen ze hun marge op.

Alleen… daar kun je toch gewoon afspraken over maken , desnoods ff kort op papier en klaar. Als de klant dat gemis en de uren betaald, waar zit dan het probleem van inbouw ??

Ik denk dat dat gebrek aan marge nog niet eens een probleem is... Eerder dat de garage natuurlijk niet garant kan staan dat het goed is. Je weet niet wat voor een bak het is, en met wat pech zit je als garage straks met de kloterij omdat de klant van alles wilt en vindt als er iets niet goed is
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2036
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Versnellingsbak laten vervangen

 · 
Posted: 07.03.2023 - 22:20  ·  #26
Quote door Joscha

Ha V70R^2, dat klinkt heel goed! Ik heb zeker interesse.

Gaat het hier om een bak met nummer 8636763?


Het betreft een V70, ook turbo, van jouw bouwjaar, ik zou even moeten kijken maar met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durf ik te stellen dat het idat type is en werken zal, evt. met de extra oliekoeler welke in 2003 is toegevoegd voor een R. (Heb ik nog ongemonteerd erbij).

Ik doe je een bericht met mijn telefoon nummer.
Joscha
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Muiderberg
Berichten: 26
Geregistreerd: 03 / 2023
Subject:

Re: Versnellingsbak laten vervangen

 · 
Posted: 07.03.2023 - 22:38  ·  #27
Quote door S80 Kinetic

Als je de bak gaat vervangen, zou dit dan niet iets voor je kunnen zijn: https://autorima.nl/nl/onderde…k/O25643/1
Rima heeft ze in alle soorten en maten liggen. En zoals deze heeft nog geen 1,5 ton gelopen. Lijkt me sterk dat die dan al stuk is. En zo wel, dan doet Rima niet zo moeilijk is mijn ervaring.
Maar èh, flaring bij opschakelen van 2 naar 3 en bonken? Was daar destijds niet ook het probleem met de B4 servo cover? Misschien geen gek idee om eens te beginnen met die te vervangen. Kost ook niet alles en zo kan je dat in ieder geval uitsluiten.
https://www.ipdusa.com/product…262-107960
Stel je voor dat dit het probleem oplost, dan ben je voor een appel en een ei klaar.


Die B4 servo cover klinkt heel herkenbaar, dus sowieso een goed idee om die ook te checken. Dat zijn idd de kosten niet. Maar de olie die er uit kwam was wel echt smerig en was toch in oktober nog ververst dus dat wekt ook wel echt de indruk dat er iets met de bak zelf aan de hand is.
Joscha
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Muiderberg
Berichten: 26
Geregistreerd: 03 / 2023
Subject:

Re: Versnellingsbak laten vervangen

 · 
Posted: 07.03.2023 - 22:41  ·  #28
Quote door MTE

Rima is iig een adres waar je eens kunt informeren, maar het zal ook daar een gok blijven.

Wat betreft je opmerking over je ervaringen vwb het inbouwen, das best rottig.
Dat garage bedrijven marge willen maken op uren EN materiaal is op zich wel logisch. Een bak die ze niet zelf aanleveren, daar missen ze hun marge op.

Alleen… daar kun je toch gewoon afspraken over maken , desnoods ff kort op papier en klaar. Als de klant dat gemis en de uren betaald, waar zit dan het probleem van inbouw ??


Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet heel veel bedrijven had gebeld. Na twee keer nee dacht ik het eerst maar eens hier te vragen, je wil toch het liefst met een garage werken waar andere mensen goede ervaringen mee hebben. Maar toen ik hier postte toen kwam ik er ook snel achter dat ik überhaupt niet de goede bak heb gekocht.
S80 Kinetic
 
Avatar
 
Subject:

Re: Versnellingsbak laten vervangen

 · 
Posted: 07.03.2023 - 22:51  ·  #29
Als de olie nu al weer zo smerig is denkt ik dat de koppelingen hun beste tijd hebben gehad.
Misschien dat die smerigheid het gevolg is van frictiemateriaal in de olie?
Ruikt de olie verbrand?
sw2983
 
Avatar
 
Subject:

Re: Versnellingsbak laten vervangen

 · 
Posted: 08.03.2023 - 05:57  ·  #30
B4 servo is maar in een beperkt aantal gevallen schuldig. Maak je dus niet meteen lekker. Beste als je serieus met de auto door wil rijden, is de automaatbak van V70R^2 overnemen of voor revisie gaan.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0