Hallo,
Ik ben vrij nieuw op dit forum, maar heb intussen al heel wat goede aanwijzingen gehad, om preventief onderhoud aan mijn Volvo uit te voeren.
Ik ben in het bezit van een Volvo S60 van 2006 met 160000 km op de teller.
De topic over versnellingsbak olie verwisselen, ja of nee, heb ik gelezen en aangezien er meer voorstanders dan tegenstanders waren om te verversen ( volgens de dealer hoeft dat niet), heb ik dit toch maar gedaan. Wel nu, de voorstanders hadden gelijk, hij schakelt een stuk soepeler en ben dus blij dat ik dit gedaan heb. Alleen nu doet zich het volgende probleem voor, hij springt regelmatig uit zijn achteruit (zowel warm als koud). Wat kan hier de oorzaak van zijn ? Zoals ik in een soortgelijke topic heb gelezen, over versnellingsbak problemen, wordt de bak bedient door kabels ( ? ). Kan het zo zijn, doordat de achteruit met de oude olie (stroever in te schakelen), nu met de nieuwe olie (wat veel soepeler gaat) er makkelijker uitspringt ? Ik stel me zo voor dat de bedieningskabel (ik weet niet precies hoe het werkt), bij de oude situatie, door het stroever schakelen wat is uitgerekt en nu met de nieuwe olie er gemakkelijk uitspringt.
Wie heeft een oplossing ? Kan ik zelf de kabels strakker zetten, of is dit een garage klusje ? Zelf heb ik wel de beschikking over een brug, dus ik kan wel onder de auto komen. Het is een heel verhaal, maar ik ben ook nieuw.
Bij voorbaat dank.
Rob.
Ik ben vrij nieuw op dit forum, maar heb intussen al heel wat goede aanwijzingen gehad, om preventief onderhoud aan mijn Volvo uit te voeren.
Ik ben in het bezit van een Volvo S60 van 2006 met 160000 km op de teller.
De topic over versnellingsbak olie verwisselen, ja of nee, heb ik gelezen en aangezien er meer voorstanders dan tegenstanders waren om te verversen ( volgens de dealer hoeft dat niet), heb ik dit toch maar gedaan. Wel nu, de voorstanders hadden gelijk, hij schakelt een stuk soepeler en ben dus blij dat ik dit gedaan heb. Alleen nu doet zich het volgende probleem voor, hij springt regelmatig uit zijn achteruit (zowel warm als koud). Wat kan hier de oorzaak van zijn ? Zoals ik in een soortgelijke topic heb gelezen, over versnellingsbak problemen, wordt de bak bedient door kabels ( ? ). Kan het zo zijn, doordat de achteruit met de oude olie (stroever in te schakelen), nu met de nieuwe olie (wat veel soepeler gaat) er makkelijker uitspringt ? Ik stel me zo voor dat de bedieningskabel (ik weet niet precies hoe het werkt), bij de oude situatie, door het stroever schakelen wat is uitgerekt en nu met de nieuwe olie er gemakkelijk uitspringt.
Wie heeft een oplossing ? Kan ik zelf de kabels strakker zetten, of is dit een garage klusje ? Zelf heb ik wel de beschikking over een brug, dus ik kan wel onder de auto komen. Het is een heel verhaal, maar ik ben ook nieuw.
Bij voorbaat dank.
Rob.
