vervangen achter schijven en blokken V 70 fase 3zonder Dice en Vida

 
 
 
 
 
Fleur1
 
Avatar
 
Subject:

vervangen achter schijven en blokken V 70 fase 3zonder Dice en Vida

 · 
Posted: 11.08.2020 - 20:10  ·  #1
https://www.youtube.com/watch?…e=youtu.be


Deze video zag ik voor het vernieuwen achter schijven en blokken V 70 fase 3.
Zijn er forumleden die hier ervaring mee hebben en geeft dit ook software problemen ?

Vriendelijke dank bij voorbaat voor reacties.
mart
motorfietsenmaker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eersel
Leeftijd: 55
Berichten: 396
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: vervangen achter schijven en blokken V 70 fase 3zonder Dice en Vida

 · 
Posted: 11.08.2020 - 20:16  ·  #2
Heb je ook een link van deze video?
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: vervangen achter schijven en blokken V 70 fase 3zonder Dice en Vida

 · 
Posted: 11.08.2020 - 20:38  ·  #3
Ik neem aan de je de video bedoelt waarbij met 12v en een paar krokodillen bekjes de stelmotor voor de elektrische handrem wordt teruggezet?

Heb ik ook een keer moeten doen na een laptopcrash en remblok reparatie. Ging prima! Geen foutmelding
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4065
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: vervangen achter schijven en blokken V 70 fase 3zonder Dice en Vida

 · 
Posted: 11.08.2020 - 21:36  ·  #4
Er is ook een video van Volvosweden waar hij het electromotortje van de klauw afneemt, dat werkt ook.

En je kan ook een generieke tool bestellen via bijv Amazon, heeft een vriend van me ook gedaan, dat werkt ook prima.
Fleur1
 
Avatar
 
Subject:

Vervangen schijven achter zonder VIDA

 · 
Posted: 21.08.2020 - 07:21  ·  #5
Met nogal wat speurwerk uitgevoerd en deze video gevonden om met 9 Volt Blok batterij elektromotor terug te stellen.
https://youtu.be/8y54DKRHlAo


mart
Armoderos
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Leeftijd: 40
Berichten: 115
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: vervangen achter schijven en blokken V 70 fase 3zonder Dice en Vida

 · 
Posted: 21.08.2020 - 08:22  ·  #6
Ik heb zelf aantal weken terug mijn remblokken en remschijven vervangen. Stelde niet zo veel voor nadat ik het filmpje van YouTube veelvuldig bekeken heb.
Het is inderdaad zo dat het motortje van de handrem eraf gehaald kan worden en terugdraaien. Werkt super. Enige tip is zorg wel dat je van te voren alle zaken hebt die nodig zijn Torx50 enz enz...

Rechts was een klusje van 45 min en links klusje van 20 min. (eerste keer toch heel voorzichtig enzo)

Zelf helemaal geen technische achtergrond. Heb economie gestudeerd dus technische achtergrond is beperkt.

Al met al mooie klus en wat centjes bespaard (geeft je overigens een trots gevoel).
Fleur1
 
Avatar
 
Subject:

Schijven en blokken vervangen v70 fase 3 zonder VIDA en door eleckromotortje terug te draaien met 12 volt

 · 
Posted: 25.08.2020 - 15:30  ·  #7
Inmiddels schijven en blokken vervangen.
Navolgende ervaring:

Links achter de methode gevolgd door elektromotor los te nemen.Dit was een ramp omdat de 6mm torx bouten muurvast zaten tgv corrosie van het aluminium met deze de stalen boutjes. 5 a 6 uren bezig geweest .Uitboren etc..
NB:Bij mijn vorig xc60 gaf dit geen problemen.

Wordt ook al voor gewaarschuwd op engelse site.

Rechts achter de methode gevolgd met nieuwe 9 volt blokbatterij, doch werkte ook niet omdat het motortje niet ging draaien.
Toen 12 volt er opgezet vanaf gelijkrichter [ met 1 amper zekering voor de veiligheid ] en dat ging prima en hoorde je het motortje indraaien.
De connector moet hiertoe eerst met een kleine schroevendraaier worden gedemonteerd en dan is het contact doosje zichtbaar op het motortje.Ziet dan twee vlakke pennen waar een amp.stekkertje met een rood en zwart kabeltje aan bevestigd wordt [ zelf maken].
De plus + aan de ronde zijde van de contactdoos en de min - aarde aan zijde die recht is.
Spanning er op en na 1 minuut is het teruggedraaid.
Vervolgens het nodige sleutelwerk en nieuwe schijf en blokken geplaatst.
Daarna 3 a 4 keer elek. handrem geactiveerd .
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3721
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: vervangen achter schijven en blokken V 70 fase 3zonder Dice en Vida

 · 
Posted: 25.08.2020 - 19:04  ·  #8
 
Selected quotes for multi-quoting:   0