Vervangen condensor zinvol?

Loes
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 26
Subject:

Vervangen condensor zinvol?

· 
Posted: 27.05.2018 - 18:17  ·  #1
Hallo allemaal,

De laatste dagen is mij opgevallen dat de airco niet helemaal 100% voldoet..

Systeem is ververst en staat op druk, geen lekkages of andere zaken aangetroffen..

Heeft het nut de condensor te vervangen?

Met 32 graden de airco op 25, maar om nu te zeggen koud... zet ik hem lager op 23 of 20 of op 16... ook weinig verschil..

Iemand een idee?
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

Re: Vervangen condensor zinvol?

· 
Posted: 27.05.2018 - 18:22  ·  #2
Temperatuur sensor al vervangen aan de linkerkant van het kachelhuis? (Ter hoogte van gaspedaal..)
En het ventilatortje in het middenconsole ook vrij een schoon?
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 27.05.2018 - 18:52  ·  #3
Als je Dice binnen is kan je ook de kachel kleppen opnieuw inregelen. Dat zal zeker niet schaden, maar of het dit probleem oplost.... Daarnaast kan je volgens mij ook een temperatuurafwijking instellen.
Bert West2
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 64
Subject:

· 
Posted: 27.05.2018 - 19:00  ·  #4
Op welke wijze is er op lekkage gecontroleerd? Als met vacuüm is gecontroleerd kan het zijn dat hierdoor een kleine scheur in bv een slang wordt dicht getrokken. Die soort lekken kan je enkel door afpersen en kijken met uv licht ontdekken
Appeltje
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.05.2018 - 19:01  ·  #5
Hallo Loes, airco heeft verschillende onderdelen, ze kunnen allemaal falen. Zelf heb ik ook een niet-werkende airco. Ik rijd nooit met een airco. Toen ik de auto kocht deed de airco het wel voor eventjes en hield er dan weer mee op. Wel nieuw gas erin toentertijd. Nu las ik laatst over een spleet op de aircopomp en een ringetje eruit halen (of een tie-rip ertussen). Zelf nog niet verder mee gegaan. Succes met jouw auto, je bent goed bezig.
Bert West2
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 64
Subject:

· 
Posted: 27.05.2018 - 19:04  ·  #6
Overigens is mijn condensor vorige week binnen 2 jaar voor de tweede keer vervangen. Lek door stenen. Ben het nu zat. Er komt nu gaas achter de twee sleuven onder de bumper.
Loes
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Hoe ziet deze eruit?

· 
Posted: 27.05.2018 - 20:52  ·  #7
Hoi 1-wiel,

De sensor in het middenconsole heb ik heel voorzichtig schoongemaakt.. Met een tandenstoker en daarna met de stofzuiger..
Zodra ik tijd heb wilde ik toch de yatour inbouwen en dan kan ik gelijk de sensor wellicht beter benaderen en schoonmaken..

Heeft u een voorbeeld van de sensor bij het gaspedaal? Of zie ik hem zo zitten als ik eronder kijk? Heeft u toevallig een onderdeel nummer, dan kan ik hem wellicht vervangen...

Quote door 1-wiel

Temperatuur sensor al vervangen aan de linkerkant van het kachelhuis? (Ter hoogte van gaspedaal..)
En het ventilatortje in het middenconsole ook vrij een schoon?
Loes
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Dice inlezen en kennis op doen...

· 
Posted: 27.05.2018 - 20:54  ·  #8
Hoi Musicus,

Deze week komt ie binnen, de laptop is er klaar voor.. Alleen de kennis ontbreekt om gelijk diagnose te stellen en dingetjes af te regelen
Heb net een pdf gevonden via google waarin het eea staat beschreven hoe de dice werkt en wat je ermee kan.. Ik zal dus nog even aan de bak moeten voordat ik dat kan vrees ik...

Of geeft het systeem zowel de foute waardes aan als de juiste?

Quote door Musicus

Als je Dice binnen is kan je ook de kachel kleppen opnieuw inregelen. Dat zal zeker niet schaden, maar of het dit probleem oplost.... Daarnaast kan je volgens mij ook een temperatuurafwijking instellen.
Loes
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Afgeperst met fluor

· 
Posted: 27.05.2018 - 20:56  ·  #9
Systeem is afgeperst en fluor vloeistof ingedaan, vervolgens de leidingen gecheckt.

Quote door Bert West2

Op welke wijze is er op lekkage gecontroleerd? Als met vacuüm is gecontroleerd kan het zijn dat hierdoor een kleine scheur in bv een slang wordt dicht getrokken. Die soort lekken kan je enkel door afpersen en kijken met uv licht ontdekken
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 27.05.2018 - 21:12  ·  #10
Sensor ziet er zo uit.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 27.05.2018 - 22:09  ·  #11
Ik verwijs even naar het schema in deze post. kijk even of je je probleem dr tussen herkent, dan is de oorzaak bekend.. topic.php?p=278798#real278798
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 28.05.2018 - 08:03  ·  #12
als de spleet tussen pomp en magneet klep te groot word slaat de pomp helemaal niet meer in en zal inderdaad de airco niet meer werken
Maar als ik het zo lees dat deze niet echt koud word denk ik eerder dat de druk toch te laag is hoeveel gram heeft de beste man gevuld ?
Heb dat ook eens gehad airco sloeg wel in maar werd niet echt koud er zat te weinig gas in het systeem
Loes
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Bedankt voor de reactie's

· 
Posted: 28.05.2018 - 09:05  ·  #13
Ik ga het schema bekijken, daar kan ik wellicht de oorzaak herkennen..

IK ga in het middenconsole de sensor schoonmaken, de sensor bij het gaspedaal ga ik vervangen en dan gelijk het systeem opnieuw laten nakijken/ vullen..

Er ging een 70 gram in als ik me niet vergis, moet ik even op de sticker kijken...

Kom er op terug. Bedankt voor het reageren/meedenken. Top!
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 28.05.2018 - 09:26  ·  #14
Quote door Loes

Er ging een 70 gram in als ik me niet vergis, moet ik even op de sticker kijken...

Als je je niet vergist heb je meteen de oorzaak te pakken.
Er moet 700 gram koudemiddel in. En er zijn modellen waar zelfs 1000 gram in moet.

Selected quotes for multi-quoting:   0