Vervangen versnellingsbak V70 (handgeschakeld)

 
 
 
 
 
G.D.Johanns
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Berichten: 3
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Vervangen versnellingsbak V70 (handgeschakeld)

 · 
Posted: 19.10.2011 - 18:08  ·  #1
Ik ben een tevreden V70 rijder (V70; 2.5T AWD, handgeschakeld; 2004; 192000 km). Eind vorige week hoorde ik een bijgeluid bij het rijden, niet als ik gas gaf.Naar de garage ( geen dealer) ; die konden niets vinden. Uiteindelijk hoorde ik - na inschakeling van een dealer - de diagnose: versnellingsbak moet vervangen worden. Wat er exact aann de hand is weet ik (nog) niet.
Wat rond surfen heb ik achterhaald dat een gereviseerde versnellingsbak voor een V70 ca €800 kost, met inbouwen ca €1200.
Redelijk? Wie heeft ervaring? Of meer kennis van zaken en goede tips voor mij?
machiel88
 
Avatar
 
Subject:

Re: Vervangen versnellingsbak V70 (handgeschakeld)

 · 
Posted: 19.10.2011 - 19:01  ·  #2
Goedeavond,
Heb eigenlijk geen idee of dat veel is, weet wel dat er kosten bijkomen. Zo kan je het beste ook direct de koppelingsplaat, drukgroep enz laten vervangen. Als het toch open komt te liggen is dat wel het verstandigste. Zal heel jammer zijn als binnen de 20dkm dat kapot gaat en alles er weer onderweg moet. Maar hoe weet de dealer dat het de versnellingsbak is? Probeer eerst daar achter te komen. Misschien is het wel je koppeling of differentieel. Succes ermee.
Gr. Machiel
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Vervangen versnellingsbak V70 (handgeschakeld)

 · 
Posted: 19.10.2011 - 20:29  ·  #3
Quote

Maar hoe weet de dealer dat het de versnellingsbak is?


Machiel88 heeft hier wel een punt.
Misschien is het mankement voor een redelijk bedrag te repareren.
En ja, als de bak er dan toch uit is, is het inderdaad aan te raden de koppelingsplaten e.d. gelijk te laten vervangen (, behalve als de staat van deze nog erg goed is ).
Succes
G.D.Johanns
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Berichten: 3
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Vervangen versnellingsbak V70 (handgeschakeld)

 · 
Posted: 19.10.2011 - 21:58  ·  #4
Quote door machiel88

...............................
Zo kan je het beste ook direct de koppelingsplaat, drukgroep enz laten vervangen. Als het toch open komt te liggen is dat wel het verstandigste. .............. Maar hoe weet de dealer dat het de versnellingsbak is? Probeer eerst daar achter te komen. Misschien is het wel je koppeling of differentieel. Succes ermee.
Gr. Machiel


Dank voor de snelle en bruikbare tips. Ik zal er mijn voordeel mee doen in mijn gesprek met de garage.
Groet,

G.D.Johanns
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Vervangen versnellingsbak V70 (handgeschakeld)

 · 
Posted: 20.10.2011 - 00:54  ·  #5
Betreft het hier niet het probleem met de overbrenging naar de achterwielen?
Als dat zo is dan schijnt dat te maken te hebben met een bus waarin de cardanas zit en schuift. De vertanding slijt weg waardoor er geen aandrijving meer is op de achterwielen. Sommige dealers hebben een speciaal stuk gereedschap om de bus te kunben vervangen. Andere geven aan dat de bak gereviseerd moeten worden. Deze info heb ik ergens gelezen op een ander Volvo forum en herkende ik ook uit verhalen van een klant van een opdrachtgever van mij. Succes er mee.
edje
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJmuiden
Leeftijd: 53
Berichten: 261
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Vervangen versnellingsbak V70 (handgeschakeld)

 · 
Posted: 20.10.2011 - 11:12  ·  #6
Helaas is de trend in dealerland dat er te vaak geroepen wordt dat eea vervangen moet worden.
Goed voorbeeld zijn de automaatbakken die met een goede flush weer probleemloos draaien.
Terwijl menig dealer meteen "bak vervangen" roepen .
Wees op je hoede...
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Vervangen versnellingsbak V70 (handgeschakeld)

 · 
Posted: 20.10.2011 - 11:46  ·  #7
Dag Johannes, Ik weet niet waar je zit, maar ik heb goede ervaringen met Boon Revisietechniek in Alphen a/d Maas. Weet 'alles' van Volvo-bakken. Bij zulke bedragen, zou ik altijd voor een 'second opinion' gaan.
Succes, Maurits
 
Selected quotes for multi-quoting:   0