Vervanging sirene accu alternatief

green-s60
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 26
Subject:

Vervanging sirene accu alternatief

· 
Posted: Vandaag om 14:33  ·  #1
Zoals velen waarschijnlijk al eens hebben meegemaakt, krijgen de Volvo P2-modellen regelmatig een storing op het alarm. Dit wordt vaak veroorzaakt door de sirene, waarbij de interne accu na verloop van tijd kan gaan lekken. Het vervangen van deze accu lost in de meeste gevallen het probleem op, tenzij het moederbord zelf al is aangetast.

De originele accu die vanuit de fabriek wordt gebruikt is de Varta 6/250H. Dit is een 7,2V accu met een capaciteit van 250 mAh. Tijdens mijn zoektocht naar een vervanger kwam ik erachter dat deze accu vrijwel alleen verkrijgbaar is via een webshop in Tsjechië. Tenzij je bereid bent om meer dan €60 uit te geven, is deze dus lastig te verkrijgen.

Na wat verder zoeken heb ik echter een goed alternatief gevonden dat ook in de sirene past en zelfs 50 mAh meer capaciteit heeft. Het gaat om de Dogtra BP15RT van 123accu.nl. Deze past vrijwel 1-op-1 in het originele batterijvakje en geeft geen foutmeldingen in de auto. De connector is niet hetzelfde maar kan wel worden gebruikt en kan er stevig in worden gedrukt.

Op het moment van schrijven kostte deze accu €13,50, met daarbovenop €4,95 aan verzendkosten. natuurlijk is dit niet de enige die zou passen voor deze applicatie, dus hierbij ook de afmetingen van de max dimensies LxBxH: 42x21x29

artikelnummer: NLADO00105
EAN: 4894128045212
Merk: Dogtra
Model: BP15RT
Voltage: 7,2 Volt
Capaciteit: 300MAH
Vervangende Accu
jpelverding
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 69
Homepage: elverdesign.nl
Subject:

Dat is een fijne tip!

· 
Posted: Vandaag om 19:49  ·  #2
Als ik iemand ben die dat betaalbaar kan invoeren voor me gaat het zsm op. Er moeten volgens mij ook popnagels worden uitgeboord: Zijn dat ook speciale?

Dank!
Selected quotes for multi-quoting:   0