vervanging VIDA

welke diagnose voor je Volvo

Bifuel John
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

vervanging VIDA

· 
Posted: Gisteren om 17:38  ·  #1
Beste Forumleden,

ben van een V60 uit 2011 naar een V60 bouwjaar 2021 gegaan dus een helle upgrade.
Voor mijn eerste V60 had ik een dice gekocht en een laptop aan de gang gekregen om de auto uit te lezen maar met een auto uit 2021 gaat dit niet meer werken.
Ben een beetje aan het rondkijken geweest maar ben er nog niet uit welke OBD2 uitlees apparaat nu lekker werkt voor mijn V60.
Heb de gratis versie van Vdash gedowmload maar vindt het niet een fijne app om mee te werken.
Komt nogal onoverzichtelijk over en is ook onoverzichtelijk wat je kwijt bent om op de Vida Dice uit te komen.
Heb nu een Vident 710 thuis staan die ik nog moet proberen maar wat me opvalt is dat de on line sites van alles beloven maar het dan net niet voor de Volvo werkt.
Heeft misschien iemand hier al een onderzoek naar gedaan om me te adviseren?
Naast de standaard dingen als foutcodes lezen en wissen, accu programeren, injectoren initialiseren olie interval; resetten etc etc zou het ook wel handig zijn als je de start/ stop uit kan schakelen.
Kortom een OBD2 diagnose apparaat wat naast de algemene dingen ook wat extra kan voor een Volvo zonder dat je gelijk duizend euro kwijt bent of jaarlijks tegen hoge abonnement kosten aanloopt.

Ben benieuwd of iemand dit al eens onderzocht heeft en dit wil delen.

met vriendelijke groet, John
Selected quotes for multi-quoting:   0