Vialle LPI inspuitventiel door iets anders vervangen

 
 
 
 
 
KeesJ
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 4
Geregistreerd: 09 / 2022
Subject:

Vialle LPI inspuitventiel door iets anders vervangen

 · 
Posted: 07.09.2022 - 21:40  ·  #1
Hallo,

Recent heb ik mij een leuke V70 op de kop getikt. Mijn 3e volvo, vorigen waren een 480turbo en een s60 op lpg.
Sinds ik de auto aangeschaft heb loopt hij op lpg niet fris. Merkbaar arm mengsel, vermogen tekort en misfire op meerdere cilinders. Op benzine loopt hij prima(maar duur).In deellast gaat het aardig
Zoals ik in de voorstelronde al zei ben ik monteur, en heb dus de basis al correct. Bougies, bobines vervangen, lpg lekkage opgelost, beurtje enz.
Zoals ik, tot nu toe bij elke Vialle LPI installatie heb meegemaakt zijn deze inspuitmondjes in het inlaatspruitstuk defect
De pijpjes zitten gedraaid, zijn stuk of zitten los. Het lijkt mij dat het grote deel van mijn klachten dus ook daar weg komt. Nu heb ik een hersenspinsel.....
Ik heb ze bij 5 lpg auto's vervangen, maar uiteindelijk leidde het bij mij toch weer naar problemen zoals bevriezen, gedraaid, weer defect.

Lekker kort verhaal, nu de vraag..

Is er iemand van jullie die de inspuit constructie al eens heeft aangepast (zien worden) met een zelfbedacht/slangetjes/inspuitnippels systeem? En waarom zouden jullie zoiets wel/niet doen?
Ik hoop op ervaringen🙋
henry classic v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: N/O Veluwe
Leeftijd: 61
Berichten: 692
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Vialle LPI inspuitventiel door iets anders vervangen

 · 
Posted: 08.09.2022 - 07:50  ·  #2
Wakkerewilly
 
Avatar
 
Subject:

Re: Vialle LPI inspuitventiel door iets anders vervangen

 · 
Posted: 08.09.2022 - 10:16  ·  #3
Vialle is wanneer ik het goed heb weer ter ziele.
Er zal toch wel een bron zijn om aan nieuwe onderdelen voor Vialle installaties te komen?

Prins autogas schijnt een deel van de activiteiten van Vialle te hebben overgenomen.
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Vialle LPI inspuitventiel door iets anders vervangen

 · 
Posted: 08.09.2022 - 12:38  ·  #4
Nieuwe Onderdelen van vialle Lpi zijn makkelijk te vinden.
Die kunstof pijpjes verdraaien normaal gesproken niet als je ze goed monteert. Heb het al bij 10 auto's gedaan.

Ik heb zelf ook wel eens gedacht aan ombouw maar het probleem ondervond ik bij het mooi en degelijk laten aansluiten op elkaar... Nooit meer mee verder gegaan. Injectoren laten reinigen en goed monteren, gaf mij altijd voldoende resultaat.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5828
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Vialle LPI inspuitventiel door iets anders vervangen

 · 
Posted: 19.09.2022 - 19:59  ·  #5
Ik heb dr 2x even over nagedacht maar toen toch maar pijpjes gekocht. trouwens bij de tweede keer waren de pijpjes al verassend veel duurder dan de eerste keer
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 492
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Vialle LPI inspuitventiel door iets anders vervangen

 · 
Posted: 20.09.2022 - 21:04  ·  #6
Hallo volvo rijders met Vialle installatie

De pijpjes kosten vorig jaar 55 euro per stuk.

Groeten BUM
 
Selected quotes for multi-quoting:   0