Vida en dice

lichten en geluid gordels

 
 
 
 
 
typhoon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 220
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Vida en dice

 · 
Posted: 05.04.2013 - 16:59  ·  #1
Misschien al eens aangekaart, maar kan je met Vida en/of dice je verlichting instellen (heeft volgens mij totaal geen nut dat je dimlichten continu opstaan) en geluidsignaal van gordels uitzetten?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Vida en dice

 · 
Posted: 05.04.2013 - 17:36  ·  #2
JA ik wil!
Dit ook weten!
bluefreefun
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Grathem
Leeftijd: 55
Berichten: 182
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Vida en dice

 · 
Posted: 05.04.2013 - 18:04  ·  #3
Quote door typhoon

Misschien al eens aangekaart, maar kan je met Vida en/of dice je verlichting instellen (heeft volgens mij totaal geen nut dat je dimlichten continu opstaan) en geluidsignaal van gordels uitzetten?


De verlichting kan met V&D zo ingesteld worden dat je deze handmatig kunt aanzetten. Je hebt dan stand uit (0), stadslicht en dimlicht. Op stand 0 kun je met groot licht alleen seinen, met verlichting aan kan groot licht permanent geschakeld worden.

Of het geluid van de gordels uitgeschakeld kan worden weet ik zo niet, ik heb ze altijd om, dus hier geen issue.
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Vida en dice

 · 
Posted: 05.04.2013 - 19:33  ·  #4
Bij vele modellen en bouwjaren is inderdaad de verlichtingsschakelaar anders te programmeren.

Maar niet bij elke Volvo. Dit zal je in de praktijk moeten zien of het daadwerkelijk mogelijk is.

Het akoestisch signaal van de gordel is niet uit te zetten met Vida.

Bij sommige modellen is het wel mogelijk om Amerikaanse software te laden zodat de het signaal nog maar 6x gaat als je stil staat. Ga je rijden zonder gordel dan blijft hij wel doorgaan.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39710
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Vida en dice

 · 
Posted: 05.04.2013 - 22:47  ·  #5
Quote door Turbodesk

Bij sommige modellen is het wel mogelijk om Amerikaanse software te laden zodat de het signaal nog maar 6x gaat als je stil staat. Ga je rijden zonder gordel dan blijft hij wel doorgaan.


Bij sommigen, zoals de mijne, is het zelfs standaard. :-)
wmkuipers
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Fryslân
Leeftijd: 35
Berichten: 191
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Vida en dice

 · 
Posted: 06.04.2013 - 00:14  ·  #6
Wanneer m'n auto in de achteruit zit piept het gordelwaarschuwingsysteem ook niet ;) Je kunt overwegen om voortaan alles in de achteruit te rijden :P
Bartholy
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gangelt (D)
Leeftijd: 49
Berichten: 359
Geregistreerd: 12 / 2012
Subject:

Re: Vida en dice

 · 
Posted: 06.04.2013 - 00:20  ·  #7
Quote door Bigdog

Quote door Turbodesk

Bij sommige modellen is het wel mogelijk om Amerikaanse software te laden zodat de het signaal nog maar 6x gaat als je stil staat. Ga je rijden zonder gordel dan blijft hij wel doorgaan.


Bij sommigen, zoals de mijne, is het zelfs standaard. :-)


De mijne gelukkig ook niet! ^_^
Zelfs als ik ga rijden niet!! 8-)

Als ik geen gordel om zou hebben uiteraard... :police:
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1759
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Vida en dice

 · 
Posted: 08.04.2013 - 11:33  ·  #8
Die van mij piept als ik stil sta zonder gordel om ook maar iets van 5 keer. Als je dan weer gaat rijden begint 'ie weer.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Vida en dice

 · 
Posted: 08.04.2013 - 18:05  ·  #9
Als ik achteruit rij piept hij er net zo hard op los.....
Dus als dit anders kan, graag!
typhoon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 220
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Vida en dice

 · 
Posted: 15.04.2013 - 21:51  ·  #10
en nu DE vraag. Wie heeft de software en kan het aanpassen? ... en dealer is geen optie ;-)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Vida en dice

 · 
Posted: 15.04.2013 - 22:48  ·  #11
De software moet volgens mij gekocht worden dan via internet als download voor Vida. Daar heb je dan wel weer een duur abbo voor nodig om dit ook maar te kunnen doen. Ook schijnen die downloads van software ook nog wel behoorlijk wat te kosten.
Maar volgens mij moet het toch niet heel lastig zijn om dat ding te saboteren?? Bijvoorbeeld door een paar kabels met elkaar te verbinden zodat er van onderbreking geen sprake meer kan zijn en dus het ding niet meer piept??

Ik heb ook altijd een gordel om maar mensen zoals mijn moeder die ook nog wel met enige regelmaat in mijn auto rijdt dus niet! Ik zou al vanaf de eerste dag op zoek zijn gegaan. Die classics hebben nog van die lampjes boven de spiegel. Irritant genoeg voor als je je gordel niet om hebt. Maar meneer/mevrouw advocati die Bologna heeft hier al eens de stekker uit laten trekken. Of ja het werkt niet....
Het kan natuurlijk ook nog een elektrisch probleem zijn haha. Mijn auto barste daar immers van. :P Ik zou op zoek gaan naar draadjes en die met elkaar verbinden.

Groetjes,

Tristan
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Vida en dice

 · 
Posted: 15.04.2013 - 23:48  ·  #12
Doorverbinden werkt niet. Zit denk een weerstandje in de gordel houder.
Was pas bij de dealer en die kan US software laden in bepaalde oudere modellen (waaronder de mijne) en dan piept hij maar zes keer of zo. En dat kost uiteraard weer geld. Denk dat ik de teller unit er maar weer uit haal en die pieper volsmeer met kit. Dan piept hij wel anders!
( wel accu los koppelen als je dit doet!)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Vida en dice

 · 
Posted: 15.04.2013 - 23:55  ·  #13
Whahahahahaaaaa! Geweldig! :D Je geeft dan in ieder geval een eigen gezicht aan je Volvo! Dat dan weer wel! :D Ja, ik heb daarin geen ervaring met de V70N modellen maar het lijkt me werkelijk te gek dat dit niet te omzeilen is hoor... Ga er toch eens Vida op naslaan morgen ofzo.
De gemiddelde Volvo "zuipt" al meer als het baasje.... Moet ie dan nu helemaal de dienst uit gaan maken?? Wat dan weer wel is.... Ze hebben wel karakter whahaha! :love:

Groetjes,

Tristan
typhoon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 220
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Vida en dice

 · 
Posted: 16.04.2013 - 08:17  ·  #14
:D Dat gaat me net iets te ver.
Quote door Waltersan

Doorverbinden werkt niet. Zit denk een weerstandje in de gordel houder.
Was pas bij de dealer en die kan US software laden in bepaalde oudere modellen (waaronder de mijne) en dan piept hij maar zes keer of zo. En dat kost uiteraard weer geld. Denk dat ik de teller unit er maar weer uit haal en die pieper volsmeer met kit. Dan piept hij wel anders!
( wel accu los koppelen als je dit doet!)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0