Vida login lukt niet

Cursor in username veldje knippert, maar keyboard invoer wordt niet gezien

[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

Re: Vida login lukt niet

· 
Posted: 16.12.2024 - 14:01  ·  #16
Quote door groot406

Ik heb dezelfde Windows 7 Ulitmate geïnstalleerd als waarop in het verleden VIDA goed werkte.
Dezelfde CD die ik destijds meegeleverd kreeg bij de bestelling van VIDA bij Turbodesk (Marcel), maar die helaas niet meer actief lijkt te zijn.
Het kan dus niet aan Windows liggen. Misschien dat er iets afwijkends is in de Toshiba Tecra die ik nu gebruik, heb ruim 10 jaar Vida goed werkend gehad op een HP Compaq en een Lenovo ThinkPad die pas kort na elkaar defect zijn geraakt.
Bij de Toshiba moest ik eerst in de BIOS de opstart volgorde wijzigen en zit er een bescherming op het formatteren van de C schijf. Maar bij het installeren van Ultimate vanaf de CD is die schijf toch wel leeggemaakt.
Ik zit nu dus zonder Vida en met een defecte V70 (Geartronic probleem) en daar komt bij dat ik Frankrijk woon waar niet zo veel Volvo's zijn, laat staan garages die er goed mee om kunnen gaan of mensen met Vida waart ik heen zou kunnen.
Ben dus druk op zoek naar een oplossing, als ik dit niet werkend krijg misschien maar terug naar Windows 10 en daarvoor geschikte Vida kopen.
Dat werkt altijd
Maar ga eerst nog de Vida hulp file bekijken.

Pak gewoon een recente laptop waarom een recente Windows versie op staat, installeer dan VMware en gebruik dan een VIDA image die her en der hier op het forum rondzwerven.
groot406
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.12.2024 - 14:50  ·  #17
OK, is misschien wel de beste oplossing, dank je !
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 16.12.2024 - 15:32  ·  #18
Ultimate is een professional edition met een paar kleine extraatjes waar je weinig aan hebt. Zeg maar de Chrome stripjes,…

Heb zelf ook een w7 ultimate edition op een oudere Dell staan met een vida installatie, dus idd wat groot406 zegt, het kan zonder probleem.

Ik doe wel even de aanname dat een 14A qua installatie geen verschil maakt met een 14D.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 16.12.2024 - 15:57  ·  #19
Volgens mij is het opgelost :-) Dirk?
groot406
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

VIDA log inprobleem

· 
Posted: 16.12.2024 - 16:12  ·  #20
VIDA werkt !!

De gouden tip kwam van GRUNNS60 door het sturen van het VIDA2014D bestand met daarbij een Patch file voor een 64 bits systeem.
Die geïnstalleerd en vervolgens kon ik wel inloggen en werkt VIDA weer.

Op zich vreemd dat er op de originele 2014A CD geen patch file te vinden is en gelukkig werkt de 2014D patch ook op de 2014A.
Dank voor alle tips waaronder ook nog als een van de laatste: maak een kloon van de hard disk van je laptop voor het geval deze crasht.
Topic kan gesloten worden.

Selected quotes for multi-quoting:   0