Quote door groot406
Ik heb dezelfde Windows 7 Ulitmate geïnstalleerd als waarop in het verleden VIDA goed werkte.
Dezelfde CD die ik destijds meegeleverd kreeg bij de bestelling van VIDA bij Turbodesk (Marcel), maar die helaas niet meer actief lijkt te zijn.
Het kan dus niet aan Windows liggen. Misschien dat er iets afwijkends is in de Toshiba Tecra die ik nu gebruik, heb ruim 10 jaar Vida goed werkend gehad op een HP Compaq en een Lenovo ThinkPad die pas kort na elkaar defect zijn geraakt.
Bij de Toshiba moest ik eerst in de BIOS de opstart volgorde wijzigen en zit er een bescherming op het formatteren van de C schijf. Maar bij het installeren van Ultimate vanaf de CD is die schijf toch wel leeggemaakt.
Ik zit nu dus zonder Vida en met een defecte V70 (Geartronic probleem) en daar komt bij dat ik Frankrijk woon waar niet zo veel Volvo's zijn, laat staan garages die er goed mee om kunnen gaan of mensen met Vida waart ik heen zou kunnen.
Ben dus druk op zoek naar een oplossing, als ik dit niet werkend krijg misschien maar terug naar Windows 10 en daarvoor geschikte Vida kopen.
Dat werkt altijd
Maar ga eerst nog de Vida hulp file bekijken.
Pak gewoon een recente laptop waarom een recente Windows versie op staat, installeer dan VMware en gebruik dan een VIDA image die her en der hier op het forum rondzwerven.