Vida login lukt niet

Cursor in username veldje knippert, maar keyboard invoer wordt niet gezien

groot406
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Vida login lukt niet

· 
Posted: 15.12.2024 - 13:47  ·  #1
Helaas toch weer een Vida probleem, ik heb zo goed mogelijk gezocht in de 79 pagina's die er al zijn maar kom niet verder.
Meer dan 10 jaar Vida succesvol gebruikt totdat mijn laptop defect raakte. Nu op een wat oudere Toshiba Tecra met 8 GB RAM eerst Windows 7 Ultimate vanaf de CD geïnstalleerd en dus helemaal leeg gemaakt. Toen VIDA 2014A vanaf de CD geïnstalleerd. Alles ziet er normaal uit, opgestart maar vervolgens lukt het niet om in het username veld het getal 4 in te vullen.
De cursor blijft knipperen maar geen enkele invoer van het toetsenbord wordt gezien. Als ik toch op LOG IN klik wordt dat veldje wel grijs, maar er gebeurt verder niets.
De laptop heeft geen internet verbinding. Gecontroleerd of poort 80 die nodig is voor VIDA niet in gebruik was en dat bleek niet het geval. Ik weet nu niet hoe verder en hoop dat iemand een suggestie heeft.
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

Re: Vida login lukt niet

· 
Posted: 15.12.2024 - 17:22  ·  #2
licentiefile verlopen?
groot406
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.12.2024 - 18:18  ·  #3
Dank voor de reactie !
Wist niet dat er een licentie limiet zou zitten op de destijds via dit forum gekochte set met Dice en Vida.
Heb ruim een week geleden nog wel met de 10 jaar gelden geïnstalleerde Vida kunnen werken, maar misschien speelt die licentie limiet alleen een rol na een nieuwe installatie zoals ik nu heb gedaan.
En is er een oplossing voor dit probleem ?
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.12.2024 - 19:01  ·  #4
Even de datumklok van je pc terugzetten om te testen of het dan wel werkt?
Wel zorgen dat je niet aan internet hangt.
groot406
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Licentie file verlopen - test door datum en tijd terug te zetten

· 
Posted: 15.12.2024 - 19:24  ·  #5
Leek me een goed idee!
Datum en tijd teruggezet naar 2017, herstart: helaas geen verandering en dus niet op te starten.
Had intussen wel op het SwedeSpeed forum gezien dat er wel degelijk problemen met de aflopende tijd in de licentie file kunnen ontstaan. Ga proberen of ik de licentie file van mijn Vida versie kan achterhalen, maar aangezien het terugzetten van de datum niet werkte (en de PC hangt niet aan het internet) verwacht ik niet daar de oplossing te vinden.
Dus suggesties blijven welkom.
M95
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 15.12.2024 - 19:27  ·  #6
Er is ook een of andere patch beschikbaar om hem weer werkend te maken. Helaas weet ik niet meer hoe en waar.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 15.12.2024 - 19:51  ·  #7
Anders de VM ware versie installeren? Ik had ook zoiets met de interne batterij van de laptop en klok die niet mee liep. Nieuwe batterij, VM opnieuw er op en hij deed het weer.
groot406
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.12.2024 - 20:17  ·  #8
Wat is de VM ware versie en waar vind ik die ? Is dat gelijkwaardig aan Vida en werkt dit ook met de 'oude' DICE ?
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 15.12.2024 - 21:55  ·  #9
Quote door Jeroen

Anders de VM ware versie installeren? Ik had ook zoiets met de interne batterij van de laptop en klok die niet mee liep. Nieuwe batterij, VM opnieuw er op en hij deed het weer.

hioj heeft 'm niet draaien op virtual machine maar een gewone software setup gedaan op een Windows 7 install

Kan het zijn dat je een Internet explorer update hebt gedaan ? Ik doe even de aanname dat je 'm niet probeert op te starten in Microsoft Edge ?

Start Isoview4 eigenlijk op als je Vida opstart ? Zodra je Vida opstart in Internet Explorer zie je plots ook een wit vierkant met een soort figuur erin opstarten. In dat vierkant zie je staan "iso view 4". Vida heeft dat nodig. Indien je vida opstart in Windows Edge gebeurt dat niet en kom je niet verder.
groot406
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.12.2024 - 22:11  ·  #10
IK start op via het start icoon in de taakbalk en kom dan niet verder dan het openingsscherm van VIDA met het username invul veld. ISOview komt niet, maar toen ik nog werkende versie had kwam ISIview pas nadat ik ingelogd had.
Ik kom dus niet eens zover dat ISOview gestart wordt.
Ik heb eerst Windows 7 Ultimate vanaf de CD op de PC gezet en daarmee in feite de hele C schijf leeg gemaakt. Edge staat er dus niet op, alleen Explorer in een versie van juli 2009. Er is geen verbinding met internet.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 16.12.2024 - 09:49  ·  #11
probeer eens:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
groot406
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.12.2024 - 10:11  ·  #12
Dank voor de tip met duidelijke uitleg !
Heb Microsoft.NET Framework 4.5.1 verwijderd, er stond ook een versie bij met tussen haakjes (Nederlands) erachter, die ook verwijderd.
Herstart van de PC gedaan en VIDA gestart.
Vervolgens onder Instellingen naar ''Instellingen voor compatibiliteitsweergave'' en dat geselecteerd, dan komt inderdaad Localhost en die Toegevoegd.
Kan dan toch nog niet de Username invullen..Nog een volledige Herstart gedaan, maar helaas..
Spier1968
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 16.12.2024 - 12:20  ·  #13
Msschien kun je wat tips vinden op https://volvodiag.com/ ?
dbs1
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.12.2024 - 13:27  ·  #14
Werkte vida hiervoor op W7 ultimate? Ik hoor altijd dat het moet werken met W7 professional, geen idee wat de verschillen zouden zijn.
groot406
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.12.2024 - 13:45  ·  #15
Ik heb dezelfde Windows 7 Ulitmate geïnstalleerd als waarop in het verleden VIDA goed werkte.
Dezelfde CD die ik destijds meegeleverd kreeg bij de bestelling van VIDA bij Turbodesk (Marcel), maar die helaas niet meer actief lijkt te zijn.
Het kan dus niet aan Windows liggen. Misschien dat er iets afwijkends is in de Toshiba Tecra die ik nu gebruik, heb ruim 10 jaar Vida goed werkend gehad op een HP Compaq en een Lenovo ThinkPad die pas kort na elkaar defect zijn geraakt.
Bij de Toshiba moest ik eerst in de BIOS de opstart volgorde wijzigen en zit er een bescherming op het formatteren van de C schijf. Maar bij het installeren van Ultimate vanaf de CD is die schijf toch wel leeggemaakt.
Ik zit nu dus zonder Vida en met een defecte V70 (Geartronic probleem) en daar komt bij dat ik Frankrijk woon waar niet zo veel Volvo's zijn, laat staan garages die er goed mee om kunnen gaan of mensen met Vida waart ik heen zou kunnen.
Ben dus druk op zoek naar een oplossing, als ik dit niet werkend krijg misschien maar terug naar Windows 10 en daarvoor geschikte Vida kopen.
Maar ga eerst nog de Vida hulp file bekijken.

Selected quotes for multi-quoting:   0