voetenruimte warme lucht

Herm
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

voetenruimte warme lucht

· 
Posted: 20.08.2019 - 14:08  ·  #1
Hallo,
Sinds een paar weken voel ik duidelijk (hinderlijk) warme lucht uit de roosters komen ter hoogte van de ventilatie openingen in het middenconsole ter hoogte van je onderbeen (zowel L als R).
Ik weet dat daar de kachelradiateur achter zit. Maar ik heb er nooit last van gehad tot een paar weken geleden.

De auto is wel naar de garage geweest om de automaat te flushen en de olie te verversen? Zou het hier mee te maken kunnen hebben?

Wie kan mij een tip geven om dit probleem op te lossen?
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: voetenruimte warme lucht

· 
Posted: 20.08.2019 - 14:32  ·  #2
Wellicht zijn de kachelkleppen ontregeld. Blijft de warme lucht komen als je de luchstroom handmatig op boven en/of midden zet (onderaan uit)?
De kachelradiateur zit daar wel, maar die geeft alleen warme lucht(stroming) af als er via die openingen lucht gestuurd wordt. Ervan uitgaande dat de ventilatiebuizen nog goed vast zitten, maar dat heeft in principe niets te maken met olie vervangen van motor of versnellingsbak. Kan ook toeval zijn natuurlijk.
Die luchtkleppen zijn te calibreren met vida (volvo software), je kan even kijken of er iemand bij je in de buurt woont die daarmee kan helpen, zie link in mijn signature. Bij de dealer kan ook maar dat kost weer pecunia's. Of als je garage vida heeft dan kunnen zij dat ook voor je regelen, zeker aangezien het probleem na hun interventie lijkt te zijn ontstaan.
Herm
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.08.2019 - 21:37  ·  #3
Hallo Bolbo.
Sorry voor mijn late reactie.
Ik bedacht, na het lezen van je vida en inlezen advies, dat er ook een relatie kan zijn met mijn dashboard. Sinds een paar weken is mijn dashboard helemaal "dood".
Ik ben er nog niet aan toegekomen dit te laten repareren.
Mocht dit de oplossing zijn/niet zijn dan meld ik me weer.

Alvast bedankt voor je advies so far.
Jaco S
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 23.08.2019 - 01:04  ·  #4
Ik heb het vorig jaar ook gehad en bleek dat me Accu niet meer goed was, dus dat kan het ook nog zijn.

Ene kant hard ik warme lucht andere kant niet, ook deden niet alle luchtstromen het goed op de juiste stand.

Het was nog de 1e accu die erin zat en dus was ook wel aan vervanging toe. Daarna was het probleem opgelost

Selected quotes for multi-quoting:   0